Gå til innhold

Røyking..Nå får jeg vel pepper...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Du går selvfølgelig ikke ut for å røyke. Dersom de ikke røykende pers ikke hadde tålt litt røyk, så hadde de ikke kommet sålenge de vet at du røyker.Røyk der du bruker å røyke om du vil.

Takk for støtten! :-)

Jeg synes kjøkkenet er OK, forda slipper hun å bl kvalm/bekymret (skulle jeg virkelig tro) og jeg slipper å fryse og fly i trapper.

:-)

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

31

• Gyda

4

• Dorthe

4

• willow

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk, fint å høre..:-)

Overaskende mange som er det her,kult det da, jeg regnet med endel motstand, og har jeg rett HER (jamfør tidligere røykedebatter) så har jeg jammen rett ute i den andre verdenen også..;-)

Ja - det er viktig å ikke la visse "prinsipp" få tippe helt over.

Røyk og kos deg på kjøkkenet ditt der det er tørt og varmt. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Ja - det er viktig å ikke la visse "prinsipp" få tippe helt over.

Røyk og kos deg på kjøkkenet ditt der det er tørt og varmt. :-)

Jupp..Og er et opp til enkelte, så skal jo ting bli helt vridd ut av proposjon altså. Jeg stiler meg _meget_ skeptisk til at en ufødt baby skal ta noen skade av at noen røyker på et annet rom, denne ene kvelden, for å si det sånn.

Jeg tror mye sånt blir sagt bare for å trumfe og herske.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg mener at alle og enhver må ha rett til å gjøre som de vil hjemme hos seg selv. Som gjest må man bare godta at folk røyker hjemme. Synes du er grei og tar hensyn når du røyker på kjøkkenet.

Helt til slutt må jeg bare passe på og få sagt at jeg ikke skjønner at folk vil røyke inne. Det lukter bule! Sånn, nå skal jeg passe mine egne saker;-)

Hehe, det gjør det sikkert..;-) Kanskje jeg blir helt skamfull om jeg engang slutter.

Men intill videre er jeg inkompetnt på det området, og røyker på kjøkkenet.

P.S Mora mi, som ikke røyker, synes (skyldbetynget, hun synes selvsagt ikke om at jeg røyker) at sigaretter lukter litt godt, hvertfall ikke vondt.. Hun må jo være i særklasse. Hun mener at det lukter "hyggelig" hjemme hos meg...Og det er jo kjekt å høre for en som både har to katter, og drøssevis med Lucky strike..;-P

en liten undulat
Skrevet

ditt hus, dine regler :) det mener jeg! hjemme hos oss er det ut å røyke for de som evt gjør det når vi har fest eller besøk. men om jeg kommer på besøk hvor det bor folk som røyker inne, så er det ikke min sak. de bestemmer jo selv. som sagt. ditt hjem, dine regler!

Skrevet

Jeg synes at røyk inne er grusomt uansett. Men det mest grisete stedet å røyke er etter min mening, nettopp på kjøkkenet!

Der skal det være rent når man lager mat, ikke stinke røyk eller strø rundt seg med aske! Ja, det blir aske søl.

Æsj....

Jøss, hva slags røykere er det egentlig du kjenner, da? Det er ikke vanlig å strø aske rundt seg når man røyker.

Skrevet

Jeg hadde ikke forlangt at folk skulle la være å røyke i sitt eget hus dersom jeg kom på besøk.

Men jeg hadde prøvd å sette meg litt unna røykerne, og tatt meg frisk ludt med jevne mellomrom.

Ville nok ikke hatt heelt hvit samvittighet overfor ungen, men man kan ikke vente at verden blir satt på hodet for en i andres hus.

Skrevet

For noe tull! Venninna di er overhysterisk. Du kan såklart røyke på kjøkkenet. Sett på kjøkkenvifta, lukk døra og ha opp vinduet litt etterpå.

Herregud, da jeg var gravid var før røykeloven, og jeg "drista" meg da både på café og ut for å spise likevel. Ingen grunn til å bli SÅ gæærn fordi man er gravid. Og dette kommer fra ei som er relativt hysterisk på røyling sjøl. ;)

laguna1365380434
Skrevet

ditt hus, dine regler :) det mener jeg! hjemme hos oss er det ut å røyke for de som evt gjør det når vi har fest eller besøk. men om jeg kommer på besøk hvor det bor folk som røyker inne, så er det ikke min sak. de bestemmer jo selv. som sagt. ditt hjem, dine regler!

Takk..! Enig:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde ikke forlangt at folk skulle la være å røyke i sitt eget hus dersom jeg kom på besøk.

Men jeg hadde prøvd å sette meg litt unna røykerne, og tatt meg frisk ludt med jevne mellomrom.

Ville nok ikke hatt heelt hvit samvittighet overfor ungen, men man kan ikke vente at verden blir satt på hodet for en i andres hus.

Nei, jeg syntes nå det var en god løsning jeg, å røyke på et annet rom, frem til dn her tredjepersonen kom og mente..Jeg kommer allikevel til å røyke der allikevel..;-)

laguna1365380434
Skrevet

For noe tull! Venninna di er overhysterisk. Du kan såklart røyke på kjøkkenet. Sett på kjøkkenvifta, lukk døra og ha opp vinduet litt etterpå.

Herregud, da jeg var gravid var før røykeloven, og jeg "drista" meg da både på café og ut for å spise likevel. Ingen grunn til å bli SÅ gæærn fordi man er gravid. Og dette kommer fra ei som er relativt hysterisk på røyling sjøl. ;)

Takk! Jeg synes også det der var reinspikka tullprat altså.

Et par timer, med _eventuell_ passiv røyk fra et annet rom? Jeg tilater meg sterkt å tvile på at det kan skade noen nevneverdig..;-)

Skrevet

Jo, men det er snakk om et par timer?

Jau. Men katter HATER å være innestengt. De får ikke løpt fra seg noe som helst på de rommene som er i tillegg til den åpne kjøkken/stue-løsninga. De ville skrapt istykker døra.

Skrevet

Nå har jeg ikke lest de andre svarene nedover her, men ville bare si at det virker _noe_ hysterisk å kreve at du skal gå ut.

For å si det sånn: jeg forlanger ikke at f.eks. min mormor skal lufte huset i en time og la være og røyke når jeg kommer på besøk, selv om jeg er aldri så gravid:)

Håper dere får en hyggelig kveld!

Skrevet

Hehe, det gjør det sikkert..;-) Kanskje jeg blir helt skamfull om jeg engang slutter.

Men intill videre er jeg inkompetnt på det området, og røyker på kjøkkenet.

P.S Mora mi, som ikke røyker, synes (skyldbetynget, hun synes selvsagt ikke om at jeg røyker) at sigaretter lukter litt godt, hvertfall ikke vondt.. Hun må jo være i særklasse. Hun mener at det lukter "hyggelig" hjemme hos meg...Og det er jo kjekt å høre for en som både har to katter, og drøssevis med Lucky strike..;-P

En sånn mor har jeg også. Hun har har aldri røyka selv, og bor i et (til daglig) røykfritt hus - men nyter å få besøk av folk som røyker. Da setter hun fram askebegeret med _en_ gang.

(Faren min røyka stort sett hele sitt voksne liv (inne "selvsagt", men slutta for 5-6 år siden.)

Gjest ja da fikk du litt pepper av meg da...
Skrevet

Jøss, hva slags røykere er det egentlig du kjenner, da? Det er ikke vanlig å strø aske rundt seg når man røyker.

Jeg har ofte sett røykere som veiver med armene og asken har vært lang og faller ned både her og der.

Det er slett ikke unormalt.

Gjest ja da fikk du litt pepper av meg da...
Skrevet

Nå, jeg klarer hvertfall å treffe askebegeret jeg da.

Og fint du ikke kommer da, selvom de fleste jeg kjenner har absolutt ingenting å utsette på maten min, selvom det altså hender jeg røyker på kjøkkenet både nå og da. Jeg tror det er mye hysteri.

Jeg vet om mange ting det er verre å gjøre på kjøkkenet. Å ikke kunne lage mat foreksempe. Jeg personlig er derimot dritflink..De er heldige som får mat av meg!;-P

Røyking er ikke hysteri. Det er farlig for både deg og dine omgivelser. Og synes at en røyker skal ta hensyn til at det er folk rundt seg som ikke tåler eller liker røyk.

Det vil også alltid sive ut røyk fra et rom når man åpner dørene. Og røyker du på kjøkkenet så må du jo veldig mange ganger ut og inn for å hente mat. En ikke røyker vil være veldig var for den minste røyklukt.

Forhåpentligvis vil ikke din venn bli dårlig av dette.

Men at det er uhygenisk å røyke på kjøkkenet, ja det er det!

Men en som er røyker vil alltid forsvare seg selv med nebb og klør og det er en helt nytteløs diskusjon mellom en ikkerøyker og en som røyker.

Dessverre for deg så har jeg sett altfor mange på jobben min som blir kronisk alvorlige syke nettopp pga. røyk gjennom flere år. Og jeg er derfor innbitt motstander av røyking.

Skrevet

Hele svigerfamilien min, unntatt han jeg er gift med, røyker. Noen av dem MYE.

Vi kan velge mellom å enten bryte all kontakt med dem (litt drastisk) og å utsette oss for røyk noen ganger i året, når vi er hos dem eller omvendt. Andre muligheter finnes ikke.

De har røyket på stua vår enten jeg var gravid eller vi hadde baby eller småbarn. Alternativet er kun at de lar være å komme og aldri tilgir oss (dvs. jeg ville nok få skylda, mannen min har jo vokst opp i en røyksky).

Ingen av oss er allergiske, ingen har astma og ingen har tatt skade.

Jeg synes det høres greit ut å holde røyken unna oppholdsrommet. Den gravide går sikkert ute i bygatene iblant, og blir utsatt for eksos der.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes du bør kunne røyke på kjøkkenet med god samvittighet.

Om den gravide enkelte ganger oppholde seg i bysentrum får hun nok i seg mer giftstoffer enn hun før gjennom den eventuelle sprekken i døren. Sett på kjøkkenviften, så merkes neppe noe som helst.

Skrevet

Røyking er ikke hysteri. Det er farlig for både deg og dine omgivelser. Og synes at en røyker skal ta hensyn til at det er folk rundt seg som ikke tåler eller liker røyk.

Det vil også alltid sive ut røyk fra et rom når man åpner dørene. Og røyker du på kjøkkenet så må du jo veldig mange ganger ut og inn for å hente mat. En ikke røyker vil være veldig var for den minste røyklukt.

Forhåpentligvis vil ikke din venn bli dårlig av dette.

Men at det er uhygenisk å røyke på kjøkkenet, ja det er det!

Men en som er røyker vil alltid forsvare seg selv med nebb og klør og det er en helt nytteløs diskusjon mellom en ikkerøyker og en som røyker.

Dessverre for deg så har jeg sett altfor mange på jobben min som blir kronisk alvorlige syke nettopp pga. røyk gjennom flere år. Og jeg er derfor innbitt motstander av røyking.

"En ikke røyker vil være veldig var for den minste røyklukt."

Jeg røyker ikke, men har aldri hatt noe imot røyklukt. Og det gjelder ganske mange jeg kjenner også.

Jeg mener vi har tre kategorier ikke-røykere (og graderinger innenfor dem): 1. De som ikke har noe imot røyklukt. 2. De som ikke liker lukta. 3. De som ikke tåler røyk og blir syke av det.

Spesielt i kategori 2 mener jeg at en del tar litt av for tida, nå når det er mer og mer akseptert å "mobbe" røykere. Jeg mener det må være mulig å møtes litt på halvveien, og med det mener jeg at det går an å ta hensyn begge veier. (Det er nesten ufattelig at ikke-røykere overlevde bare for få år siden.)

De i kategori 3 skal en røyker selvsagt ta alle mulige hensyn til (på linje med barn) - men det er jammen ei lita (reell) gruppe.

Skrevet

Hvis jeg var den gravide ville jeg opplevd det som litt pinlig hvis huset ble satt fullstendig på ende bare fordi jeg kom. Jeg ville ikke brydd meg om det om du hadde røykt på kjøkkenet - da kunne vel jeg holdt meg i stua? Dessuten er det EN kveld det er snakk om. Jeg støtter altså deg! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...