Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• keinstein

16

• Dorthe

15

• Deanna

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er primært jødeforfølgelsen som forbindes med uttrykket Holocaust, da de andre gruppene du nevner var marginelle i antall drepte i forhold.

Men det er bra at du antyder at hun ikke hadde hatt noe der å gjøre uten dem.

Skrevet

Hvorfor skal jødene tro det?

Siden de ikke vil at Kristin Halvorsen skal holde appell siden hun er imot israelernes okkupasjon.

Jeg leser teksttv bare og begynte å lure.

Skrevet

Siden de ikke vil at Kristin Halvorsen skal holde appell siden hun er imot israelernes okkupasjon.

Jeg leser teksttv bare og begynte å lure.

Den esneste trusselen mot det jødiske folks eksistens i dag 2007 er ikke en gjeng avdankede nazzer, men nettopp de samme islamistene som SV og Kristin Halvoren har slikket og sliker ræva til hver dag, året rundt, akkompanert av hatske utfall mot alt og alle som forsøker å bekjempe vår tids nazisme.

At hun stiller opp på denne måten vitner om en grenseløs frekkhet.

Skrevet

Den esneste trusselen mot det jødiske folks eksistens i dag 2007 er ikke en gjeng avdankede nazzer, men nettopp de samme islamistene som SV og Kristin Halvoren har slikket og sliker ræva til hver dag, året rundt, akkompanert av hatske utfall mot alt og alle som forsøker å bekjempe vår tids nazisme.

At hun stiller opp på denne måten vitner om en grenseløs frekkhet.

Jeg skjønner nå ikke helt at folk ikke ser forskjell på jøder og israelere men det er kanskje mitt problem.

Dessuten skal de andre gruppene minnes også selv om de var atskillig færre. Det blir oppfordret at man som en av de andre gruppene stiller opp.

Skrevet

Jeg skjønner nå ikke helt at folk ikke ser forskjell på jøder og israelere men det er kanskje mitt problem.

Dessuten skal de andre gruppene minnes også selv om de var atskillig færre. Det blir oppfordret at man som en av de andre gruppene stiller opp.

Så du antyder at det er OK med alt det blinde hatet og ønsket om utryddelse (som Kristin halvorsens venner i f.eks Hizbolla har), bare det er israelere og ikke jøder det er snakk om ?

Skrevet

Så du antyder at det er OK med alt det blinde hatet og ønsket om utryddelse (som Kristin halvorsens venner i f.eks Hizbolla har), bare det er israelere og ikke jøder det er snakk om ?

Nei, jeg antyder at jeg er enig i fordømmelsen av Israels okkupasjon men at det ikke gjør at jeg misliker jøder generelt.

Og at fokuseringa på denne dagen blir veldig jødisk og at de andre gruppene glemmes.

Skrevet

http://www.jewishtelegraph.co.uk/man_1.html

I denne byen så har de laget "genocide day".

Hva med folkemordene i afrika etc i nyere tid.?

hvorfor markeres ikke de?

Når man tenker på holocaust under 2 verdenskrig tenker man først og fremst på jødene.Men når jeg gikk på skole så lærte vi også om alle de andre offrene for nazistene som homofile etc.

Skrevet

Nei, jeg antyder at jeg er enig i fordømmelsen av Israels okkupasjon men at det ikke gjør at jeg misliker jøder generelt.

Og at fokuseringa på denne dagen blir veldig jødisk og at de andre gruppene glemmes.

Jeg synes fokuset på denne dagen er bra.

Og jeg ville gjerne også sett Muslimske ledere ,samt leder i handicapforbundet whatever delta.

Det at du synes jødene får for mye fokus denne dagen virker litt mere politisk for meg? At hovedfokuset blir på jødeutryddelsen er vel naturlig siden det var de som ble drept i størst antall.

Skrevet

http://www.jewishtelegraph.co.uk/man_1.html

I denne byen så har de laget "genocide day".

Hva med folkemordene i afrika etc i nyere tid.?

hvorfor markeres ikke de?

Når man tenker på holocaust under 2 verdenskrig tenker man først og fremst på jødene.Men når jeg gikk på skole så lærte vi også om alle de andre offrene for nazistene som homofile etc.

Hvorfor folk ikke går i demonstrasjoner lenger vet jeg ikke. Jeg har gjort mitt i så tilfelle og er ferdig med det. Siste gangen jeg var med å markerte noe var nazistenes tale på Youngstorget hvor vi snudde ryggen.

Skrevet

Jeg synes fokuset på denne dagen er bra.

Og jeg ville gjerne også sett Muslimske ledere ,samt leder i handicapforbundet whatever delta.

Det at du synes jødene får for mye fokus denne dagen virker litt mere politisk for meg? At hovedfokuset blir på jødeutryddelsen er vel naturlig siden det var de som ble drept i størst antall.

Jeg synes det er greit at de får fokus men synes det er kjipt at de andre gruppene blir helt glemt og snakket lite om.

Skrevet

Hvorfor folk ikke går i demonstrasjoner lenger vet jeg ikke. Jeg har gjort mitt i så tilfelle og er ferdig med det. Siste gangen jeg var med å markerte noe var nazistenes tale på Youngstorget hvor vi snudde ryggen.

Jeg blir oppgitt når man prøver å gjøre holocaust memorial day til en politisk greie.

Det burde være så utrolig enkelt å stille seg bak å minnes offrene og vise avsky for det som sto bak uansett om man til og med er palestinere eller rabiat SV`er.

Det at vi ikke minnes folkemord andre steder i verden er en helt annet sak.

Skrevet

Det er helt greit at KH er der. For meg.

Men for jødene som folk oppfattes en viss gruppe i Norge som jødehatere. Den samme gruppen er historisk belastet for jødehat og betraktet/ betrakter jødene som selve bildet på kapitalistsvinet. Stalin også. At hun kommer, kan oppfattes som en overtagelse og innblanding.

--------------

Som du skriver, burde de 200 tusen myrdede tyske funksjonshemma i 1930-åra også minnes på samme måte. Disse er på det nærmeste glemt, det synes i historiebøker og i pensum på skoler.

Noen mener disse drapene bør glemmes, andre (færre) mener de bør framheves.

Det er sterke krefter i gang for å beskytte helsevesenets ry. De som myrdet 200 tusen uskyldige var vanlige helsearbeidere, sykepleiere og leger. Dette er en stygg skamplett hitorisk. Ble 13 tusen helseansatte plutselig gale? Neppe.

Dypt i oss ligger forakten.... avskyen.

Skrevet

Jeg synes det er greit at de får fokus men synes det er kjipt at de andre gruppene blir helt glemt og snakket lite om.

Det kan jeg skjønne.

For å være helt ærlig så ,Jeg viste ikke at det var den dagen i dag.Virker like uthulet og meningsløs som kvinnedagen og 1 mai er i dag.

Skrevet

Du har rett, Dorthe, at Holocaust står for noe mer enn jødeutryddelse. Holocaust var 'die endløsung', løsningen på den samfunnsmessige ekskluderingen av 'Der Untermensch'; de som ikke tilhørte den ariske rasen; undermenneskene. Hit hørte mange grupper, som tatere, sigøynere, jøder, arabere; vurdert utifra utseendet.

Hit hørte også kommunister, homofile, psykisk og fysisk handicapede. (Dysletikere, og de som stammet havnet i denne gruppen).

Dette er den historiske bakgrunnen for at mange er så bekymret for bioteknologien. Den er nemlig en fantastisk mulighet som kan misbrukes av en ny bølge fanatikere.

Hvis noen vil legge ned kranser og hylle ofre for Holocaust, synes jeg forøvrig at det er flott. Dess flere, jo bedre for kampen mot nye holocauster.

Skrevet

Det kan jeg skjønne.

For å være helt ærlig så ,Jeg viste ikke at det var den dagen i dag.Virker like uthulet og meningsløs som kvinnedagen og 1 mai er i dag.

Eller nå høres jeg kanskje helt forferdelig ut.

Men de sier at denne minnedagen skal gjøre at noe sånt aldri skjer igjen etc. Tror du det har den effekten? . Jeg klarer ikke helt å utrykke hva jeg mener i ord. Så dette ble veldig klønete.

Skrevet

Det er helt greit at KH er der. For meg.

Men for jødene som folk oppfattes en viss gruppe i Norge som jødehatere. Den samme gruppen er historisk belastet for jødehat og betraktet/ betrakter jødene som selve bildet på kapitalistsvinet. Stalin også. At hun kommer, kan oppfattes som en overtagelse og innblanding.

--------------

Som du skriver, burde de 200 tusen myrdede tyske funksjonshemma i 1930-åra også minnes på samme måte. Disse er på det nærmeste glemt, det synes i historiebøker og i pensum på skoler.

Noen mener disse drapene bør glemmes, andre (færre) mener de bør framheves.

Det er sterke krefter i gang for å beskytte helsevesenets ry. De som myrdet 200 tusen uskyldige var vanlige helsearbeidere, sykepleiere og leger. Dette er en stygg skamplett hitorisk. Ble 13 tusen helseansatte plutselig gale? Neppe.

Dypt i oss ligger forakten.... avskyen.

Her er en annen link

http://www.dok.no/naziovergrep-mot-funksjonshemmede-frem-fra-glemselen-.363687.html

Skrevet

Det kan jeg skjønne.

Alle klarer ikke å huske alle markeringsdager :o) Denne dagen har jeg fått mailpåminnelse om.

Skrevet

Du har rett, Dorthe, at Holocaust står for noe mer enn jødeutryddelse. Holocaust var 'die endløsung', løsningen på den samfunnsmessige ekskluderingen av 'Der Untermensch'; de som ikke tilhørte den ariske rasen; undermenneskene. Hit hørte mange grupper, som tatere, sigøynere, jøder, arabere; vurdert utifra utseendet.

Hit hørte også kommunister, homofile, psykisk og fysisk handicapede. (Dysletikere, og de som stammet havnet i denne gruppen).

Dette er den historiske bakgrunnen for at mange er så bekymret for bioteknologien. Den er nemlig en fantastisk mulighet som kan misbrukes av en ny bølge fanatikere.

Hvis noen vil legge ned kranser og hylle ofre for Holocaust, synes jeg forøvrig at det er flott. Dess flere, jo bedre for kampen mot nye holocauster.

Og jeg som venter som bare det på forandringen av biologiloven. Ikke at jeg tror jeg kan bli bra. Selv om legen min sier at jeg ville være en perfekt pasient for å prøve stamceller.

Og mora mi sin Alzheimer vil jeg helt slippe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...