Gå til innhold

8 års aldersforskjell i forholdet

Anbefalte innlegg

Gjest Det merkes!
Skrevet

Dere veletablerte.

Hvor stor aldersforskjell er det mellom deg og din kjære?

Her er det 8 år, og det merkes. Han er mye mer gubbete i tankegangen enn meg, har mer gubbete intresser(politikk, biografier,krig osv)

Han er ikke det dugg intressert i det som jeg intresserer meg for. :)

Det er ikke noe problem lenger, og vi skal fortsette løpet sammen. Forskjellene gjør oss heller ikke mindre glad i hverandre.

Jeg ville bare si at det er lurt å velge en partner på samme alder når man er ung, forskjellene øker nemlig med åra.

Mange unge kvinner synes det er spennende med eldre kloke menn, de tenker ikke over at de kan sitte som enke når de er 60 om mannen er 15 år gamlere eller mer.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

3

• birdie

2

• alwaysme

2

• Kalevala

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Min samboer er 4 år eldre enn meg, det synes jeg er akkurat passe.

Skrevet

Folk er forskjellige, da. Å anbefale at alle skal finne seg en partner på samme alder som en selv fordi _du_ syns det hadde vært bedre blir jo litt for dumt :-)

Her er det 8 1/2 års forkjell og det tenker jeg aldri over, utenom når det er tilbake-til-åttitallet-serier på tv ;-)

Så for meg er dette mer "riktig" enn menn som er på min egen alder. Men igjen - folk er ulike!

Skrevet

Syv år. Jeg er yngst og definitivt mest kjerring.

Skrevet

Dette kommer da veldig an på personen? Det er 7 år mellom meg og samboeren, og vi har aldri merket noe til aldersforskjellen. Ikke kan jeg forestille meg at det blir et problem senere heller.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er langt mer enn alder som avgjør om folk passer sammen.

Jeg har for eksempel flere barndomsvenninner som er like gamle som meg, som jeg til min store sorg opplevde at ble "kjerringer" svært tidlig. De hadde ikke lyst til å gjøre noen ting lenger. Ikke reise, ikke interesere seg for annet enn familie og barn. Orket ikke å bli med på badestranda eller gå tur, de vil bare sitte med kaffekoppen og sigaretten sin. Og da var de bare et par og tjue.

Mens andre venninner jeg har fått i voksen alder, som kan være ti år eldre enn meg eller mer, er unge av sinn og kan bli med på det meste.

Gjest Pontiac
Skrevet

Seks år mellom os her og det er det ingen problemer forbundet med.

Skrevet

"Her er det 8 år, og det merkes. Han er mye mer gubbete i tankegangen enn meg, har mer gubbete intresser(politikk, biografier,krig osv) Han er ikke det dugg intressert i det som jeg intresserer meg for. :)"

Jeg må bare kommentere dette også ;-)

Tror du at du om 8 år kommer til å ha de interessene som mannen din har i dag? Politikk, biografier og krig og sånt? Tror du det er fordi han er 8 år eldre enn deg at han har disse interessene?

Og om 8 år, når du har fått de interessene som han har i dag, da har han kanskje fått andre interesser igjen?

Jeg tror det er fordi han er en person som interesserer seg for slikt - det har lite med alderen å gjøre.

Dere er ulike. Dere har ulike interesser og setter pris på ulike ting, det er det det handler om.

Gjest Det merkes!
Skrevet

Dette kommer da veldig an på personen? Det er 7 år mellom meg og samboeren, og vi har aldri merket noe til aldersforskjellen. Ikke kan jeg forestille meg at det blir et problem senere heller.

7 år er kanskje ikke så mye, tenkte mer på når aldersgapet nærmet seg 15 år og oppover, da er det mye. Men selv jeg som har "bare" 8 år merker aldersavstanden.

Har to skilte søsken, i begge tilfellene var det stor aldersforskjell som knuste forholdet. Partnerene hadde mer til felles med våre foreldre enn med mine søsken.

Når den første spenningen hadde lagt seg, var det bare en gammel mann med en annen forhistorie igjen.

Gjest Det merkes!
Skrevet

"Her er det 8 år, og det merkes. Han er mye mer gubbete i tankegangen enn meg, har mer gubbete intresser(politikk, biografier,krig osv) Han er ikke det dugg intressert i det som jeg intresserer meg for. :)"

Jeg må bare kommentere dette også ;-)

Tror du at du om 8 år kommer til å ha de interessene som mannen din har i dag? Politikk, biografier og krig og sånt? Tror du det er fordi han er 8 år eldre enn deg at han har disse interessene?

Og om 8 år, når du har fått de interessene som han har i dag, da har han kanskje fått andre interesser igjen?

Jeg tror det er fordi han er en person som interesserer seg for slikt - det har lite med alderen å gjøre.

Dere er ulike. Dere har ulike interesser og setter pris på ulike ting, det er det det handler om.

Han har utviklet seg i den retningen, ulikhetene i interesser var ikke like store før.

Jeg føler at dette er noe som kommer med alderen.

Merker selv at jeg har forandret meg de siste 15 årene, men jeg ligger litt lengre bak i prosessen enn han(om det kan sies sånn!).

Skrevet

Han har utviklet seg i den retningen, ulikhetene i interesser var ikke like store før.

Jeg føler at dette er noe som kommer med alderen.

Merker selv at jeg har forandret meg de siste 15 årene, men jeg ligger litt lengre bak i prosessen enn han(om det kan sies sånn!).

Men når du kaller interesser som politikk, biografier og krig for gubbete så skjønner du sikkert selv at det er sansen for hva som er interessant som gjør dere ulike, ikke aldersforskjellen? :-)

Jeg kjenner mange politikkinteresserte 25åringer som overhodet ikke er gubbete.

Skrevet

Vi har vært sammen i 7, nesten åtte år nå..

Og mellom oss så er det 16 års forskjell!

Og jeg (yngstemann) tjener bedre enn mannen, så det ikke relatert til penger engang!

Slå den :-)

Skrevet

Jeg var sammen med en mye eldre mann da jeg var i begynnelsen av tjueåra. Forskjellen var nesten femten år, og det ble for mye i vårt tilfelle. Han hadde allerede gjort alt det jeg enda hadde foran meg, og hadde en helt annen ro enn meg. Han ville kose seg hjemme og ta livet med ro, mens jeg var på et helt annet sted i livet.

For meg har det fungert best med menn på min egen alder, men jeg ser jo at andre har det helt fortreffelig sammen til tross for stor aldersforskjell. Vi er så forskjellige, og godt er jo det:-)

Gjest Ellipse
Skrevet

Kan en ikke være interessert i politikk om en er ung altså? Jeg er visst gubbete jeg da...:-o

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Min samboer er 6 år eldre enn meg, men det er jeg som har lyst til å slå meg til ro og får barn, kjøpe hus etc. Han har lyst til å reise litt og leve livet. Jeg er 24 og han er 30..

Men så har jeg alltid vært moden for alderen (blir av og til litt sjokkert over alderen min i forhold til det jeg føler! I fjor gikk jeg rundt og sa at jeg ble 24, og glemte meg helt ut og stusset litt da jeg gjenoppdaget at jeg var bare 23...)

Men ellers så flirer vi godt når vi ser tilbake til 80 tallet programmer, og han ser ting som han husker godt, og jeg må presisere at det der husker jeg nok ikke, for da var jeg bare tre år!

Skrevet

Mannen min er 8 år eldre enn meg.

Jeg er den som interesserer meg for historie, slektsforskning, biografier (og annen litteratur), kunst, klassisk musikk etc..

Hans hovedinteresser er fotball (på TV), øl og TV.

Utrolig nok har vi det veldig fint sammen. Han er utadvendt og jeg er innadvendt.

Jeg tror nok det handler aller mest om forskjeller i personlighet. Men det kommer selvsagt også an på hvor gamle man er. Aldersforskjellen utjevner seg etterhvert som man begge blir eldre.

Gjest Det merkes!
Skrevet

Vi har vært sammen i 7, nesten åtte år nå..

Og mellom oss så er det 16 års forskjell!

Og jeg (yngstemann) tjener bedre enn mannen, så det ikke relatert til penger engang!

Slå den :-)

Kanskje du hadde lite å velge i? (bare spøker!)

Skrevet

Min elskede er 12,5 mnd eldre enn meg. :o) Akkurat passelig.

Men 8 år er da ikke all verden vil jeg påstå. Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha en partner som var 8 år eldre enn meg, en som var 8 år yngre hadde nok vært i yngste laget synes jeg.

Gjest Det merkes!
Skrevet

Mannen min er 8 år eldre enn meg.

Jeg er den som interesserer meg for historie, slektsforskning, biografier (og annen litteratur), kunst, klassisk musikk etc..

Hans hovedinteresser er fotball (på TV), øl og TV.

Utrolig nok har vi det veldig fint sammen. Han er utadvendt og jeg er innadvendt.

Jeg tror nok det handler aller mest om forskjeller i personlighet. Men det kommer selvsagt også an på hvor gamle man er. Aldersforskjellen utjevner seg etterhvert som man begge blir eldre.

Vi har det også fint sammen, og skal aldri bli en del av skilsmissestatistikken.

8 år er da heller ikke så mye.

Men når det kommer opp i 15-20 år snakker vi om to ulike generasjoner, da blir det noe helt annet.

Ellers kan ulikheter være spennende, to like personer ville sannsynligvis kjede livet av hverandre.

Det er bare det at aldersgrensen går et sted for de fleste av oss, jeg ville ikke hatt en mann som nesten var på alder med foreldrene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...