Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg som venter som bare det på forandringen av biologiloven. Ikke at jeg tror jeg kan bli bra. Selv om legen min sier at jeg ville være en perfekt pasient for å prøve stamceller.

Og mora mi sin Alzheimer vil jeg helt slippe.

Jeg elsker argumentet med at man ikke skal "tukle med livet" eller "forandre gudens skaperverk".

Det kan de si som IKKE har et funksjonhemmet barn eller selv IKKE sitter i rullestol.

Hvis noen føder et barn til for å redde det første barnet, slik det har vært diskutert, hva er problemet? Jo - alle de andre, de utenforstående.

Jeg tror det andre barnet utmerket kan føre et 100% normalt liv selv om vedk vet at h*n ble født til å redde noen andre.

Eller?

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• keinstein

16

• Dorthe

15

• Deanna

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva vil du kalle Ayaan hirsi Ali. Hun kommer til tider med like skarp kritikk som Keinstein av Islam og aspekter ved muslimsk kultur.

Når man hyler islamfob,fremmedfrykt,rasist hos mennesker som har legitim kritikk å komme med og med det uthuler man begrepene og det mister sin kraft.Du kommer med nazist sammenligningen hele tida og det gjør at man strengt tatt ikke tar det som en enorm stor fornærmelse når den kommer fra deg..

...eh....

Det er keinstein og gripp som refererer til islam som nazisme. Ikke jeg.

Jeg har påpekt at mekanismen bak hat mot en gruppe mennesker (enten det er jøder eller muslimer) er særdeles farlig.

Hva mener du med hva jeg vil kalle Ayaan hirsi Ali?

Hun kritiserer islam, men hun bedriver ikke blindt hat mot en folkegruppe, slik keinstein gjør. Det er en stor forskjell.

Hun vil bekjempe ekstremisme, mens keinstein skriver om "muslimer" (uten å spesifisere om de er fundamentalister eller ei).

Med vennlig hilsen

Skrevet

I Rwanda ble det slaktet ned mennesker i et enormt tempo mens verdenssamfunnet så på.

Saddam gasset kurdere i Iraq.

Så verden har ikke lært.I flere muslimske land er det dødsstraff for homofili.Og kvinner blir drept for utroskap.Dette skjer enda i dag mens verden stilltiende står og ser på

Verdenssamfunnet trenger flere uker/mnd på å reagere på større akutte tilfeller. Uansett om vi ville, så kan vi ikke håndtere uforutsette hendelser over store uveisomme områder hvor kommunikasjonen er dårlig. Kommunikasjonen kan være brutt med vilje, eller områdene er så primitivt utrustet at ingenting kommer ut. Drapene kan være så massive at ofrene blir totalt utslettet. F eks kineserne og sovjeterne har skjult massive forbrytelser med millioner av døde i tiår. Ingen visste hva som skjedde med 2 mill i Indokina under Pol Pot heller. Norske politikere applauderte tyrannen heftig og inviterte han inn i det gode lag, mens hans håndlangere myrdet titusenvis i uka.

Skrevet

...eh....

Det er keinstein og gripp som refererer til islam som nazisme. Ikke jeg.

Jeg har påpekt at mekanismen bak hat mot en gruppe mennesker (enten det er jøder eller muslimer) er særdeles farlig.

Hva mener du med hva jeg vil kalle Ayaan hirsi Ali?

Hun kritiserer islam, men hun bedriver ikke blindt hat mot en folkegruppe, slik keinstein gjør. Det er en stor forskjell.

Hun vil bekjempe ekstremisme, mens keinstein skriver om "muslimer" (uten å spesifisere om de er fundamentalister eller ei).

Med vennlig hilsen

Islam er en ideologi og politisk kraft som er fullt "på høyde" med nazisme.

Hege Storhaug, Human Rights Service sier i dette intervjuet med Klassekampen:

"Det er viktig å få fram den totalitære ideologien som ligger i bunnen av islamismen, både i muslimske land og her i vesten. Den går hånd i hånd med fascismen, kommunismen og nazismen. Eksempler på likheter mellom ideologiene er islamistenes nedlatende syn på jødene, det at de opphøyer seg til overmennesker og at de vil velte det sekulære demokratiet. "

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/news/home/artical_categories/kultur_medier/2006/february/krigen_mot_islam

...

Din patologiske, monotone vrøvl fortjener egentlig ingen kommentarer utover dette.

Det er likevel en skam at slike islamistklakkører som deg skal stikke nesa si frem når holocaustofrenes triste skjebne skal markeres. Du og det øvrige islamistslenget burde ha anstendighet nok til å holde dere unna.

hidi, the scorpion
Skrevet

Selvsagt kan Kristin være der!

Jeg synes hun som uttalte seg i media var latterlig! "Det er ikke bare vi som okkuperer land, men Halvorsen bryr seg bare om oss", syte syte...

Hva skjer forresten med forbudet mot å benekte holocaust?

Forbudet er vedtatt!

Skrevet

Islam er en ideologi og politisk kraft som er fullt "på høyde" med nazisme.

Hege Storhaug, Human Rights Service sier i dette intervjuet med Klassekampen:

"Det er viktig å få fram den totalitære ideologien som ligger i bunnen av islamismen, både i muslimske land og her i vesten. Den går hånd i hånd med fascismen, kommunismen og nazismen. Eksempler på likheter mellom ideologiene er islamistenes nedlatende syn på jødene, det at de opphøyer seg til overmennesker og at de vil velte det sekulære demokratiet. "

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/news/home/artical_categories/kultur_medier/2006/february/krigen_mot_islam

...

Din patologiske, monotone vrøvl fortjener egentlig ingen kommentarer utover dette.

Det er likevel en skam at slike islamistklakkører som deg skal stikke nesa si frem når holocaustofrenes triste skjebne skal markeres. Du og det øvrige islamistslenget burde ha anstendighet nok til å holde dere unna.

1) Du ufarliggjør nazismen.

2) Å bruke Hege Storhaug som sannhetsvitne er litt som å bruke Marx for å bevise at kommunisme er flott.

3) Det er tragisk at du ikke kan skrive et innlegg uten drittkasting.

Skrevet

1) Du ufarliggjør nazismen.

2) Å bruke Hege Storhaug som sannhetsvitne er litt som å bruke Marx for å bevise at kommunisme er flott.

3) Det er tragisk at du ikke kan skrive et innlegg uten drittkasting.

Hege Storhaug har gjort en respektabel innsats på mange områder. Hun er spesielt opptatt av menneskerettigheter, herunder kvinners situasjon i forhold til vold, tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. Hun har også gjort en stor innsats på andre viktige områder, som f.eks. partnerskapsloven. Hun har for øvrig bodd to år i Pakistan.

At du forsøker å diskreditere henne og hennes innsats for frihet og demokrati, er helt som forventet.

....

Når du gjelder drittslenging kan jeg ikke se annet enn at sør - i en tråd med tilløp til saklig diskusjon - først kom trekkende med sine repetative, sykelige fraser i hodeløse personangrep.

Skrevet

Hege Storhaug har gjort en respektabel innsats på mange områder. Hun er spesielt opptatt av menneskerettigheter, herunder kvinners situasjon i forhold til vold, tvangsekteskap og kjønnslemlestelse. Hun har også gjort en stor innsats på andre viktige områder, som f.eks. partnerskapsloven. Hun har for øvrig bodd to år i Pakistan.

At du forsøker å diskreditere henne og hennes innsats for frihet og demokrati, er helt som forventet.

....

Når du gjelder drittslenging kan jeg ikke se annet enn at sør - i en tråd med tilløp til saklig diskusjon - først kom trekkende med sine repetative, sykelige fraser i hodeløse personangrep.

Hege Storhaug bryr seg like mye om det du nevner som AKP/ML bryr seg om millionærers ve og vel.

Det er synd du ikke kan argumentere for at hat mot muslimer er forskjellig fra hat mot jøder.

Skrevet

Verdenssamfunnet trenger flere uker/mnd på å reagere på større akutte tilfeller. Uansett om vi ville, så kan vi ikke håndtere uforutsette hendelser over store uveisomme områder hvor kommunikasjonen er dårlig. Kommunikasjonen kan være brutt med vilje, eller områdene er så primitivt utrustet at ingenting kommer ut. Drapene kan være så massive at ofrene blir totalt utslettet. F eks kineserne og sovjeterne har skjult massive forbrytelser med millioner av døde i tiår. Ingen visste hva som skjedde med 2 mill i Indokina under Pol Pot heller. Norske politikere applauderte tyrannen heftig og inviterte han inn i det gode lag, mens hans håndlangere myrdet titusenvis i uka.

Du "glemte" at Carl I Hagen ville selge våpen til Saddam Hussein mindre enn én måned etter at det ble kjent at han hadde gasset kurderne.

Skrevet

Hege Storhaug bryr seg like mye om det du nevner som AKP/ML bryr seg om millionærers ve og vel.

Det er synd du ikke kan argumentere for at hat mot muslimer er forskjellig fra hat mot jøder.

Det er vel nytteløst å gjenta det flere ganger, men jeg får ta det en gang til:

Man hater ikke sv'ere om man kritiserer sv's program. Man hater ikke muslimer om man kritiserer islam som politisk kraft og ideologi.

På den annen siden må jo voksne mennesker som er tilhengere av en ideologi (eller et partiprogram) tåle at deres "sak" blir angrepet. Det kalles demokrati.

Skrevet

Det er vel nytteløst å gjenta det flere ganger, men jeg får ta det en gang til:

Man hater ikke sv'ere om man kritiserer sv's program. Man hater ikke muslimer om man kritiserer islam som politisk kraft og ideologi.

På den annen siden må jo voksne mennesker som er tilhengere av en ideologi (eller et partiprogram) tåle at deres "sak" blir angrepet. Det kalles demokrati.

Nei, men SV/Frp er et politisk parti man *velger* å aktivt melde seg inn i.

Man er muslim/kristen fordi man er født slik, og hvis man ikke aktivt har tatt skritt for å distansere seg.

Videre, det er rimelig klart hva som er SV og Frps politikk. Både islam og kristendommen kan tolkes så vidt at det er idioti å si at "muslimer er sånn" og "kristne er slik".

Skrevet

Nei, men SV/Frp er et politisk parti man *velger* å aktivt melde seg inn i.

Man er muslim/kristen fordi man er født slik, og hvis man ikke aktivt har tatt skritt for å distansere seg.

Videre, det er rimelig klart hva som er SV og Frps politikk. Både islam og kristendommen kan tolkes så vidt at det er idioti å si at "muslimer er sånn" og "kristne er slik".

Du har jo selv brukt år av ditt liv til å kritisere kristendom (ikke minst her på dol). Hvorfor så denne spesielle omsorg for islam?

Skal ikke voksne mennesker kunne stå for sin tro og sine holdninger, "medfødt" aldri så mye?

Det at det finnes mange ulike tolkninger av de fleste religioner, kan vel ikke bety at de er skjermet for kritikk?

Selvsagt ikke..og det gjelder ikke minst islam som jo er like mye en politisk som en religiøs kraft.

Skrevet

Du har jo selv brukt år av ditt liv til å kritisere kristendom (ikke minst her på dol). Hvorfor så denne spesielle omsorg for islam?

Skal ikke voksne mennesker kunne stå for sin tro og sine holdninger, "medfødt" aldri så mye?

Det at det finnes mange ulike tolkninger av de fleste religioner, kan vel ikke bety at de er skjermet for kritikk?

Selvsagt ikke..og det gjelder ikke minst islam som jo er like mye en politisk som en religiøs kraft.

For det første fordømmer keinstein og du muslimer basert på deres og bin Ladens tolkning av islam. Muslimer er ikke slik, og det vet du godt.

Det er som å fordømme alle kristne basert på Martin Luthers tolkning av Bibelen.

Videre, jeg har kritisert kristendommen i diskusjoner om livssyn. Jeg har også kritisert islam i samme diskusjoner. Derimot har jeg *aldri* fordømt alle kristne, osv.

Du kan selvsagt kritisere "fundamentalistiske tolkninger av islam", men det er ikke det du/keinstein bedriver. Dere kritiserer muslimer (uten adjektiv foran).

Skrevet

For det første fordømmer keinstein og du muslimer basert på deres og bin Ladens tolkning av islam. Muslimer er ikke slik, og det vet du godt.

Det er som å fordømme alle kristne basert på Martin Luthers tolkning av Bibelen.

Videre, jeg har kritisert kristendommen i diskusjoner om livssyn. Jeg har også kritisert islam i samme diskusjoner. Derimot har jeg *aldri* fordømt alle kristne, osv.

Du kan selvsagt kritisere "fundamentalistiske tolkninger av islam", men det er ikke det du/keinstein bedriver. Dere kritiserer muslimer (uten adjektiv foran).

Jeg fordømmer ingen, og hater ingen.

Når det gjelder ulike tolkninger av islam, har jeg gjennom en rekke linker til ulike undersøkelser, vist at "moderat" islam er en farlig illusjon siden den moderate varianten er en marginal gruppe...og i tillegg på vikende front.

Selv de muslimer som du vil omtale som moderate (f.eks. muslimers talsmenn i Norge), makter ikke å uttale støtte til helt selvsagte humanistiske verdier som likestilling, likeverd, demokrati, ytringsfrihet etc etc.

Islam er derfor en uhyre farlig fascistisk maktfaktor. Det er overraskende at så mange som tilsynelatende har kjempet for de nevnte verdier, nå omfavner islam og deres forkjempere.

Skrevet

Jeg fordømmer ingen, og hater ingen.

Når det gjelder ulike tolkninger av islam, har jeg gjennom en rekke linker til ulike undersøkelser, vist at "moderat" islam er en farlig illusjon siden den moderate varianten er en marginal gruppe...og i tillegg på vikende front.

Selv de muslimer som du vil omtale som moderate (f.eks. muslimers talsmenn i Norge), makter ikke å uttale støtte til helt selvsagte humanistiske verdier som likestilling, likeverd, demokrati, ytringsfrihet etc etc.

Islam er derfor en uhyre farlig fascistisk maktfaktor. Det er overraskende at så mange som tilsynelatende har kjempet for de nevnte verdier, nå omfavner islam og deres forkjempere.

gripp - den katolske kirke (som representerer langt over flertallet av kristne i verden) aksepterer verken likestilling, homofile, skillsmisse, sex før ekteskapet, eller engang kondomer som prevensjon/HIV-prevensjon.

Dette i år 2007. Likevel ser jeg ingen fordømmelse fra deg av kristendommen?

Skrevet

gripp - den katolske kirke (som representerer langt over flertallet av kristne i verden) aksepterer verken likestilling, homofile, skillsmisse, sex før ekteskapet, eller engang kondomer som prevensjon/HIV-prevensjon.

Dette i år 2007. Likevel ser jeg ingen fordømmelse fra deg av kristendommen?

Katolisismen lider samme skjebne som den øvrige del av kristendommen, nemlig stadig tiltakende marginalisering og redusert betydning.

Islam er en helt annen og farligere kraft, mer rasistisk, mer elitistisk, mer ekskluderende og mer aggressiv.

Konsekvensene har vi så vidt begynt å se over hele Europa, segregering, ghetto-tendenser, angrep på selvsagte rettigheter og en voldsom kvinneundertrykking. Slik det alltid er der islam får fotfeste.

Skrevet

Ingen er født muslim, alle har et valg. De velger islam ut fra bekvemmelighet eller frykt. Det gjorde mange i 1930-åras Tyskland med nazismen også. Og i Sovjet. Og i Kambodsja.

Skrevet

Eller nå høres jeg kanskje helt forferdelig ut.

Men de sier at denne minnedagen skal gjøre at noe sånt aldri skjer igjen etc. Tror du det har den effekten? . Jeg klarer ikke helt å utrykke hva jeg mener i ord. Så dette ble veldig klønete.

Røde Khmers forbrytelser i Kambodsja ble ikke trodd, og historien gjentok seg.

Journalister og obeservatører ble av bl a norske politikere anklaget for å framvise falske fotografier og overdrive drapstall. De samme som hadde støttet Pol Pot hele tida. Sannheten viste seg å være mange ganger verre enn de tall og grusomheter som ble avvist for å være overdrevet.

De samme lovpriste islamistene i Somalia for å skape fred. Men sannheten er at de hadde ikke kommet ordentlig i gang med å drepe enda. De hadde begynt å steine kvinner og hugge av armer og bein, men rakk ikke å få det skikkelig i gang.

I Aceh-provinsen har de kommet i gang, og i Indonesia strammes grepet. Kvinnene får gjennomgå først.

Ingen av disse starter med å åpne helsestasjoner, matutdeling eller annen omsorg, heller ikke bygging av infrastruktur. De starter med å gå løs på kvinnene med vold og tvang. Det første de oppretter er muslimske domstoler som skal plage fattige og uskyldige folk ytterligere.

Skrevet

Ingen er født muslim, alle har et valg. De velger islam ut fra bekvemmelighet eller frykt. Det gjorde mange i 1930-åras Tyskland med nazismen også. Og i Sovjet. Og i Kambodsja.

Løgn.

I Norge blir man automatisk innmeldt i trosamfunnet til foreldrene.

Skrevet

Katolisismen lider samme skjebne som den øvrige del av kristendommen, nemlig stadig tiltakende marginalisering og redusert betydning.

Islam er en helt annen og farligere kraft, mer rasistisk, mer elitistisk, mer ekskluderende og mer aggressiv.

Konsekvensene har vi så vidt begynt å se over hele Europa, segregering, ghetto-tendenser, angrep på selvsagte rettigheter og en voldsom kvinneundertrykking. Slik det alltid er der islam får fotfeste.

I den grad islam øker i innflytelse, så er det jo nettopp på grunn av folk som keinstein og deg som gjør det dere kan for å vise at deres samfunn er enda verre enn islam.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...