Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den grad islam øker i innflytelse, så er det jo nettopp på grunn av folk som keinstein og deg som gjør det dere kan for å vise at deres samfunn er enda verre enn islam.

"I den grad islam øker i innflytelse, så er det jo nettopp på grunn av folk som keinstein og deg som gjør det dere kan for å vise at deres samfunn er enda verre enn islam. "

Innlegget er så dårlig formulert og så innholdsmessig uklart det er vanskelig å knytte noen kommentarer til det.

Men likevel; Forsøker du å si at jeg (og keinstein) gjennom å predike menneskerettigheter og demokrati, formelig jager muslimer rett i armene på ekstremister?

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• keinstein

16

• Dorthe

15

• Deanna

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...eh....

Det er keinstein og gripp som refererer til islam som nazisme. Ikke jeg.

Jeg har påpekt at mekanismen bak hat mot en gruppe mennesker (enten det er jøder eller muslimer) er særdeles farlig.

Hva mener du med hva jeg vil kalle Ayaan hirsi Ali?

Hun kritiserer islam, men hun bedriver ikke blindt hat mot en folkegruppe, slik keinstein gjør. Det er en stor forskjell.

Hun vil bekjempe ekstremisme, mens keinstein skriver om "muslimer" (uten å spesifisere om de er fundamentalister eller ei).

Med vennlig hilsen

Godt sagt, Sør.

Ja, faktisk er det slik at det frenestiske, årelange hatet Keinstein & co viser mot den enkelte muslim i Norge, er til hinder for en saklig debatt om fundamentalisme. Synd, for det skjer mye tankevekkende, urovekkende.

Skrevet

Godt sagt, Sør.

Ja, faktisk er det slik at det frenestiske, årelange hatet Keinstein & co viser mot den enkelte muslim i Norge, er til hinder for en saklig debatt om fundamentalisme. Synd, for det skjer mye tankevekkende, urovekkende.

Ja, det er faktisk det verste!

Som ateist og humanist vil jeg gjerne bekjempe fundamentalisme, og ekstrem islam, men ingen normale mennesker vil være på samme side som keinstein. Det er helt umulig, for han erstatter bare en type fundamentalisme med en annen.

Jeg vil ha VEKK fundamentalismen, enten det er islamisk eller keinsteinsk!

Med vennlig hilsen

Skrevet

"I den grad islam øker i innflytelse, så er det jo nettopp på grunn av folk som keinstein og deg som gjør det dere kan for å vise at deres samfunn er enda verre enn islam. "

Innlegget er så dårlig formulert og så innholdsmessig uklart det er vanskelig å knytte noen kommentarer til det.

Men likevel; Forsøker du å si at jeg (og keinstein) gjennom å predike menneskerettigheter og demokrati, formelig jager muslimer rett i armene på ekstremister?

Keinstein/ morsk / Gripp/PetterSmart (noen av synomymene)

Dere predikerer hat og intoleranse. ( Tro ikke at noen her forbinder dere med demokrati og humanisme).

Hatet deres fører til at ungdom, født inn i en muslimsk familie, kjenner hatet og utestengelsen og lettere vender seg mot dem som gir aksept.

Skrevet

Jeg har ikke sett noen innlegg fra verken deg eller keinstein som forfekter Menneskerettigheter (derunder religionsfrihet).

Det dere gjør er å nøre opp under ekstremisme (på begge sider).

Skrevet

Dere predikerer hat og intoleranse. ( Tro ikke at noen her forbinder dere med demokrati og humanisme).

Hatet deres fører til at ungdom, født inn i en muslimsk familie, kjenner hatet og utestengelsen og lettere vender seg mot dem som gir aksept.

*LOL* Og det skulle liksom ditt psykotiske babbel endre på?

Skrevet

Hvorfor taler jeg for og aktivt jobber for funkjonshemmas sak?

Vitner det om intoleranse?

Trakassering av funksjonshemma er økt dramatisk. Det er ikke forårsaket av meg, og ikke noe jeg fant på nå.

Skrevet

Rushdie skrev en bok som mulimene ikke likte. Er det toleranse å prøve å myrde han som trykket den? Er det hat å stille opp 4-5000 unge menn og rope at de skulle drepe nordmenn fordi Rusdie skrev en bok??

Hvorfor ropte de trusler på punjabi og arabisk? Hvorfor ikke norsk?

hidi, the scorpion
Skrevet

gripp - den katolske kirke (som representerer langt over flertallet av kristne i verden) aksepterer verken likestilling, homofile, skillsmisse, sex før ekteskapet, eller engang kondomer som prevensjon/HIV-prevensjon.

Dette i år 2007. Likevel ser jeg ingen fordømmelse fra deg av kristendommen?

Sør-Amerikanske katolikker tar veldig lett på Pavens påbud og forbud. de kan fritt bruke kondom, skille seg og ta abort.

Pavens makt er betydelig svekket, og han kommer ikke med dødstrusler i hytt og vær.

Så det kan vel neppe sammenlignes helt...

Skrevet

Ja, det er faktisk det verste!

Som ateist og humanist vil jeg gjerne bekjempe fundamentalisme, og ekstrem islam, men ingen normale mennesker vil være på samme side som keinstein. Det er helt umulig, for han erstatter bare en type fundamentalisme med en annen.

Jeg vil ha VEKK fundamentalismen, enten det er islamisk eller keinsteinsk!

Med vennlig hilsen

Ja.

Her er vi helt enige. Jeg synes det er trist at andelen folk i USA som tror Darwin tok feil, og hevder at vi er født inn en vestlig Gudelig plan, er økende.

Mange mener som oss, Sør. Har du forresten lagt merke til at når Keinsteins meninger er litt motsagt, kommer signaturen 'Morsk' inn med et

totalt lavmål innlegg; som regel et stigmatiserende stempel på andres meninger.

Og den gjengen kaller seg demokrater!

Skrevet

Sør-Amerikanske katolikker tar veldig lett på Pavens påbud og forbud. de kan fritt bruke kondom, skille seg og ta abort.

Pavens makt er betydelig svekket, og han kommer ikke med dødstrusler i hytt og vær.

Det er kun fordi det blåser en 'venstrevind' over den vestlige kirke nå. Dogmene står der, klar til bruk når høyrevinden igjen har overtaket.

Litt omvendt er det med med de muslimske dogmene. I følge boka til Hege Storhaug var 70-tallet er periode hvor utvandrede muslimer fikk større mulighet til integrering

og hvor takhøyden var større en idag. Idag blåser en høyrevind over de muslimske dogmene. Barn påvirker sine foreldre til å bli mer koranlydige!

Skrevet

Ja.

Her er vi helt enige. Jeg synes det er trist at andelen folk i USA som tror Darwin tok feil, og hevder at vi er født inn en vestlig Gudelig plan, er økende.

Mange mener som oss, Sør. Har du forresten lagt merke til at når Keinsteins meninger er litt motsagt, kommer signaturen 'Morsk' inn med et

De er gjengangere her. Og det er synd, for de vil ikke diskutere (legg merke til at keinstein ikke tør svare meg, etter at jeg kunne kopiere inn hans egne innlegg som viste at han løy).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja.

Som demokrat vil jeg med nepp og klør kjempe for din soleklare rett til å spre ditt psylotiske babbel i det offentlige rom, når og så mye du ønsker.

Men du har tydligvis misforstått noe fundamentalt hvis du tror at det er synonymt med demokrati å la Islamske ekstremister og deres norske klakkører, representert ved Sør og deg, få spre sitt skittne budskap uimotsagt.

Skrevet

Det er knapt én måned siden presidenten i Nicaragua skrev under på en lov, omgitt av katolske biskoper, som forbød ALL abort. Selv i de tilfellene hvor det er fare for morens liv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Rushdie skrev en bok som mulimene ikke likte. Er det toleranse å prøve å myrde han som trykket den? Er det hat å stille opp 4-5000 unge menn og rope at de skulle drepe nordmenn fordi Rusdie skrev en bok??

Hvorfor ropte de trusler på punjabi og arabisk? Hvorfor ikke norsk?

Nei, det er ikke toleranse, akkurat som utryddelsen av 6 millioner jøder (utført av kristne) ikke er tegn på kristen toleranse.

Det er 1,2 milliarder muslimer i verden, og 2,5 milliarder kristne - man må regne med at det finnes en del folk med samme fundamentalisme som deg, i begge leire.

Skrevet

Trakassering av funksjonshemma er økt dramatisk. Det er ikke forårsaket av meg, og ikke noe jeg fant på nå.

Jeg synes ikke du skal ta alle funksjonshemmede til inntekt for ditt korstog mot muslimer.

Funksjonshemmede jeg kjenner har et liv; et respektabelt liv som består av noe annet enn å bruke store deler av sin energi på å rakke ned på en gruppe innvandrere.

Skrevet

Det er knapt én måned siden presidenten i Nicaragua skrev under på en lov, omgitt av katolske biskoper, som forbød ALL abort. Selv i de tilfellene hvor det er fare for morens liv.

Med vennlig hilsen

I mange muslimske land blir kvinnen drept hvis hun tar abort....bare for å sette de usammenlignbare usaklige paralellene dine i litt perspektiv.

Skrevet

Jeg har sett tusenvis av innlegg med hat fra deg.

2-3 innlegg om funksjonshemmedes sak vil neppe endre på noe.

Skrevet

Nei, det er ikke toleranse, akkurat som utryddelsen av 6 millioner jøder (utført av kristne) ikke er tegn på kristen toleranse.

Det er 1,2 milliarder muslimer i verden, og 2,5 milliarder kristne - man må regne med at det finnes en del folk med samme fundamentalisme som deg, i begge leire.

Det eneste dine skriblerier nebkrefter er at det i alel land finne set visst antall blinde og døve, som desverer også har langt fremskreden kverlulant-paranoia.

Skrevet

Jeg har sett tusenvis av innlegg med hat fra deg.

2-3 innlegg om funksjonshemmedes sak vil neppe endre på noe.

Keinstein har knapt nevnt ordet hat. Du i annenhevrt innlegg.

Ditt personlig opphengte hat til Keinstein og de fleste andre som er uenig med deg, enten det dreier eg om bunadsbruk elker kattehold, er skremmende lesning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...