Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte og forsøke meg på ripsvin og har knust bærene, tilsatt gjær osv etter det som stod på pakken..

Stusset litt over at sukker ikke skal tilsettes før om 3 døgn? akkurat nå er bærene i et plastkar og skal starte gjæringen innen noen få døgn, jeg trodde da sukker skulle tilsettes samtidig med gjær? eller er det sånn at sukker tilsettes først når jeg heller fruktsaften over i vinballong?

Håper noen kan hjelpe, er helt grønn her! Har bare kjøpt sånne ferdige vinsatser før, aldri før forsøkt fra scratch 1!

:)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling - men jeg ville tro at sukkeret som finnes naturlig i ripsen er tilstrekkelig til å starte gjæringen og holde den igang til å begynne med. Dersom du tilsetter sukkeret med en gang får du temmelig heftig gjæring.

Muligens.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke peiling - men jeg ville tro at sukkeret som finnes naturlig i ripsen er tilstrekkelig til å starte gjæringen og holde den igang til å begynne med. Dersom du tilsetter sukkeret med en gang får du temmelig heftig gjæring.

Muligens.

Svaret ditt hørtes fornuftig ut, er nok derfor. Jeg skulle tilsette sukker når jeg silte fra bærmassen og tok saften over i vinballong etter ca 4 dager.

Kan bli spennende om det blir noe vin dette her, men morsomt og forsøke:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...