Gå til innhold

8 års aldersforskjell i forholdet

Anbefalte innlegg

Gjest Det merkes!
Skrevet

Min elskede er 12,5 mnd eldre enn meg. :o) Akkurat passelig.

Men 8 år er da ikke all verden vil jeg påstå. Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha en partner som var 8 år eldre enn meg, en som var 8 år yngre hadde nok vært i yngste laget synes jeg.

Heldig med alderssammensetningen du da, høres perfekt ut! :-)

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• carma

3

• birdie

2

• alwaysme

2

• Kalevala

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her er det åtte ård forskjell, og i den grad man kan si at det er trøbbel i forholdet har det aldri hatt noe med aldersforskjell og gjøre.

De tingene du drar frem har jo heller ikke noe med alder å gjøre. Det er jo personlige interesser.

Åtte år er jo heller ikke aldersforakjell, så lenge begge er voksne. Men hvis du er i tenårene, og kanskje ikke helt voksen i tankegangen enda, så kan åtte år være mye, hvis den eldste er blitt voksen i hodet.

(jeg sier ikke at du er ung og barnslig, drar bare et eksempel)

Gjest Det merkes!
Skrevet

Her er det åtte ård forskjell, og i den grad man kan si at det er trøbbel i forholdet har det aldri hatt noe med aldersforskjell og gjøre.

De tingene du drar frem har jo heller ikke noe med alder å gjøre. Det er jo personlige interesser.

Åtte år er jo heller ikke aldersforakjell, så lenge begge er voksne. Men hvis du er i tenårene, og kanskje ikke helt voksen i tankegangen enda, så kan åtte år være mye, hvis den eldste er blitt voksen i hodet.

(jeg sier ikke at du er ung og barnslig, drar bare et eksempel)

Er dessverre ikke så ung at det gjør noe nei, skulle gjerne vært yngre! ;o)

Vi er godt voksne og modne mennesker begge to.

Jeg mener at visse interesser ofte følger med alderen, men ikke at de absolutt må gjøre det i hvert enkelt tilfelle. Hos mannen min gjør de det.

Skrevet

Er dessverre ikke så ung at det gjør noe nei, skulle gjerne vært yngre! ;o)

Vi er godt voksne og modne mennesker begge to.

Jeg mener at visse interesser ofte følger med alderen, men ikke at de absolutt må gjøre det i hvert enkelt tilfelle. Hos mannen min gjør de det.

Hvor gamle er dere da? Svar hvis du vil..

Skrevet

Nå er jeg nylig blitt singel da, men min eks-samboer og far til barna mine var 4 år yngre enn meg;)

Mine menn har alltid vært yngre enn meg.

Jeg er veldig ung og sprek til sinns. Men jeg er også veldig kjerring innimellom! Tror ikke alder har så mye å si. Det er nok personligheten som spiller den største rollen.

Kanskje jeg skal finne meg en som er eldre denne gangen?

Skrevet

Mellom mor og far var det 16 år. Og det merktes veldig godt.

Mellom mannen min og meg er det 10 mnd.

Gjest !!!!!!!!!
Skrevet

16 år. Det er problemer, men ikke større tilknyttet alder men personlighet.

Gjest bil_bettina
Skrevet

5 år og vi har det veldig bra. Kan vel merke forskjeller noe ganger, men ikke så mye.. han er 26 og jeg 21

Skrevet

Det handler nok mye mer om personlighet enn om alder.

Det er et og et halvt års aldersforskjell mellom mannen min og meg ("feil" vei). Han interesserer seg f.eks. for, som du nevner, krig (kan masse om f.eks. 2.verdenskrig). Jeg kan ikke si jeg deler hans interesse der enda jeg er eldre enn han;-)

Han har det optimalt når han kan ligge på sofaen og riktig kose seg, mens jeg koser meg aller mest f.eks. ute i naturen. Sånn sett er han mer "gubbete" enn meg ;-)

Skrevet

Mannen min er 8 år eldre enn meg.

Jeg er den som interesserer meg for historie, slektsforskning, biografier (og annen litteratur), kunst, klassisk musikk etc..

Hans hovedinteresser er fotball (på TV), øl og TV.

Utrolig nok har vi det veldig fint sammen. Han er utadvendt og jeg er innadvendt.

Jeg tror nok det handler aller mest om forskjeller i personlighet. Men det kommer selvsagt også an på hvor gamle man er. Aldersforskjellen utjevner seg etterhvert som man begge blir eldre.

"Aldersforskjellen utjevner seg etterhvert som man begge blir eldre."

Det vet jeg ikke om jeg er helt enig i.. Tenk når den ene er 75 og den andre "bare" 67. man eldes i rekordfart når man bikker rundt 70 år...

Det er rundt 10 år mellom et ektepar i min familie. De ble sammen når de var 30 og 40, nå er de 55 og 65. Først nå de siste årene har de hatt problemer med at han vil ta det med ro, mens hun er like aktiv som for 20 år siden...

Skrevet

Mannen min er 2,5 år eldre enn meg.

Men jeg har ingen stor tro på at aldersforskjellen trenger å betyr så mye i et forhold. Det er oftere helt andre ting.

Gjest Hun "gamle" og han "unge"
Skrevet

Min elskede (mann) er tre år yngre enn meg :)

Etter han modnet er dette en god deal.

Det finnes nok ingen oppskrift med hensyn til alder, til det er mennesker alt for forskjellige. Interessene er jo ulike fra person til person uansett alder.

Og man har ingen garanti for hvor lenge man lever.

Kan forstå at dersom begge lever til man er gamle, at den yngste i forholdet nok må sette ned tempoet litt tidligere enn man ønsker.

Skrevet

Akkurat de interessene tror jeg mannen din deler med mange andre menn - uansett alder :)

Ellers er min kjære 5 uker eldre enn meg :)

Skrevet

Det er 6 år mellom oss. Er ingen .vesentlig forskjell

Skrevet

"Aldersforskjellen utjevner seg etterhvert som man begge blir eldre."

Det vet jeg ikke om jeg er helt enig i.. Tenk når den ene er 75 og den andre "bare" 67. man eldes i rekordfart når man bikker rundt 70 år...

Det er rundt 10 år mellom et ektepar i min familie. De ble sammen når de var 30 og 40, nå er de 55 og 65. Først nå de siste årene har de hatt problemer med at han vil ta det med ro, mens hun er like aktiv som for 20 år siden...

"Tenk når den ene er 75 og den andre "bare" 67. man eldes i rekordfart når man bikker rundt 70 år..."

Det er sant. Jeg tenkte nok mer på f.eks. 19 og 27 sammenlignet med 45 og 53.

Aldersforskjellen kommer kanskje til å merkes når vi blir gamle. *vil ikke tenke på det* ;o)

Skrevet

"Tenk når den ene er 75 og den andre "bare" 67. man eldes i rekordfart når man bikker rundt 70 år..."

Det er sant. Jeg tenkte nok mer på f.eks. 19 og 27 sammenlignet med 45 og 53.

Aldersforskjellen kommer kanskje til å merkes når vi blir gamle. *vil ikke tenke på det* ;o)

Ja, vi er nok ganske enige likevel:-)

Mannen min var 16 og jeg 17 da vi ble kjærester. Den gangen merket jeg (ikke han;-)) aldersforskjellen ganske godt ;-)

Skrevet

Forskjellene blir da ikke mindre med åra! Det er større forskjell på en 16- og 24-åring kontra en 40- og 48-åring.

Gjest hun skriver jo det jo
Skrevet

Forskjellene blir da ikke mindre med åra! Det er større forskjell på en 16- og 24-åring kontra en 40- og 48-åring.

det er akkurat det hun skriver ....

"Jeg ville bare si at det er lurt å velge en partner på samme alder når man er ung, forskjellene øker nemlig med åra"

Skrevet

det er akkurat det hun skriver ....

"Jeg ville bare si at det er lurt å velge en partner på samme alder når man er ung, forskjellene øker nemlig med åra"

""Jeg ville bare si at det er lurt å velge en partner på samme alder når man er ung, forskjellene øker nemlig med åra" "

Hæ, dette er jo ikke det jeg skriver. Forekjellene øker IKKE med åra. De minker.

Gjest hun skriver jo det jo
Skrevet

""Jeg ville bare si at det er lurt å velge en partner på samme alder når man er ung, forskjellene øker nemlig med åra" "

Hæ, dette er jo ikke det jeg skriver. Forekjellene øker IKKE med åra. De minker.

Du MERKER aldersforskjellen MYE mer jo eldre gubben blir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...