Gå til innhold

Uttrykket "poppis"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte man egentlig å si at noe er poppis? Jeg har hengt meg helt opp i det.

Jeg syns det bare høres dumt ut...som et skikkelig fjortisuttrykk som nå har blitt plukket opp av de som er litt eldre også.

Jaja. Nå bruker sikkert jeg også mange uttrykk som høres teit ut for andre.

Men poppis?? Aldri i livet om jeg vil bruke det! :o)

Hvilke uttrykk misliker du?

Skrevet

Poppis tror jeg man begynte å bruke på 60-tallet.

Det verste uttrykket jeg vet er schpaa. Og skjera...

Gjest this is a signature
Skrevet

Bård Tufte og Harald Eia bruker det mye..Men ingen som sier de er hippe..:P

Skrevet

Bård Tufte og Harald Eia bruker det mye..Men ingen som sier de er hippe..:P

Aha. Da skjønner jeg i allefall hvorfor jeg hører det mye blant folk på min egen alder, som er midt i 20-årene.

Dorthe sier forøvrig at uttrykket ble brukt på 60-tallet. Rart med alt som kommer tilbake etter et visst antall år :)

Skrevet

Syns når de begynner å snakke om "kidsa" at det blir for dumt.

Skrevet

Syns når de begynner å snakke om "kidsa" at det blir for dumt.

Å ja, "kidsa" er helt grusomt, jeg grøsser når jeg hører det ordet!!

Gjest altfor gammel til å vite slikt
Skrevet

Men hva betyr poppis da? Og Schpa? og Kidsa?

Inform me, someone!

Skrevet

Veldig enig, ordet schpaa kommer aldri til å komme ut av min munn!

Skrevet

De ordene her i tråden har jeg aldri hørt før, hva betyr de? Noen søringeord, ihvertfall??

Andre syke ord er; "seriøst??" "helt fjøs" Og for ikke å snakke om alle folk som ikke gidder å slutte å snakke som babyer, schjøtt, schjøpe, schjøre osv..

Skrevet

Hva betyr schpaa?

Skrevet

De ordene her i tråden har jeg aldri hørt før, hva betyr de? Noen søringeord, ihvertfall??

Andre syke ord er; "seriøst??" "helt fjøs" Og for ikke å snakke om alle folk som ikke gidder å slutte å snakke som babyer, schjøtt, schjøpe, schjøre osv..

Innvandrerne har brakt mange nye ord til landet, ikke lett for oss i Oslo å følge med heller.

Skrevet

"Seriøst??" bruker jeg og...

hehe ,-P

Skrevet

Hva betyr schpaa?

Det betyr bra, fin, flott e.l. Schpaa kebe betyr bra/fin/flott jente.

Skrevet

Det betyr bra, fin, flott e.l. Schpaa kebe betyr bra/fin/flott jente.

Aha! Så har jeg lært noe nytt idag og.

Thanks. :-)

Skrevet

Hva betyr schpaa?

Det betyr vel noe slikt som kult, digg hehe, jeg bruker aldri det ordet sjøl.

Skrevet

Innvandrerne har brakt mange nye ord til landet, ikke lett for oss i Oslo å følge med heller.

Det tror jeg nok!

Vi har et ganske stort mottak her i bygda, men det ser ikke ut som de har gjennomsyret alt enda.

Mange russiske damer, så det er mer lysthus.... stakkars barn som må bo der... :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...