Gå til innhold

Hva synes dere om denne måten å tjene penger på?

Anbefalte innlegg

Gjest ellibeth15
Skrevet

Da jeg var yngre så tjente min yngre søster penger å å kile faren min på ryggen. Jeg følte at det ble feil for meg, og fikk derfor ikke noen penger.

i ettertid nå har jeg lurt på hvor normalt dette er, da jeg har vokst opp i en heller unormal familie.

Hva synes dere om en 8 klassing som får penger av faren sin for å kile han på ryggen?

Kanskje er dette normalt i dere øyne, men vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på dette.

Skrevet

Det har venninna mi drevet med i alle år, betale ungene for å kile henne på ryggen og jeg har aldri oppfattet det som noe unormalt.

Skrevet

Elsker å bli kilt på ryggen..hehe.. Skjønner han godt;)

Gjest ellibeth15
Skrevet

Det har venninna mi drevet med i alle år, betale ungene for å kile henne på ryggen og jeg har aldri oppfattet det som noe unormalt.

Men blir det noe anderledes om det er faren som betaler dattera for å gjøre det? Ikke tvang eller noe sånt noe her

Og blir ikke urettferdig at det ene barnet tjener penger på dette her når den andre ikke synes noe om å gjøre dette?

Skrevet

Dette er ikke noe jeg hadde tenkt så veldig mye på. Jeg elsker å bli kilt på ryggen selv så jeg skjønner han godt jeg..

Skrevet

Det gjorde moren min også. Vi fikk penger for å massere beina hennes.

Det var stort sett bare den ene broren min som gadd.

Har aldri tenkt over at det skulle være noe spesielt med dette.

Skrevet

Men blir det noe anderledes om det er faren som betaler dattera for å gjøre det? Ikke tvang eller noe sånt noe her

Og blir ikke urettferdig at det ene barnet tjener penger på dette her når den andre ikke synes noe om å gjøre dette?

Nei, jeg tror ikke jeg synes det er annerledes med faren enn jeg synes det er med venninna mi.

Og det å betale ungene for det de gjør, er det mange foreldre som gjør. Hvis jeg betaler den ene ungen min 200 kr for å skifte dekk på bilen min så er da ikke det urettferdig hvis den andre ikke gidder. Han liker nemlig ikke å bli møkkete på fingrene.

Skrevet

Nei det kan jeg ikke skjønne at det er noe galt i, det er jo kjempegodt.

Gjest ellibeth15
Skrevet

Nei det kan jeg ikke skjønne at det er noe galt i, det er jo kjempegodt.

Det jeg egentlig tenker mest på her, er om det er riktig at et barn får penger for å gjøre dette mens et annet barn ikke får tilbud om å gjøre en annen jobb for å tjene penger.

Det er ikke alle som føler seg komfortabel med å gjøre dette her. Det er noe annet om en får tilbud om å gjøre husarbeid for penger.

Bør ikke det andre barnet også få mulighet til å tjene penger på sine premissser?

Gjest helt enig med innleder
Skrevet

Det jeg egentlig tenker mest på her, er om det er riktig at et barn får penger for å gjøre dette mens et annet barn ikke får tilbud om å gjøre en annen jobb for å tjene penger.

Det er ikke alle som føler seg komfortabel med å gjøre dette her. Det er noe annet om en får tilbud om å gjøre husarbeid for penger.

Bør ikke det andre barnet også få mulighet til å tjene penger på sine premissser?

Jeg er enig. Jeg kan godt skjønne at noen barn ville synes sånt var ekkelt. Aldri om jeg ville gjort det på min far.

Jeg syns også at det/de andre barn/a burde fått mulighet for andre oppgaver å tjene penger på.

Antakelig hadde faren rett og slett ikke reflektert over dette.

Skrevet

Hvorfor i alle dager blir det annerledes?

Skrevet

Dette høres merkelig ut, ja. På den anne side kan jeg forstå at noen rett og slett ikke reflekterer over slikt.

Skrevet

Kult det vel!

Min datter får penger for å massere mine føtter.

Skrevet

Helt greit å kose og kile foreldrene på ryggen, men ikke å få betalt for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...