Gå til innhold

Røyking..Nå får jeg vel pepper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men da får jeg vel uansett bare et høflig svar som bekrefter det jeg har lyst til og tenkte først? Hun er ei høflig og grei jente..:-)

Jeg var litt interessert i hvem som har rett her av meg og den andre og utenforstående jenta, om altså mener det er heltalminnelig å forsvinne helt fra huset om man ønsker en lås, og på meg som mener det burde holde å gå på et annet rom..Hun fremla det nemlig som en bastant selvfølge..Det var ikke snaut, syntes jeg.

Har ***** noen helt reelle plager med at jeg røyker på et annet rom med dør imellom, da får vi jo heller bare ta dt som det kommer. :-) Men jeg synes ikke et er rett at det skal være sånn hjemme hos meg, bare fordi. Det er snakk om non timer her.

:-)

Det finnes ikke noe fasitsvar.

Personlig synes jeg det høres helt greit ut at du røyker på kjøkkenet og lufter, men det er helt sikkert individuelt hvorvidt man som gravid reagerer voldsomt på røyk.

Argumentet ditt om at "det ble da folk av de som ble født før røykehysteriet også" synes jeg er helt på jordet. Det ble folk av de som sov på magen som spebarn, kjørte uten bilsikring, spiste søte kaker til frokost etc. også - bortsett fra de som tok skade av det.

At du har rett til å gjøre akkurat som du måtte lyste i ditt eget hjem er helt kurant. Men når man inviterer andre mennesker ønsker man stort sett at de skal ha det hyggelig, og da ville jeg strakt meg et stykke for å oppnå det. Og siden jeg stort sett omgås mennesker som er forholdsvis direkte av seg, synes jeg den optimale løsningen er å spørre.

Om du mener den gravide er for lite direkte til å svare oppriktig, så velger du om du vil ta en minimal sjanse på at hun plages av røyk, eller ikke. Jeg ville tatt den sjansen.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

31

• Gyda

4

• Dorthe

4

• willow

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå som jeg er gravid, så velger jeg selv hvor lenge jeg vil vre et sted hvor det røykes inne. Jeg forventer ikke at de skal ta hensyn til meg, og en lørdagskveld med mat og sikkert litt vin hadde jeg faktisk ikke tenkt tanken engang, at folk ville gått ut. At det er pyton å sitte i et røykfylt rom er jo en ting, men å gjøre det 1 eller 2 ganger i løpet av et svangerskap er jo ikke livsfarlig heller. Sier jeg som er temmelig hysterisk på emnet...

Hadde det vært sånn at jeg ble kvalm og spyferdig av røykelukt så ville jeg sagt fra til verten at jeg nok ikke kunne komme pga det, så kunne verten da tatt stilling til hva man kan gjøre for å løse det.

Hvis dere ikke røyker overstadig mye og lufter litt eller har på kjøkkenvifta så klarer man seg GODT på naborommet. Dere blir vel sittende stort sett i stua og bare går ut på kjøkkenet en gang i blant vel?

Skrevet

Nå som jeg er gravid, så velger jeg selv hvor lenge jeg vil vre et sted hvor det røykes inne. Jeg forventer ikke at de skal ta hensyn til meg, og en lørdagskveld med mat og sikkert litt vin hadde jeg faktisk ikke tenkt tanken engang, at folk ville gått ut. At det er pyton å sitte i et røykfylt rom er jo en ting, men å gjøre det 1 eller 2 ganger i løpet av et svangerskap er jo ikke livsfarlig heller. Sier jeg som er temmelig hysterisk på emnet...

Hadde det vært sånn at jeg ble kvalm og spyferdig av røykelukt så ville jeg sagt fra til verten at jeg nok ikke kunne komme pga det, så kunne verten da tatt stilling til hva man kan gjøre for å løse det.

Hvis dere ikke røyker overstadig mye og lufter litt eller har på kjøkkenvifta så klarer man seg GODT på naborommet. Dere blir vel sittende stort sett i stua og bare går ut på kjøkkenet en gang i blant vel?

Signerer denne jeg!

Overlevde julaften hos svigers som røyker (i stua til og med!), men drar ikke ofte dit på besøk for tida.

Heldigvis har svogers gått opp løypa foran oss, så når nurket har kommet ut, så tror jeg de tar mer hensyn og går ut på balkongen for å røyke.

Men som sagt, i dette tilfellet, så går det nok greit så lenge røykingen foregår på kjøkkenet og ikke i stua.

Skrevet

De festene jeg var på da jeg var gravid røkte folk på kjøkkenet frem til de ble så fulle at de glemte seg eller ga faen.. og da dro jeg som hjem, rett og slett fordi røyklukt gjorde meg helt dårlig.

Forventet ikke at folk skulle gå ut for å røyke, men satt veldig stor pris på at de var på kjøkkenet :-)

(Og bare for å ha sagt det så har jeg røyket i 14 år selv før jeg sluttet, så jeg vet hvordan det er... klart man må få sitte inne og kose seg i sitt eget hjem :-) )

Skrevet

Det er klart du kan røyke på kjøkkenet hjemme hos deg sjøl. Damen vet jo at du røyker og vil likevel komme så jeg tror ikke hun forventer at dere går 4 etajer ned.

Skrevet

Klart du kan røyke på kjøkkenet i ditt eget hus.

Særlig når den gravide selv ikke har bedt deg la være.

Gjest ja da fikk du litt pepper av meg da...
Skrevet

Jeg synes at røyk inne er grusomt uansett. Men det mest grisete stedet å røyke er etter min mening, nettopp på kjøkkenet!

Der skal det være rent når man lager mat, ikke stinke røyk eller strø rundt seg med aske! Ja, det blir aske søl.

Æsj....

Skrevet

Jeg synes at røyk inne er grusomt uansett. Men det mest grisete stedet å røyke er etter min mening, nettopp på kjøkkenet!

Der skal det være rent når man lager mat, ikke stinke røyk eller strø rundt seg med aske! Ja, det blir aske søl.

Æsj....

Tja, jeg røyker på soverommet mitt jeg, vet ikke om det er så mye bedre enn kjøkkenet. Men det er lengst unna minstemann sitt rom.

Skrevet

Joda, hvis det bare er to av dere som røyker, og dere står ved vinduet eller kjøkkenvifta, så synes jeg det må gå bra for noen timer. Men dersom dere har en knøttliten leilighet, eller veldig mange røyker veldig mye, så blir det litt annerledes. Om det er ditt hus eller ikke synes jeg ikke er vesentlig, det viktige er jo å få til en løsning som tar hensyn til alle. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Joda, hvis det bare er to av dere som røyker, og dere står ved vinduet eller kjøkkenvifta, så synes jeg det må gå bra for noen timer. Men dersom dere har en knøttliten leilighet, eller veldig mange røyker veldig mye, så blir det litt annerledes. Om det er ditt hus eller ikke synes jeg ikke er vesentlig, det viktige er jo å få til en løsning som tar hensyn til alle. :-)

Jeg er også enig at en løsning der ingen blir ukomfortable er det mn sikter på..Men altså i følge min venninne, tredje parten, er dette gangs kotume, og utenfor hvorvidt noen blir plaga eller ei, og da synes jeg dette med at der mitt hus spiller en rolle..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Æsj....

Nå, jeg klarer hvertfall å treffe askebegeret jeg da.

Og fint du ikke kommer da, selvom de fleste jeg kjenner har absolutt ingenting å utsette på maten min, selvom det altså hender jeg røyker på kjøkkenet både nå og da. Jeg tror det er mye hysteri.

Jeg vet om mange ting det er verre å gjøre på kjøkkenet. Å ikke kunne lage mat foreksempe. Jeg personlig er derimot dritflink..De er heldige som får mat av meg!;-P

laguna1365380434
Skrevet

Klart du kan røyke på kjøkkenet i ditt eget hus.

Særlig når den gravide selv ikke har bedt deg la være.

Takk, det synes jeg og..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Det er klart du kan røyke på kjøkkenet hjemme hos deg sjøl. Damen vet jo at du røyker og vil likevel komme så jeg tror ikke hun forventer at dere går 4 etajer ned.

Nei, jeg håper da ikke det..Jeg ble ganske overasket og forferdet over utsangnet fra tredjeparten. Jeg synes ikke det er noen automatisk nødvendighet og gå helt ut for å ta en blås, selvom en person som er gravid skal være et par timer i huset.

laguna1365380434
Skrevet

De festene jeg var på da jeg var gravid røkte folk på kjøkkenet frem til de ble så fulle at de glemte seg eller ga faen.. og da dro jeg som hjem, rett og slett fordi røyklukt gjorde meg helt dårlig.

Forventet ikke at folk skulle gå ut for å røyke, men satt veldig stor pris på at de var på kjøkkenet :-)

(Og bare for å ha sagt det så har jeg røyket i 14 år selv før jeg sluttet, så jeg vet hvordan det er... klart man må få sitte inne og kose seg i sitt eget hjem :-) )

Det ser ut som vi er enige..Jeg er GOD tl å holde røyking på et annet rom, vis jeg ynes det er det høfligste og det beste, men jeg synes jeg må få ta meg en blås på mitt eget kjøkken og slippe å fryse rumpa av meg, mens jeg verter og varter.:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tenkte vi kunne gå inn der når trangen meldte seg, men har selvsagt ikke planlagt å bli sittende der inne og kummelure med den andre røykren hele kvelden og røyke 40 luckies.. Tid og sted for alt!;-)

Jeg synes også hun kan si i fra, om det er så at hun ikke tåler at det røykes på et annet rom..For det er ikke noe automatisk tenker på, og vi har ikke automatisk lyst til å gå helt ut heller.

laguna1365380434
Skrevet

Røyk i vinduet eller under kjøkkenvifta(om kjøkkenet har dør).

Tenkte jeg kunne åpne vindu ja..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Så lenge det ikke sniker seg røyk inn mellom rommene, burde et annet rom være helt ålreit. Problemet er vel at røyk fort siger litt fra rom til rom.

Jo, men det er snakk om et par timer?

Skrevet

Den som sendte surkete kommentarer skal jo ikke være der, så hva er problemet?

Hvis den gravide virkelig er syk av røyk, så kommer hun ikke til å dukke opp..

Mest sannsynlig så kommer hun, uten forventninger om at du skal droppe røyken. Man tar ikke skade av å være noen timer i naborommet til noen som røyker i noen timer.

Hadde vært noe helt annet hvis du bodde permanent hos deg.

Skal hun være så fanatisk så kan hun jo ikke være utendørs i rushtrafikken!

Gjest ferskentre
Skrevet

Kjøkkenvifta tar jo røyken den, såsant dere står under den. Hvis dere i tillegg lukker døra til kjøkkenet, så kan vel ingen klage. Om det ikke er dør mellom stue og kjøkken, så luft litt etterpå for sikkerhets skyld. Men noen få timer med passiv røyk kan vel ikke skade et forster vel, det er vel om det pågår stadig vekk?

Skrevet

Nei, jeg håper da ikke det..Jeg ble ganske overasket og forferdet over utsangnet fra tredjeparten. Jeg synes ikke det er noen automatisk nødvendighet og gå helt ut for å ta en blås, selvom en person som er gravid skal være et par timer i huset.

Jeg kjenner nesten bare folk som røyker så jeg tenker aldri på det. Men jeg kunne nok strekke meg til å gå på verandaen om sommeren eller på kjøkken/soverom dersom det var nødvendig men ikke fire etasjer ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...