sheba Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Tenkte og forsøke meg på ripsvin og har knust bærene, tilsatt gjær osv etter det som stod på pakken.. Stusset litt over at sukker ikke skal tilsettes før om 3 døgn? akkurat nå er bærene i et plastkar og skal starte gjæringen innen noen få døgn, jeg trodde da sukker skulle tilsettes samtidig med gjær? eller er det sånn at sukker tilsettes først når jeg heller fruktsaften over i vinballong? Håper noen kan hjelpe, er helt grønn her! Har bare kjøpt sånne ferdige vinsatser før, aldri før forsøkt fra scratch 1! 0 Siter
annegunn Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Jeg har egentlig ikke peiling - men jeg ville tro at sukkeret som finnes naturlig i ripsen er tilstrekkelig til å starte gjæringen og holde den igang til å begynne med. Dersom du tilsetter sukkeret med en gang får du temmelig heftig gjæring. Muligens. 0 Siter
sheba Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Skrevet 28. januar 2007 Jeg har egentlig ikke peiling - men jeg ville tro at sukkeret som finnes naturlig i ripsen er tilstrekkelig til å starte gjæringen og holde den igang til å begynne med. Dersom du tilsetter sukkeret med en gang får du temmelig heftig gjæring. Muligens. Svaret ditt hørtes fornuftig ut, er nok derfor. Jeg skulle tilsette sukker når jeg silte fra bærmassen og tok saften over i vinballong etter ca 4 dager. Kan bli spennende om det blir noe vin dette her, men morsomt og forsøke:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.