Gå til innhold

Falsk lærdom i barndommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Troen på julenissen får unga skrelt av seg når de begynner på skolen, men ikke alltid de liker å finne ut at de blir lurt.

For noen blir det snarere å bite i seg fakta, og holde gode miner til slett spill.

Gjest girasol
Skrevet

Hvis du spiser for mye kommer det til å tyte ut gjennom øra på deg...

Sier det av og til til knærten på spøk, for han er en liten vitenskapsmann og vil gjerne skjekke om det stemmer - og han er nemlig en TYNN liten vitenskapsmann... så han spiser mer for å sjekke om det stemmer - og jammen meg, av til har det faktisk tydd ut av øra... bare bitelite grann liksom ;-)

Skrevet

Det lærte vi også! Så jeg var jo sikker på at mamma ville bli kvitt meg den dagen hun kom hjem med en HVIT vinterjakke til meg... hehe

Hoho :o)

Ser det for meg når du ser misstroisk på moren din...

nja... skeptisk..

Skrevet

Hoho :o)

Ser det for meg når du ser misstroisk på moren din...

nja... skeptisk..

Jeg ble definitivt aldri helt fortrolig med den jakka.. hehe.

hmmm, skeptisk ;)

Skrevet

Jøss, jeg som trodde jeg hadde blitt holdt for narr ;-)

Jeg vet om hunder som har måtte opereres pga hårballer i magen/tarmene...

Skrevet

Jeg tyter også unga mine fulle om det ;-)

Det seier no eg også til ungane. Det er jo ikkje direkte usant. Sjølv om det ikkje er akkurat meitemark da, men parasittar.

Eg trudde ikkje på det før eg vart stor, forøvrig...

Men berre så du veit det, om du sit på graset om våren, så kan du få gust ;-)

(Kva no i alle dagar dét er, men det høyrest innmari nifst ut!)

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg er dønn ærlig, hele veien. mest mulig sannhet.

Skrevet

Jeg vet om hunder som har måtte opereres pga hårballer i magen/tarmene...

Det har jeg hørt om. Hunder og katter. Jeg klarer bare ikke å forstå at et menneske kan spise så mye hår at det blir farlig, men så finnes det jo endel raringer der ute også da ;-)

Skrevet

Det seier no eg også til ungane. Det er jo ikkje direkte usant. Sjølv om det ikkje er akkurat meitemark da, men parasittar.

Eg trudde ikkje på det før eg vart stor, forøvrig...

Men berre så du veit det, om du sit på graset om våren, så kan du få gust ;-)

(Kva no i alle dagar dét er, men det høyrest innmari nifst ut!)

Gust??!!

Gubban, det hørtes skummelt ut!!

;-)

Skrevet

hehe jeg fikk høre bl.a. at dersom man skrudde på en lampe om dagen, så brant man hull i dagen - så det måtte man ikke gjøre.

Dessuten fikk man firkanta øyne og ble seende ut som E.T. dersom man så mye på tv.

Og det med grimasene fikk jeg og høre ja.

Og at man fikk mark i magen av å spise snø.

Jeg har ikke pleid å si sånt til datteren min, med mindre jeg har sagt det på tull, så hun skjønner at det bare er for moro skyld. :-)

Det er ikke ufarlig å spise snø. Du kan få i deg bl.a. bakterier. Men det er nok enklere å si mark enn bakterier til et lite barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...