Gå til innhold

lurer på to venninne-ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne: ringer en gang i året. Jeg sender julekort og skriver mail men hører ingenting fra henne. Hun viser ikke interesse for å møte meg når hun er her (hun bor i en annen by).

En annen venninne: vi var venner men mistet kontakten. Så møttes vi tilfeldig og hun tok initiativ til videre kontakt. Så plutselig avlyste hun møte i høst, og hun sendte ikke julekort. Hun har heller ikke svart på sms (jeg har kun sendt to-tre siden høst).

Da tenker jeg: de ønsker ikke videre kontakt. PGA? De er så travle? Jeg forstår ikke helt hvorfor det ble slik. Skal jeg prøve en siste gang å sende mail eller sms?

Gjest ferskentre
Skrevet

Det har vært travle år for meg hvor jeg dessverre ikke har hatt tid/overskudd til å pleie alle vennskap. Det er mer tilfeldig hvem jeg har vært sammen med. Nå har jeg ikke så travle dager, og har tatt kontakt med gamle venner igjen. Ikke ta det personlig, er mitt råd! Og ikke mas heller, men send gjerne koselige meldinger. Men ikke så mange at de får dårlig samvittighet.

kakki1365380609
Skrevet

Det har vært travle år for meg hvor jeg dessverre ikke har hatt tid/overskudd til å pleie alle vennskap. Det er mer tilfeldig hvem jeg har vært sammen med. Nå har jeg ikke så travle dager, og har tatt kontakt med gamle venner igjen. Ikke ta det personlig, er mitt råd! Og ikke mas heller, men send gjerne koselige meldinger. Men ikke så mange at de får dårlig samvittighet.

Jeg synes at uansett hvor travelt man har det så kan man godt bruke ett minutt på å svare hyggelig på en sms. Det er faktisk ganske så leit og frustrerende å sende julekort, ringe, gratulere med dagen og maile uten å få noe særlig respons. Slike "venner" er åpenbart ikke interessert i kontakt og jeg slutter å ta kontakt også. Da bruker jeg heller tiden på dem som gir meg noe positivt tilbake.

Gjest Printerikke
Skrevet

Jeg synes at uansett hvor travelt man har det så kan man godt bruke ett minutt på å svare hyggelig på en sms. Det er faktisk ganske så leit og frustrerende å sende julekort, ringe, gratulere med dagen og maile uten å få noe særlig respons. Slike "venner" er åpenbart ikke interessert i kontakt og jeg slutter å ta kontakt også. Da bruker jeg heller tiden på dem som gir meg noe positivt tilbake.

Slik tenker jeg også. Det koster ikke noe å sende en txtmld eller mail, med en lite "hei" om ikke annet.

De som ikke gjør det, gir jeg snart opp. Ønsker de kontakt etterhvert tar de nok kontakt igjen, når de ønsker det selv.

Gjest ferskentre
Skrevet

Jeg er også et slikt høflig menneske som svarer alle, men alle ER ikke slik har jeg erfart. Men jeg har også erfart at det IKKE er fordi de ikke er interessert i meg. De leser kanskje meldinga et sted de ikke kan svare, og så glemmer de det senere.

Hvor mye en skal legge i slike folk, kommer jo an på hvor mange andre en har å være sammen med. Har en nok venner kan en jo bare saldere de som ikke behager en.

Gjest girasol
Skrevet

Enig med deg!

Skrevet

Ingen av de to omfattes av min definisjon av "venninne." Til nød bekjente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...