Gå til innhold

Fett hår.

Anbefalte innlegg

Gjest fett hår.
Skrevet

Hei!

har et lite problem med håret mitt. Etter jeg har vsaket det med shampo kan det bli veldig fett noen ganger. Eneste måten jeg får dette vekk på er zalo. har prøvd mange forskjellige shampoer, men ikke noen forskjell. Hva er galt med min hodebunn????

Fortsetter under...

Gjest bil_bettina
Skrevet

problemet ditt er nok nettopp at du vasker det med zalo. Jo oftere du vasker håret jo fortere fett blir det..

Zalo spesielt vasker jo bort det naturlige fettlaget i hodebunnen, og da blir du tørr og begynner å flasse, pluss at du får fett hår igjen før du vet ord av det..

Det beste du gjør er å venne håret ditt tilå ikke vaskes så ofte (tar litt tid, og du kommer til å føle deg ekkel i begynnelsen) men det er verdt det..

Ikke bruk balsam i hodebunnen heller..

Tupèr heller håret innerst når du føler du må vaske det, da ser det ikke like fett ut fordi du får volum.. Det gjør jeg, og det hjelper..

Skrevet

Jeg kjøpte shampo hos en frisør som tilsatte litt salisylsyre, det gjorde underverker.

Gjest blir nok ganske fett i begynnelsen, søk ly ;o)
Skrevet

Prøv å la være å vaske håret på så _lenge_ du bare kan. La det gå lang, lang tid mellom hver gang en periode, så vil det etterhvert stabilisere seg mere.

Skrevet

Frisøren har sikkert kjempedyre kurer, flere.

Du må først blakke deg og prøve alle før de røper at noen har "fet hud"...

Varmt vann, massasje og såpe gjør det verre. Prøv å bare skylle håret med kaldere vann, og surr et håndkle rundt hodet i stedet for å gni. Det meste av "fettet" er egentlig salter/svette som lett skylles bort. I hodebunnen er masse svettekjertler. Det fins også "tørrsjampo" på spray du kan bruke etter at du har skylt det.

Skrevet

Du har antagelig fet hodebunn og da hjelepr det nesten ikke med hvilken shampo du bruker. Det er i tilfelle en shampo som påvirker fett produksjonen som vil hjelpe.

Annonse

Gjest grønn tulipan
Skrevet

Du kan bleike håret eller ta permanent, da slipper du fett hår på en stund....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...