Gå til innhold

Røyking..Nå får jeg vel pepper...

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg kjenner nesten bare folk som røyker så jeg tenker aldri på det. Men jeg kunne nok strekke meg til å gå på verandaen om sommeren eller på kjøkken/soverom dersom det var nødvendig men ikke fire etasjer ned.

Kjenner nesten bare folk som røyker?

Hos meg er det motsatt. Jeg kjenner faktisk ingen som røyker.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

31

• Gyda

4

• Dorthe

4

• willow

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt kan du røyke på kjøkkenet!

Jeg var gravid før røykeloven trådte i kraft, og hadde en del ting med jobben som gjorde at jeg var på skikkelig røykfylte restauranter/utesteder av og til. Spurte jordmor om det, og hun sa at det slett ikke var noe å bekymre seg over.

Skrevet

Kjenner nesten bare folk som røyker?

Hos meg er det motsatt. Jeg kjenner faktisk ingen som røyker.

Bare ungene mine som ikke røyker og noen dolere ;o)

Gjest røyk inne du
Skrevet

Jeg var heldig da jeg var gravid, var ikke syk, ingen lukter som gjorde meg uvel el.l.

Da jeg var gravid første gang, var det ikke noe som hette røykelov, altså det blei røyka overalt. Ville jeg dit, dro jeg dit, restauranter, kafèer o.l. Var også på besøk der det blei røyka.

Så røyk inne i ditt eget hjem med god samvittighet du :). Blir den gravide uvel, så tror jeg sikkert hun blir uvel av mer enn bare røyklukt, tenker på matlukt o.l., og hadde sikkert meldt avbud pga at hun blir syk.

laguna1365380434
Skrevet

Den som sendte surkete kommentarer skal jo ikke være der, så hva er problemet?

Hvis den gravide virkelig er syk av røyk, så kommer hun ikke til å dukke opp..

Mest sannsynlig så kommer hun, uten forventninger om at du skal droppe røyken. Man tar ikke skade av å være noen timer i naborommet til noen som røyker i noen timer.

Hadde vært noe helt annet hvis du bodde permanent hos deg.

Skal hun være så fanatisk så kan hun jo ikke være utendørs i rushtrafikken!

Enig..Det var det at hun som hadde komentaren presenterte som helt alminnelig, og slik det burde være. Det var jeg uenig i.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Kjøkkenvifta tar jo røyken den, såsant dere står under den. Hvis dere i tillegg lukker døra til kjøkkenet, så kan vel ingen klage. Om det ikke er dør mellom stue og kjøkken, så luft litt etterpå for sikkerhets skyld. Men noen få timer med passiv røyk kan vel ikke skade et forster vel, det er vel om det pågår stadig vekk?

Tenker de samme som deg..:-)

Skrevet

Når jeg var gravid forventet jeg ikke at alle skulle ta hensyn til dette. I ditt hus er det du som bestemmer, så om dere tar såpass hensyn at dere går på kjøkkenet for røyking, så ser jeg ikke problemet.

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt kan du røyke på kjøkkenet!

Jeg var gravid før røykeloven trådte i kraft, og hadde en del ting med jobben som gjorde at jeg var på skikkelig røykfylte restauranter/utesteder av og til. Spurte jordmor om det, og hun sa at det slett ikke var noe å bekymre seg over.

Jeg tror også det der er _noe_ overdrevet..Jeg kan ikke tenke meg at bebissen tar skade av det røykes i et annet rom, i et par timer her av morens liv..DA var det mye en skulle tatt hensyn til da..;-)

Jeg gåt for kjøkkenet, og at tredjeparten, som ikke en gang skal være her, tar ravende feil, i hva jeg bør og ikke bør.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg var heldig da jeg var gravid, var ikke syk, ingen lukter som gjorde meg uvel el.l.

Da jeg var gravid første gang, var det ikke noe som hette røykelov, altså det blei røyka overalt. Ville jeg dit, dro jeg dit, restauranter, kafèer o.l. Var også på besøk der det blei røyka.

Så røyk inne i ditt eget hjem med god samvittighet du :). Blir den gravide uvel, så tror jeg sikkert hun blir uvel av mer enn bare røyklukt, tenker på matlukt o.l., og hadde sikkert meldt avbud pga at hun blir syk.

Takk, jeg gjør nok det.:-) Skulle hun ha kjempeproblemer med det, får hun heller si i fra.

laguna1365380434
Skrevet

Når jeg var gravid forventet jeg ikke at alle skulle ta hensyn til dette. I ditt hus er det du som bestemmer, så om dere tar såpass hensyn at dere går på kjøkkenet for røyking, så ser jeg ikke problemet.

Takk..Jeg så hller ikke problemet før denne tredjeparten serverte innspill.

Skrevet

Jeg tror også det der er _noe_ overdrevet..Jeg kan ikke tenke meg at bebissen tar skade av det røykes i et annet rom, i et par timer her av morens liv..DA var det mye en skulle tatt hensyn til da..;-)

Jeg gåt for kjøkkenet, og at tredjeparten, som ikke en gang skal være her, tar ravende feil, i hva jeg bør og ikke bør.

Høres veldig greit ut. Sunn fornuft, rett og slett. Håper dere får en finfin kveld! :o)

Skrevet

Jeg mener at alle og enhver må ha rett til å gjøre som de vil hjemme hos seg selv. Som gjest må man bare godta at folk røyker hjemme. Synes du er grei og tar hensyn når du røyker på kjøkkenet.

Helt til slutt må jeg bare passe på og få sagt at jeg ikke skjønner at folk vil røyke inne. Det lukter bule! Sånn, nå skal jeg passe mine egne saker;-)

Skrevet

Takk..Jeg så hller ikke problemet før denne tredjeparten serverte innspill.

Jeg er ganske så antirøyk, men litt vidsyn bør en ha ;-)

Skrevet

Så lenge du ikke blåser røyk direkte inn i nesen og munnen hennes mens du holder henne fast så skulle det ikke være noe problem.

Jeg syns du tar meget godt hensyn allerede ved å ha tenkt på at det kun er røyking på kjøkkenet.

Selv hatet jeg at alle skulle ta overmåtelig hensyn til meg når jeg var gravid, jeg klarer å si fra selv om noe plager meg. Jeg var på fester hos venner og kjente og jeg sa fra, eller gikk tidligere enn vanlig om røyken begynte å plage meg. Jeg hatet å gå tidlig hjem når jeg var gravid også, den morsomste delen av festen er som regel når "tidliggåerene" har gått ;)

Ha en super fest!

Skrevet

Du går selvfølgelig ikke ut for å røyke. Dersom de ikke røykende pers ikke hadde tålt litt røyk, så hadde de ikke kommet sålenge de vet at du røyker.Røyk der du bruker å røyke om du vil.

Skrevet

Tja, jeg røyker på soverommet mitt jeg, vet ikke om det er så mye bedre enn kjøkkenet. Men det er lengst unna minstemann sitt rom.

Gosh..skjønner ikke at du får sove i røyklukt!!

Har jeg vært på fest der det er røykere, må jeg ta full dusjing når jeg kommer hjem (også håret).

Etter at røykeloven kom har jeg blitt enda verre, så det er tydelig at røyklukt er en tilvenningssak ;-)

Men du må for all del røyke på soverommet for min del altså ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Høres veldig greit ut. Sunn fornuft, rett og slett. Håper dere får en finfin kveld! :o)

Takk! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Så lenge du ikke blåser røyk direkte inn i nesen og munnen hennes mens du holder henne fast så skulle det ikke være noe problem.

Jeg syns du tar meget godt hensyn allerede ved å ha tenkt på at det kun er røyking på kjøkkenet.

Selv hatet jeg at alle skulle ta overmåtelig hensyn til meg når jeg var gravid, jeg klarer å si fra selv om noe plager meg. Jeg var på fester hos venner og kjente og jeg sa fra, eller gikk tidligere enn vanlig om røyken begynte å plage meg. Jeg hatet å gå tidlig hjem når jeg var gravid også, den morsomste delen av festen er som regel når "tidliggåerene" har gått ;)

Ha en super fest!

Takk, det får vi sikkert! :-)

Og jeg er enig, det høres jo ikke noe kult ut det heller, og måtte være den personen som liksom er skyld i at folk går milevis for å ta seg en blås? ;-)Jeg tror jeg hadde likt gravid eller ikke, at folk gjør stort sett som de pleier.

Jeg regner med at hun sier fra hvis det skulle være noe som plager henne.

Jeg viser jo at eg bryr meg allerede ved å lage røykesone.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er på ditt parti. :-)

Takk, fint å høre..:-)

Overaskende mange som er det her,kult det da, jeg regnet med endel motstand, og har jeg rett HER (jamfør tidligere røykedebatter) så har jeg jammen rett ute i den andre verdenen også..;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...