Gå til innhold

FU: Spelemannsprisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er skikkelig happy for at de ikke stakk av med den. Mer enn nok at de fikk pris for å ha voldtatt låta til Cohen.

Jeg kan bare underskrive på det du skriver, flyfly. Med _fire_ streker.

Makan til suppeversjon - og nettopp: At de i tillegg kan nomineres med en coverlåt.

Gjest girasol
Skrevet

Hun snakker jo som en skuespiller fra 50-tallet.. :-)

Og hva har det med saken å gjøre? :) Hu er da kjempeflink "spellemann" for det...

Gjest ferskentre
Skrevet

Og jeg er skikkelig happy for at de ikke stakk av med den. Mer enn nok at de fikk pris for å ha voldtatt låta til Cohen.

Det er Erik fra Idol som burde sunget den. DET var en bra versjom han fremførte, før han ble slått ut av konkurransen.

Skrevet

Jeg kan bare underskrive på det du skriver, flyfly. Med _fire_ streker.

Makan til suppeversjon - og nettopp: At de i tillegg kan nomineres med en coverlåt.

Forferdelig. Og sangteknisk er den jo fullstendig katastrofe. De puster på alle steder de IKKE skal puste. "Halelu-u-(pust)-ja! Får helt fnatt av å høre på det, jeg.

Den som faktisk gjorde en ok cover av den var Jeff Buckley.

Skrevet

Jeg liker versjonen deres av Hallalujah, jeg. ;-)

Gjest trur eg da
Skrevet

Ble de nominerte da?

Vamp fortjente det mer da..

Har du forresten lagt merke til at de ikke kaller det Spelemannsprisen lenger?

Nå er det Spellemann (med to l'er)..

Ingen er nominert til å bli *Årets* Spellemann.

Der kårer jurien den som har fortjent den best iløpet av året.

Vamp har fortjent den de også.

Skrevet

Og gjort den til en kommersiell sviskegrøt, med like stor dybde som en såpeboble. De gutta er i det hele tatt så kommersielle og søtladne sammen at det halve kunne vært nok. Men hr. Lind er flink og sympatisk. Det skal han ha.

Skrevet

Syns versjonen er veldig bra jeg. Elsker stemmen til Ali...

Skrevet

Forferdelig. Og sangteknisk er den jo fullstendig katastrofe. De puster på alle steder de IKKE skal puste. "Halelu-u-(pust)-ja! Får helt fnatt av å høre på det, jeg.

Den som faktisk gjorde en ok cover av den var Jeff Buckley.

Jeg synes den Hallelujah-kameratene-parodien er glitrende! Og der merker man jo at "Hallelujah" først og fremst er en glitrende god låt, slik at dersom man har et "vanlig pent komp" og en "vanlig pen stemme", ja så blir sangen "bra".

Men for å bli noe _mer_ enn "bra", kreves "det lille ekstra", og det synes jeg ikke den Spelemanns-kvartetten har her.

Kanskje er det slik at de fleste av dem som omfavner denne låten slik ikke kjenner til Cohens versjon?

Da sangen dukket opp i Idol første gang, så sa jo vedkommende som sang den at han sang "Halleluja med Jeff Buckley". Makan til historieløshet, da!

Skrevet

Jeg synes den Hallelujah-kameratene-parodien er glitrende! Og der merker man jo at "Hallelujah" først og fremst er en glitrende god låt, slik at dersom man har et "vanlig pent komp" og en "vanlig pen stemme", ja så blir sangen "bra".

Men for å bli noe _mer_ enn "bra", kreves "det lille ekstra", og det synes jeg ikke den Spelemanns-kvartetten har her.

Kanskje er det slik at de fleste av dem som omfavner denne låten slik ikke kjenner til Cohens versjon?

Da sangen dukket opp i Idol første gang, så sa jo vedkommende som sang den at han sang "Halleluja med Jeff Buckley". Makan til historieløshet, da!

"Halleluja" er tydeligvis bare blitt en pen sang nå. Med litt bibelallusjoner.

Jeg ble likevel ganske paff da guttungen fortalte at de skulle synge den på juleavslutningen. Den læreren som fant på det, kan umulig ha lyttet særlig nøye til teksten.

Skrevet

"Halleluja" er tydeligvis bare blitt en pen sang nå. Med litt bibelallusjoner.

Jeg ble likevel ganske paff da guttungen fortalte at de skulle synge den på juleavslutningen. Den læreren som fant på det, kan umulig ha lyttet særlig nøye til teksten.

Ja, dette har blitt motesang "de luxe".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...