Gå til innhold

Hva bør en syk spise?

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Er usikker på hvilken type yoghurt du kan tåle da, kanskje best å la være?

Tar du noe vitaminer? Det er jo bra til enhver i disse vinter tider. Jeg tar multivitaminer.

Ja, det er nok best å la være yohurt! Jeg forstår ikke helt min melke allergi helt. Det begynte for noen år siden. Litago og Safari youhurt går greit, men ikke så mye mer! Lurer på hvordan de er sånn sett, er det bra og spise de eller ikke?

Jeg håper at jeg snart skjønner hvorfor jeg kan spise noen typer melke produkter og ikke andre. Finner det vel kanskje ut om noen år!

Ja, jeg prøver å ta multivitaminer. Men jeg må si at jeg ikke husker det hver dag. Men jeg prøver så godt jeg kan! Ikke smaker det godt heller, men men!

Ellers så har jeg et nyttårsforsett i år. Det er å prøve å ha 5 om dagen, frukt! Det går de fleste dagene, men ikke alltid. Føler meg mer pigg sånn generelt nå enn før jeg begynte med det. Blitt sikkelig bevist på hva jeg putter i meg!

Så får jeg se hvordan jeg er i morgen! Håper jeg er gamle gode meg igjen da!

Gleder meg hvertfall til i morgen. Skal klippe meg, det blir sikkelig bra! Kjæresten kommer vel til å få sjokk:P!

Skrevet

Ja, det er nok best å la være yohurt! Jeg forstår ikke helt min melke allergi helt. Det begynte for noen år siden. Litago og Safari youhurt går greit, men ikke så mye mer! Lurer på hvordan de er sånn sett, er det bra og spise de eller ikke?

Jeg håper at jeg snart skjønner hvorfor jeg kan spise noen typer melke produkter og ikke andre. Finner det vel kanskje ut om noen år!

Ja, jeg prøver å ta multivitaminer. Men jeg må si at jeg ikke husker det hver dag. Men jeg prøver så godt jeg kan! Ikke smaker det godt heller, men men!

Ellers så har jeg et nyttårsforsett i år. Det er å prøve å ha 5 om dagen, frukt! Det går de fleste dagene, men ikke alltid. Føler meg mer pigg sånn generelt nå enn før jeg begynte med det. Blitt sikkelig bevist på hva jeg putter i meg!

Gleder meg hvertfall til i morgen. Skal klippe meg, det blir sikkelig bra! Kjæresten kommer vel til å få sjokk:P!

Hvis du tåler yoghurt men ikke vanlig melk, vil jeg tro du har en intoleranse mot laktose (melkesukker).

I syrnede melkeprodukter som yoghurt er det mindre laktose.

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvis du tåler yoghurt men ikke vanlig melk, vil jeg tro du har en intoleranse mot laktose (melkesukker).

I syrnede melkeprodukter som yoghurt er det mindre laktose.

Tusen takk for svar og så raskt og uventet:)! Tusen takk!

Ja, jeg tåler syrnede melke produkter. Hvertfall hittil! Så kan stemme det du skriver!

Jeg tåler hvertfall ikke vanlig melk!

Skrevet

Kjæreste? Han har du snakket lite om...hm... :)

Gøy med klipp. Håper det hjelper på formen også!

Har just sett gost wispeers, skikkelig skumle greier :) Men gir meg ikke før jeg har sett åndenes makt også :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Kjæreste? Han har du snakket lite om...hm... :)

Gøy med klipp. Håper det hjelper på formen også!

Har just sett gost wispeers, skikkelig skumle greier :) Men gir meg ikke før jeg har sett åndenes makt også :)

Ja, jeg har kjæreste. Du har nok hørt lite om det for jeg er ikke åpent om såndt her på dol!

Men du må kose deg med Åndenes makt. Jeg liker å se på det, men i kveld tviler jeg på at jeg orker å se på det! Er så sliten selv om jeg bare har ligget stortsett idag!

Skal ikke stresse med dette, men jeg må får sendt deg den mailen snart!

Fortsett å kos deg med tv tittingen:)

Gjest Tacomix
Skrevet

Tusen takk for linken!

Ja, jeg kjenner meg faktisk igjen! Spist litt for mye melkeprodukter i det siste og hatt mye diare! Men heldigvis plager det meg såpass lite fortsatt at jeg ikke behøver å gå til lege. Bare jeg holder meg unna melk så går det greit!

Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...