Gå til innhold

Klage til husverten?

Anbefalte innlegg

Gjest trøtt og irritert
Skrevet

Saken er sånn:Jeg leier en sokkel leilighet og der er det veldig lytt.Har aldri vært noen problem før når det bodde bare en eldre dame der.Men nå har sønnen,svigerdatter og barnebarn flyttet inn for en periode imens de finner seg noe eget og de bråker noe inni hampen.Jeg står opp kl5 hver dag og når jeg har 1 dri dag i uken og vil sove litt er det umulig pga at ungene fordi ungene springer og tramper og banken i gulvet rett ovenfor senga mi.Dem har 2 etasjer og trenger ikke akkurat å bruke det rommer rett ovenfor soverommer mitt kl 7.30 på en søndagsmorgen.Jeg tar bestandig hensyn på kveldene etter at ungene har lagt seg men kansje jeg også skal slutte å ta hensyn.Jeg betaler tross alt for å bo der så jeg synes at jeg bør få ha noe å si

Gjest skjønner deg, men
Skrevet

Du har vel lite å stille opp med.

Det skal være stille mellom 2300 - 0700 ....

De burde tatt litt hensyn, enig med deg der, det går an å snakke til barn. Jeg hadde iallefall gjort det hvis jeg hadde hatt en så nær nabo :).

Gjest trøtt og irritert
Skrevet

Du har vel lite å stille opp med.

Det skal være stille mellom 2300 - 0700 ....

De burde tatt litt hensyn, enig med deg der, det går an å snakke til barn. Jeg hadde iallefall gjort det hvis jeg hadde hatt en så nær nabo :).

Så kan jeg bare bråke til kl 23 selv om jeg veit at ungene ligger der oppe å sover?.Hadde jeg gjordt det så hadde dem sikkert klaget.Det var en episode for noen år tilbake i når ungene var babyer og dem var på besæk og jeg satt og så fotballkamp kl20 på kvelden og dem kom og ringte på og ba meg skru ned tv for at ungene fikk ikke sove

Gjest skjønner deg, men
Skrevet

Så kan jeg bare bråke til kl 23 selv om jeg veit at ungene ligger der oppe å sover?.Hadde jeg gjordt det så hadde dem sikkert klaget.Det var en episode for noen år tilbake i når ungene var babyer og dem var på besæk og jeg satt og så fotballkamp kl20 på kvelden og dem kom og ringte på og ba meg skru ned tv for at ungene fikk ikke sove

Prøv å ta igjen litt ikveld da ;) så kanskje dette var siste søndagsmorgenen du blir vekt av bråkende barn.

Gjest trøtt og irritert
Skrevet

Prøv å ta igjen litt ikveld da ;) så kanskje dette var siste søndagsmorgenen du blir vekt av bråkende barn.

In my dreams

Gjest trøtt og irritert
Skrevet

Blir det dumt vist jeg sender en sms til husverten og forklarer dette?.Hun er jo aldri hjemme lengere etter at de flyttet inn så hun aner sikkert ikke hvor mye de bråker

Skrevet

Utrolig irriterende. Jeg ville tatt meg en prat med folka og hørt om de kunne tatt litt hensyn.

Her har en nabo banket og borret siden kl 8 i morges, ser sååå frem til å flytte....

Gjest trøtt og irritert
Skrevet

Utrolig irriterende. Jeg ville tatt meg en prat med folka og hørt om de kunne tatt litt hensyn.

Her har en nabo banket og borret siden kl 8 i morges, ser sååå frem til å flytte....

Får vel gjøre det.Jeg betaler jo penger for å bo her så litt rettigheter må jeg jo ha.Det er jo greit at ungene ikke skjønner at de må ta hensyn men at forelderene ikke tenker at jeg har soverom rett under der unger sitter å banker i gulvet tidlig en søndagsmorgen er helt uforståelig for meg

Gjest snakk med foreldrene først
Skrevet

Blir det dumt vist jeg sender en sms til husverten og forklarer dette?.Hun er jo aldri hjemme lengere etter at de flyttet inn så hun aner sikkert ikke hvor mye de bråker

Kan du ikke heller passe på å gå ut når du ser de er ute, slik at du kan nevne det for den av foreldrene du tror vil ta det på en grei måte. Si at du håper de kan si i fra hvis det er noe du kan ta hensyn til, og at du håper de kan la barna leke et annet sted i huset helgemorgenene, siden du må ta igjen litt tapt søvn siden du er oppe 5 på hverdagene.

Synes ikke du skal si noe til huseieren før du har spurt på en hyggelig måte til de som faktisk forstyrrer deg.

Skrevet

Du kan jo først prøve å snakke med de over om å ta litt hensyn. Forh. har de bare ikke tenkt over at ikke alle er oppe og hopper grytidlig søndagsmoren ..... :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ikke hevne deg med å bråke.

Snakk heller med foreldrene. Fortell at du trives godt, at du like barn, men at det er litt lytt i huset. At du godtar å høre barn- at du liker det- men at akkurat tidlig søndags morgen er det ubehagelig.

Det er ikke sikkert de som bor der vet hvor lytt det er. Samtidig kan du ikke kreve total stillhet. Det er nemlig ikke forbud mot barn i hus. Så dere bør prate litt i lag og se om ikke dere blir enige.

De aller fleste foreldre vil ha forståelse for dette med ro søndags morgen.

Men de aller fleste foreldre vet også at små barn ikke er så rolige...Men kanskej ungene kan være på et annet rom om morgenen?

Skrevet

Ta det opp med dem på en på en grei måte, det er ikke sikkert de er klar over at ungene vekker deg.

Og så kjøper du deg sov-i-ro :o)

Skrevet

De bryter jo ikke noen regler - det skal bare være stille mellom 23 og 7.

Jeg tror du kommer lengst med å ta dette opp på en pen måte. Si at du er kjempesliten når du har fri, og spør om ungene kanskje kan leke på et annet rom så tidlig på morgenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...