Gå til innhold

Den værste beskjeden man kan få

Anbefalte innlegg

Gjest LisaEmilie
Skrevet

Jeg fikk telefon fra barenvernet i går. Skolen har meldt fra at min datter på syv år viser alle tegn til å bli seksuelt misbrukt. Dette er... forferdelig vanskelig å takle.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

11

• Dorthe

7

• Nikki

3

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Himmel!

Dette er et sånt innlegg jeg ikke har noe svar på, men jeg krysser alle fingre for at det ikke stemmer.

Jeg får lyst til å spy.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Himmel!

Dette er et sånt innlegg jeg ikke har noe svar på, men jeg krysser alle fingre for at det ikke stemmer.

Jeg får lyst til å spy.

Beskjed pr telefon???

*Hjelp*

Skrevet

Å himmel.... Du fikk nok sjokk.. Fikk dere tilbud om hjelp da? Hvordan takle, hva gjøre osv.

Har du noen vonde anelser også som kverner i hodet? Grusom beskjed ja! Tenker du har det tøft, men stå på for din datter så godt du kan.....Lykke til....

Skrevet

*grøss*

Har du hatt mistanke og vet du hvem som kan ha gjort det?

Forferdelig beskjed å få...

sammfunnskritiker
Skrevet

Rart de sa det over telefon egentlig. Jeg tror det m¨å være brudd på rutinene eller? (Har de undersøkt saken over tid)?

Uansett, stol på barnet ditt om hun kommer med helt absurde forklaringer om bestefar, naboen, læreren eller hva det eventuellt måtte være.

Sikkert ikke en enkel beskjed/telefon å forholde seg til...

Skrevet

Men.. i all verden.. som flere av de andre sier - fikk du beskjed om dette over telefon?! Det hørtes særdeles lite bar ut.

Og kjære deg så vondt det må være.. aner virkelig ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg sårt håper det ordner seg for dere...

Gjest grøss og gru
Skrevet

Hva .... har du ikke visst noe før du får denne * t-e-l-e-f-o-n-e-n *

Skrevet

Oi, så utrolig fælt! Har du merket noe selv. Har du noen tanker om hvem som kan ha forgrepet seg på henne?

Har du snakket med datteren din?

Åååå, jeg har så vondt av dere nå.

Skrevet

Snille deg... dette må være et grusomt sjokk!

Jeg vil anbefale deg å kontakte Støttesenter Mot Incest. Det finnes kanskje et senter nær deg som du kan kontakte, hvis ikke kan du helt sikkert få støtte via tlf uansett hvilket senter du ringer.

http://www.sentermotincest.no/portal/malgrupper/ForesatteParorende

Det er viktig at dere får et støtteapparat rundt dere nå, men det aller viktigste er at datteren din føler seg trygg og har personer _hun_ stoler på rundt seg.

Siden det var BV som kontaktet deg så regner jeg med at de har et opplegg og folk i gang som kan hjelpe dere?

Gjest LisaEmilie
Skrevet

Beskjed pr telefon???

*Hjelp*

Jeg må ta selvkritikk. Min datter har tegnet sin fars penis siden august. Jeg har bare ikke orket å se dette for hva det kan være.

Gjest En som ingen så
Skrevet

Jeg må ta selvkritikk. Min datter har tegnet sin fars penis siden august. Jeg har bare ikke orket å se dette for hva det kan være.

Da sier jeg bare takk og lov for at noen orket og se! Og sender masse styrkende tanker til deg og din datter nå!

Skrevet

Føler med deg!

Håper dere får hjelp til å takle dette.

Klem

Gjest LisaEmilie
Skrevet

Snille deg... dette må være et grusomt sjokk!

Jeg vil anbefale deg å kontakte Støttesenter Mot Incest. Det finnes kanskje et senter nær deg som du kan kontakte, hvis ikke kan du helt sikkert få støtte via tlf uansett hvilket senter du ringer.

http://www.sentermotincest.no/portal/malgrupper/ForesatteParorende

Det er viktig at dere får et støtteapparat rundt dere nå, men det aller viktigste er at datteren din føler seg trygg og har personer _hun_ stoler på rundt seg.

Siden det var BV som kontaktet deg så regner jeg med at de har et opplegg og folk i gang som kan hjelpe dere?

Jeg skal til barnevernet på mandag. Vil nok få mer informasjon om hva som skjer vidre nå da. Men denne helgen er ikke lett.

Gjest Pontiac
Skrevet

Synd at folk er så engstelige for å face muligheter at det faller seg enklere å se en annen veg.

Håper da virkelig at det ikke er far alikavel.

Face realiteten nå slik at jentungen får maks oppfølging, støtte og behandling i lang tid fremover og for hver tid hun måtte ha behov for dette i fremtiden.

Det er svært viktig å ta tak i dette, ha tro på barnet og vise sin uforbeholdende støtte hele vegen for at barnet skal få vokse opp uten at dette preger hele livet hennes.

Og du burde kanskje tenke litt på støtte og behandling for deg selv også, det er ikke godt eller enkelt å være mor i en slik situasjon, og litt guiding kan hjelpe deg i å vite hvordan takle følelsmessige situasjoner dere kan komme opp i fremover.

Lykke til til dere begge.

Gjest LisaEmilie
Skrevet

Synd at folk er så engstelige for å face muligheter at det faller seg enklere å se en annen veg.

Håper da virkelig at det ikke er far alikavel.

Face realiteten nå slik at jentungen får maks oppfølging, støtte og behandling i lang tid fremover og for hver tid hun måtte ha behov for dette i fremtiden.

Det er svært viktig å ta tak i dette, ha tro på barnet og vise sin uforbeholdende støtte hele vegen for at barnet skal få vokse opp uten at dette preger hele livet hennes.

Og du burde kanskje tenke litt på støtte og behandling for deg selv også, det er ikke godt eller enkelt å være mor i en slik situasjon, og litt guiding kan hjelpe deg i å vite hvordan takle følelsmessige situasjoner dere kan komme opp i fremover.

Lykke til til dere begge.

Jeg er veldig glad for at skolen har reagert. Jeg har gått i den tradisjonelle fellen som mange mødre går i. Man vil ikke se, vil ikke vite. Men nå må jeg ta tak i det.

Selvfølgelig skal min datter få all hjelp hun trenger. Jeg kommer til å kreve at hun får snakke med en psykolog i det minste.

Men jeg regner med at barnevernet vet hva de skal gjøre. Men klart jeg må tenke selv også.

Det har vært en tøff dag. Men for barnets skyld har vi gjort alt som vanlig. At jeg har vært litt ukonsentert har jeg sagt kommer av veldig mye å gjøre på jobben nå.

Skrevet

Jeg er veldig glad for at skolen har reagert. Jeg har gått i den tradisjonelle fellen som mange mødre går i. Man vil ikke se, vil ikke vite. Men nå må jeg ta tak i det.

Selvfølgelig skal min datter få all hjelp hun trenger. Jeg kommer til å kreve at hun får snakke med en psykolog i det minste.

Men jeg regner med at barnevernet vet hva de skal gjøre. Men klart jeg må tenke selv også.

Det har vært en tøff dag. Men for barnets skyld har vi gjort alt som vanlig. At jeg har vært litt ukonsentert har jeg sagt kommer av veldig mye å gjøre på jobben nå.

Men hvor ofte treffer hun faren sin nå da? Eller bor du sammen med ham enda? Har du nevnt noe om dette til ham enda, eller har du fått beskjed om å ikke gjøre det? Politiet må vel sikkert inn og avhøre først jenta og så faren. Kanskje de ikke vil han skal vite det enda?

Barnet ditt vil helt sikkert bli henvist til BUP (barne- og ungdomspsyk.poliklinikk).

Det viktigste du kan gjøre, utenom å tro på og støtte datteren din, er å samarbeide med barnevernet, og det høres det jo ut som du gjør. Barnevernet vil bl.a. være opptatt av om du klarer å beskytte barnet mot faren.

Ønsker det beste for deg og din datter. Dette må være utrolig tøft.

Skrevet

Men hvor ofte treffer hun faren sin nå da? Eller bor du sammen med ham enda? Har du nevnt noe om dette til ham enda, eller har du fått beskjed om å ikke gjøre det? Politiet må vel sikkert inn og avhøre først jenta og så faren. Kanskje de ikke vil han skal vite det enda?

Barnet ditt vil helt sikkert bli henvist til BUP (barne- og ungdomspsyk.poliklinikk).

Det viktigste du kan gjøre, utenom å tro på og støtte datteren din, er å samarbeide med barnevernet, og det høres det jo ut som du gjør. Barnevernet vil bl.a. være opptatt av om du klarer å beskytte barnet mot faren.

Ønsker det beste for deg og din datter. Dette må være utrolig tøft.

Beklager hvis jeg ikke har lest riktig her, jeg forstod et av innleggene din her, som at det gjelder barnets far. Men det er kanskje noen annen det gjelder, og som du må beskytte barnet fra?

Gjest LisaEmilie
Skrevet

Beklager hvis jeg ikke har lest riktig her, jeg forstod et av innleggene din her, som at det gjelder barnets far. Men det er kanskje noen annen det gjelder, og som du må beskytte barnet fra?

Ja, det gjelder barnets far. De har vanlig samvær annenhver helg.

Skrevet

Du må i så fall prøve alt du kan å få stoppet samvær, gå til en advokat hun kan kanskje hjelpe deg. Du må nemlig ha ham dømt før du kan stoppe samvær og hvis du saboterer risikerer du at han får omsorgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...