Gå til innhold

Hundebitt og stivkrampesprøyte

Anbefalte innlegg

Gjest litt beykymret

I fjord sommer ble jeg bitt av en hund og gikk på legevakten for å få stivkrampesprøyte (24 år, men har ikke vært i militæret og dermed ikke fått sprøyten der). Fikk sprøyte og beskjed om å komme tilbake en mnd etter for ny sprøyte. Var bortreist på den tiden og glemte helt ut at jeg skulle komme tilbake. Er det noe jeg bør gjøre nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26389-hundebitt-og-stivkrampespr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Du har uten tvil fått stivkrampevaksine da du var liten, og den gir beskyttelse, selv om det bør fornyes med visse mellomrom. Det er litt i seneste laget å tenke på det nå. Du var heldig at du neppe fikk n oen infeksjon, slik at din beskyttelse ble ikke satt på prøve. Du bør bare passe på at stivkrampevaksinering blir fornyet etter noen år.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...