Gå til innhold

Hva gjør du om du vinner førstepremie i lotto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lov å drømme litt.

Hva ville du ha gjort med en storgevinst i lotto?

Jeg ville iallfall ha pusset opp litt her. Og kanskje tatt meg en periode med permisjon uten lønn.

Og så reist litt da :-)

Fortsetter under...

Skrevet

kjøpt meg ny stilig bil kanskje.

Reist litt.

Kjøpt ny mobil.

Gitt bort litt.

Skrevet

Min første tanke er å sikre ungene med en god konto. En mill på hver hadde gjort seg :)

Betale gjeld

Bruker nok et par hundre tusen på tøy, møbler og noe ungene måtte ønske seg.. :)

Drømme ja, det må vi jo ha lov til!

Annonse

Skrevet

Det kommer jo selvsagt an på hvor mye jeg hadde vunnet, men tar utgangspunkt i at vi snakker et par-tre mill.

Betalt gjeld og kjøpt et sted å bo. Så ville tatt en skikkelig lang ferie. Når jeg kom hjem hadde jeg tatt lån til å kjøpe meg ny bil :)

Skrevet

Min første tanke er å sikre ungene med en god konto. En mill på hver hadde gjort seg :)

Betale gjeld

Bruker nok et par hundre tusen på tøy, møbler og noe ungene måtte ønske seg.. :)

Drømme ja, det må vi jo ha lov til!

Det er dumt gjort i så fall, for da får ikke ungene dine max stipend når de begynner på vgs/høyere utdanning.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt oss et hus. Det må være deilig å eie sitt eget.

Hadde jeg vunnet ordentlig mye penger så hadde jeg trappet ned til å jobbe bare en dag eller to i uken.

Skrevet

Kjøpt bolig, og hjulpet 2-3 stykker i familien, mamma bla.

Skrevet

Det er dumt gjort i så fall, for da får ikke ungene dine max stipend når de begynner på vgs/høyere utdanning.

Hvor mye er max stipend da?

Skrevet

Fått fagfolk til å pusse opp litt i kåken, kjøpt meg en fin peisovn, tatt en skikkelig lang ferie, gitt bort noe og investert resten.

Annonse

Skrevet

Det kommer jo an på hvor stor førstepremien var da. MEn jeg ville prioritert å betale ned lån, sette av noe til ungene, pusset opp bad, kjøkken og stua, og tatt en god lang ferie et sted langt borte.

Kanskje hadde jeg byttet ut vår bil nr. 2 med en litt kulere bil også.

Skrevet

Satt pengene i banken og tenkt meg godt om. Litt kjedelig men, vanskelig å si hva en hadde prioritert.

Skrevet

Vi skulle ha kjøpt oss et større hus

(med lydisolert hobbyrom) og en større bil, og så fått de 2 ungene ekstra vi har så lyst på, men ikke råd til for øyeblikket..

Latt gubben få kjøpt seg trommer og Ducati som han så iNNmari ønsker seg.

Fiksa huset vi har i Kroatia.

Hjulpet broren min litt.

Og levd bra resten av livet.

Skrevet

Kjøpt meg leilighet i syden, kjøpt trimsykkel, dratt til USA og fått behandling og reist på crise.

Dessuten skulle jeg kjøpt et lite krypinn til dattera mi og da hadde sannsynsligvis ikke vært mer penger igjen

Skrevet

Pusset opp andre etasje, heist taket sånn at det blir en full etasje...

Kjøpt ny barnevogn og ny seng til meg selv og barnet.

Kjøpt ekstra bil.

Skrevet

Hvor mye er max stipend da?

Man får 80 000,- i lån i året, og står man på alt et fullt studieår(60sp) får man 40% i stipend.

Men tjener man over inntektstaket (litt over 100 000 i året) eller har man mer enn formuetaket(noe over 200 000,-) blir stipendet redusert og man får mer i lån.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...