Gå til innhold

Hvilke dager i påsken er røde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke dager i påsken er røddager? Altså, hvilke dager har jeg krav på tillegg i lønna?

Noen som kan hjelpe meg?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag.

hare1365380455
Skrevet

Skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag.

Blir ikke lørdagen rød på jobb siden den er mellom røde dager?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tror ikke vi får helligdagstillegg på påskeaften der jeg jobber.

hare1365380455
Skrevet

Tror ikke vi får helligdagstillegg på påskeaften der jeg jobber.

Det må jeg undersøke, for jeg skal jobbe da.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det må jeg undersøke, for jeg skal jobbe da.

Gjør det. :)

Det er jo ikke sikkert reglene er de samme fra arbeidsplass til arbeidsplass. Kanskje det er på kvelden/ettermiddagen at man får tillegg? Jeg jobber jo nesten bare om natta, så problemstillingen blir litt annerledes for meg.

Skrevet

Det er nok litt ulikt rundt omkring, men for meg som jobber i kommunen er det som følger:

Skjærtorsdag og langfredag samt 1. og 2. påskedag er udiskutablet røde dager.

Om du er vanlig dagarbeidende (ikke i turnus) så lønnes det med 133% etter kl. 12 på onsdag før skjærtorsdag.

Lørdag (påskeaften), er ikke rød, men regnes som en såkaldt "inneklemt" dag, og lønnes dermed med 133%.

Diskusjon omkring dette tema kommer opp hvereneste påske på min arbeidsplass.

Skrevet

Vi får 100% overtid i dagligvarebransjen i hvert fall:)

Skrevet

Det er innmari lenge siden jeg hadde en jobb der jeg jobbet i påska, for det var en helgejobb/ekstrajobb ved siden av skole/studier.

Men hvis jeg husker korrekt så fikk jeg 100% tillegg på skjærtorsdag, langfredag samt 1. og 2. påskedag.

OG på påskeaften så inntrådte tillegget etter et visst klokkeslett, mener jeg å huske. Det var altså bare "vanlig lørdag" frem til f eks kl 14 eller 15 eller noe sliikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...