Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har rett, Dorthe, at Holocaust står for noe mer enn jødeutryddelse. Holocaust var 'die endløsung', løsningen på den samfunnsmessige ekskluderingen av 'Der Untermensch'; de som ikke tilhørte den ariske rasen; undermenneskene. Hit hørte mange grupper, som tatere, sigøynere, jøder, arabere; vurdert utifra utseendet.

Hit hørte også kommunister, homofile, psykisk og fysisk handicapede. (Dysletikere, og de som stammet havnet i denne gruppen).

Dette er den historiske bakgrunnen for at mange er så bekymret for bioteknologien. Den er nemlig en fantastisk mulighet som kan misbrukes av en ny bølge fanatikere.

Hvis noen vil legge ned kranser og hylle ofre for Holocaust, synes jeg forøvrig at det er flott. Dess flere, jo bedre for kampen mot nye holocauster.

Bioteknologiloven mente jeg selvfølgelig.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• keinstein

16

• Dorthe

15

• Deanna

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I Rwanda ble det slaktet ned mennesker i et enormt tempo mens verdenssamfunnet så på.

Saddam gasset kurdere i Iraq.

Så verden har ikke lært.I flere muslimske land er det dødsstraff for homofili.Og kvinner blir drept for utroskap.Dette skjer enda i dag mens verden stilltiende står og ser på

Jeg er klar over det men jeg synes at det får generasjonen etter meg ta seg av. Som sagt, jeg er ikke aktiv demonstrant lenger :o)

Skrevet

Jeg er klar over det men jeg synes at det får generasjonen etter meg ta seg av. Som sagt, jeg er ikke aktiv demonstrant lenger :o)

ikke jeg heller i grunn dessverre.

Skrevet

ikke jeg heller i grunn dessverre.

Jeg tror ikke at det hjelper hvis bare du og jeg står utenfor en ambassade og skriker kamprop ;o)

Skrevet

Selvsagt kan Kristin være der!

Jeg synes hun som uttalte seg i media var latterlig! "Det er ikke bare vi som okkuperer land, men Halvorsen bryr seg bare om oss", syte syte...

Hva skjer forresten med forbudet mot å benekte holocaust?

Skrevet

Jeg tror ikke at det hjelper hvis bare du og jeg står utenfor en ambassade og skriker kamprop ;o)

Neste gang det blir arrangert live aid skal jeg "demonstrere" litt.

Dra på rockekonsert for afrika etc. : P

Det finnes mange hobbydemonstranter som er med på det for stemningen ,ikke nødvendigvis for engasjementet er så stort.

Skrevet

Selvsagt kan Kristin være der!

Jeg synes hun som uttalte seg i media var latterlig! "Det er ikke bare vi som okkuperer land, men Halvorsen bryr seg bare om oss", syte syte...

Hva skjer forresten med forbudet mot å benekte holocaust?

Aner ikke.

Skrevet

Neste gang det blir arrangert live aid skal jeg "demonstrere" litt.

Dra på rockekonsert for afrika etc. : P

Det finnes mange hobbydemonstranter som er med på det for stemningen ,ikke nødvendigvis for engasjementet er så stort.

Jeg er ikke så glad i hobbydemonstranter, jeg synes engasjementet skal være der. Men at der er en egen stemning er jeg enig i.

Skrevet

går en film på svt 2 nå om holocaust. Skremmende å se hvor nøktern og kaldt og systematisk og hmm nazistene diskuterer drap og tvangssterilisering etc.

Skrevet

Du har rett, Dorthe, at Holocaust står for noe mer enn jødeutryddelse. Holocaust var 'die endløsung', løsningen på den samfunnsmessige ekskluderingen av 'Der Untermensch'; de som ikke tilhørte den ariske rasen; undermenneskene. Hit hørte mange grupper, som tatere, sigøynere, jøder, arabere; vurdert utifra utseendet.

Hit hørte også kommunister, homofile, psykisk og fysisk handicapede. (Dysletikere, og de som stammet havnet i denne gruppen).

Dette er den historiske bakgrunnen for at mange er så bekymret for bioteknologien. Den er nemlig en fantastisk mulighet som kan misbrukes av en ny bølge fanatikere.

Hvis noen vil legge ned kranser og hylle ofre for Holocaust, synes jeg forøvrig at det er flott. Dess flere, jo bedre for kampen mot nye holocauster.

Ble hele det tyske folk plutselig gale?

Jeg tror ikke det.

Det som som var grunnlaget, og som ble løst ut av regimet, ligger latent i oss alle.

Forakten for ulikheter.

Skrevet

går en film på svt 2 nå om holocaust. Skremmende å se hvor nøktern og kaldt og systematisk og hmm nazistene diskuterer drap og tvangssterilisering etc.

Da skal jeg se på den, det er liksom ikke noe å se på tv nå.

Skrevet

Ble hele det tyske folk plutselig gale?

Jeg tror ikke det.

Det som som var grunnlaget, og som ble løst ut av regimet, ligger latent i oss alle.

Forakten for ulikheter.

Nei, de fant en syndebukk i jødene, slik du finner den i muslimene.

Blindt hat er skremmende, enten det rammer jøder, muslimer, homofile, funksjonshemmede, syke, osv...

Skrevet

Eller nå høres jeg kanskje helt forferdelig ut.

Men de sier at denne minnedagen skal gjøre at noe sånt aldri skjer igjen etc. Tror du det har den effekten? . Jeg klarer ikke helt å utrykke hva jeg mener i ord. Så dette ble veldig klønete.

Selvsagt vil det skje igjen. Det ligger dessverre i menneskehetens natur. Vi lærer aldri. Historien gjentar seg.

Skrevet

Jeg synes fokuset på denne dagen er bra.

Og jeg ville gjerne også sett Muslimske ledere ,samt leder i handicapforbundet whatever delta.

Det at du synes jødene får for mye fokus denne dagen virker litt mere politisk for meg? At hovedfokuset blir på jødeutryddelsen er vel naturlig siden det var de som ble drept i størst antall.

Stalin drepte nok dessverre 50 mill av sine egne, og mange grunner var ulikheter han ikke tålte.

Mao drepte nok dessverre 70 mill av sine egne, og med med like obskure grunner som Adolf og Josef.

At fokuset står på jøder er nok fordi jøder og konservative kristne er svært mektige og innflytelserike. Ikke at hensikten er dårlig, men de setter fokus på sitt eget, sine egne. Det tjener samme sak om vi ser på de obskure årsakene.

Skrevet

Nei, de fant en syndebukk i jødene, slik du finner den i muslimene.

Blindt hat er skremmende, enten det rammer jøder, muslimer, homofile, funksjonshemmede, syke, osv...

Huff, Sør, ikke gjør denne tråden om til en ny, og forutsigbar midtøstendebatt,da.

Du har rett i at Hitler brukte folks misunnelse mot jødenes vellykkedhet i småindiustrien når han manet tyskerne til å se hvor flott et folk de ville vært uten 'slikt avskum'. Arbeidsledigheten på 1930 tallet var skyhøyt og folk lengtet etter en sterk, ny leder.

Den tyske industrien trengte ekspansjon, og etter hvert som Tyskland utvidet sine grenser, ble behovet for å danne et stekt 'oss' (den rene rase), stadig sterkere.

Idag er barna til disse tyskerne yrkesaktive. Og mange tier. Kan hende neste generasjon kan bidra til forståelse for påkjenningen.

Skrevet

Huff, Sør, ikke gjør denne tråden om til en ny, og forutsigbar midtøstendebatt,da.

Du har rett i at Hitler brukte folks misunnelse mot jødenes vellykkedhet i småindiustrien når han manet tyskerne til å se hvor flott et folk de ville vært uten 'slikt avskum'. Arbeidsledigheten på 1930 tallet var skyhøyt og folk lengtet etter en sterk, ny leder.

Den tyske industrien trengte ekspansjon, og etter hvert som Tyskland utvidet sine grenser, ble behovet for å danne et stekt 'oss' (den rene rase), stadig sterkere.

Idag er barna til disse tyskerne yrkesaktive. Og mange tier. Kan hende neste generasjon kan bidra til forståelse for påkjenningen.

Hei,

Det var egentlig ikke Midtøsten jeg snakket om, men at neste gang kan det være noen andre som er "jødene".

Det som er skremmende er det blinde hatet (enten det rammer jøder, muslimer, eller svarte, funksjonshemmede, homofile), som enkelte legger for dagen.

For selv om de som skriver slike hat-innlegg vil utrydde noen, så tviler jeg på at tyskerene (i begynnelsen av 1930-tallet) hadde slike tanker. Ting "tok av", og det kan de gjøre igjen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ikke plag sør med sånne moderne fakta. Han får bare vondt i hodet.

Jødene er for han fremdeles selve bildet på kapitalistsvinet.

Jødene har en adferd og kultur som virker frastøtende på mange. Det samme har andre grupper på hverandre. La de holde seg på avstand, det er best. Like barn leker best. Det er kanskje derfor vi har landegrenser?

Skrevet

Ikke plag sør med sånne moderne fakta. Han får bare vondt i hodet.

Jødene er for han fremdeles selve bildet på kapitalistsvinet.

Jødene har en adferd og kultur som virker frastøtende på mange. Det samme har andre grupper på hverandre. La de holde seg på avstand, det er best. Like barn leker best. Det er kanskje derfor vi har landegrenser?

Du skriver: "Jødene er for han fremdeles selve bildet på kapitalistsvinet."

"Beklager", keinstein, men det er DU som deler folk inn i raser, og ikke jeg.

Det er kun deg (og et par til her) som tenker slik.

Skrevet

Du skriver: "Jødene er for han fremdeles selve bildet på kapitalistsvinet."

"Beklager", keinstein, men det er DU som deler folk inn i raser, og ikke jeg.

Det er kun deg (og et par til her) som tenker slik.

Hva vil du kalle Ayaan hirsi Ali. Hun kommer til tider med like skarp kritikk som Keinstein av Islam og aspekter ved muslimsk kultur.

Når man hyler islamfob,fremmedfrykt,rasist hos mennesker som har legitim kritikk å komme med og med det uthuler man begrepene og det mister sin kraft.Du kommer med nazist sammenligningen hele tida og det gjør at man strengt tatt ikke tar det som en enorm stor fornærmelse når den kommer fra deg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...