Gå til innhold

Liker dere vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innlegget nedenfor som heter "jeg vil ha sommer"

Helt fra jeg var liten har jeg vært veldig glad i vinteren og det er jeg sikker på at jeg kan takke mine foreldre for.

Jeg hadde foreldre som var glad i å gå på ski og jeg husker med glede tilbake på mange fjellturer, hvor jeg og mine søsken konkurerte om å gå først i løypa.

Faren min som gravde snøhule og lagde sofa i snøen.

Kakao og appelsiner ved hytteveggen.

Da jeg ble eldre dro jeg ofte alene, gjerne med bikkja.

Disse minnene er noe som sitter igjen hos meg som det største mine foreldre ga meg i barndommen.

Heldigvis er mannen min oppvokst med det samme og det har vært kjempeviktig for oss gi det samme til våre unger.

Har nettopp tilbakelagt ei flott skihelg.

Jeg gleder meg til sommeren jeg også, men jeg vil nyte vinteren også.

Hva med dere?

Ble dere dratt med ut på ski da dere var små og liker dere det som voksne?

Liker dere vinteren eller ser dere bare frem til det blir sommer igjen?

Skrevet

gikk mye på ski når jeg var mindre og jeg likte vinteren godt, men nå hater jeg den. Kaldt og guffent, og forferdelig å kjøre bil når det er snø :/

Skrevet

Jeg har slike gode minner jeg også, men nå som voksen liker jeg ikke vinteren. Det er nok med litt snø på julaften for meg.

Skrevet

Vinter er grusomt. Det betyr mye alenehjemmesitting, ikke få gått i butikken, ikke gått på cafe eller pub og ikke dra til byen. Nei, vinter er noe jævlige greier som jeg helst hadde stått over.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg liker vinteren veldig godt.

Liker så klart også sommeren veldig godt, liker i grunn alle årstidene jeg.

Men jeg vil ha snø på vinteren da. Deilig å være ute på skitur, ute å ake med minstemann. Vi er mye ute på vinteren. Har vært på ski med minstemann på 5 år både i går og i dag, i tillegg til at vi har vært ute og akt.

Nei, vinteren er herlig den.

Skrevet

Liker ikke vinter, mørkt, trist, naboene ser man ikke før våren kommer. Mye mer sosialt liv om våren/ sommeren. Mener nå jeg da :-)

Skrevet

Jeg vil helst ha vår og sommer hele året. Her hvor jeg bor er det lite snø nå de siste årene.

I min barndom var jeg endel på ski rundt på bygda frem til jeg var 16år. Etter det gikk det ca 20 år før jeg igjen hadde ski på beina. Er ikke så energisk som jeg var, og bør nok få opp kondisen :)

Men snøvinter er nydelig fint å se. Naturen blir så ren og trollsk. Nyter gleden ungene har med den. Så jada, jeg savner snø, men liker best sommer.

Skrevet

Vinter er grusomt. Det betyr mye alenehjemmesitting, ikke få gått i butikken, ikke gått på cafe eller pub og ikke dra til byen. Nei, vinter er noe jævlige greier som jeg helst hadde stått over.

Jeg forstår deg og i Oslogatene er det ikke nødvendig med snø heller:)

Skrevet

Jepp!! Liker vinteren, og de tre andre årstidene, også :-)

Skrevet

Jeg forstår deg og i Oslogatene er det ikke nødvendig med snø heller:)

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke måker gatene.

Skrevet

Jeg blei dratt ut på ski da jeg var liten, og hata det.

Forøvrig likte jeg vinteren ganske godt da jeg var liten. Naboungene og jeg var ute og akte i hagen på kveldene når det var blitt mørkt, og morfar hadde måka slik at vi hadde perfekte doserte svinger i løypa vår. :) Også hadde vi noen skikkelig kule snøhuler i brøytekantene i ei blindgate nedafor nabokompisen min. :)

Etter at jeg flytta hjemmefra liker jeg ikke vinteren. Det er ingen som måker for meg, jeg har ikke garasje til bilen og må stå og fryse ræva av meg mens jeg skraper vinduene, jeg er heldig hvis jeg får parkeringsplass når jeg kommer hjem om ettermiddagene, fortauene blir ikke måkt, og det er umulig å komme fram med barnevogn.

Og før snøen kommer skikkelig, er det litt snøfall som ligger noen dager før det blir mildvær, så smelter alt og det regner litt, så blir det kaldt og fryser på slik at det er glatt og jævlig overalt.

Og t-banen er aldri i rute når det er skikkelig kaldt eller mer enn noen cm snøfall.

Og jeg HATER fortsatt å gå på ski.

Skrevet

Jeg syntes vinteren gikk an såvidt det var før jeg ble gravid med andremann og fikk bekkenløsning.

Nå ønsker jeg snø og kulde dit pepper'n gror, til og med fysioterapeuten min har sagt at jeg bor på feil sted.

Skrevet

Jeg er glad i vinteren hvis det er snø! Det hadde vært usannsynlig kjedelig med sommer hele året...

Selv er jeg glad i å gå på ski og det gjorde jeg ofte i barndommen også (sammen med foreldre, søsken, besteforeldre osv..). Hele slekta dro ofte på skiturer til et fjell i nærheten. Det er turer jeg husker på med glede :-)

Skrevet

Mamma var vel ikke akkurat født med ski på beina, men en nabo brukte å ta meg med på fjellturer. Og foreldrene til ei som var like gammel som meg brukte å ta meg med på skiløp.

Har vært mange år uten noe skigåing, men prøver å ta det litt opp igjen. Fin trim. Har bare blitt noen runder i lysløypa i år. Har veldig lyst å videreføre det til lillebroren min når han blir "gammel nok". Spørs om jeg får det til, for som sagt er ikke mamma akkurat solstrålen utfor døra med ski på beina og kan dra gutten i gang med skileken, og jeg bor for langt unna, så spørs det der.

Ellers er jeg glad i vinteren, så lenge det er snø og godt og kaldt! Er mye morsomt man KAN gjøre ute på vinteren bare man gidder. Mye av det morsomste krever en unge å gjøre det med, å suse ned bakkene på kjelke alene ser egentlig bare teit ut! Hopp med miniskiene! Snøhule! :D Vinteren er gøy!

Skrevet

Jeg ble dratt med ut på ski hver eneste, bidige helg hele vinteren og etterhvert hatet jeg det!

Eksen min var ikke glad i å gå på ski og det var mange år jeg knapt hadde ski på beina.

Så begynte jeg å rusle på plankene igjen etterhvert og syntes det var koselig. I fjor vinter hadde jeg ny kjæreste og han elsker å gå på ski på fjellet så vi okkuperte familiehytta deres så ofte vi bare kunne i hele fjorvinter! Det var herlig! Nå er hytta overført til et av søsknene hans så vi kan ikke låne den i samme utstrekning lenger, dessverre. :o(

Og så har jeg lært å kjøre snøscooter! Og det er kult det!!! Blir forhåpentligvis en liten tur nå på onsdag om vær og føre holder - gleder meg vilt!

Skrevet

Jeg blei dratt ut på ski da jeg var liten, og hata det.

Forøvrig likte jeg vinteren ganske godt da jeg var liten. Naboungene og jeg var ute og akte i hagen på kveldene når det var blitt mørkt, og morfar hadde måka slik at vi hadde perfekte doserte svinger i løypa vår. :) Også hadde vi noen skikkelig kule snøhuler i brøytekantene i ei blindgate nedafor nabokompisen min. :)

Etter at jeg flytta hjemmefra liker jeg ikke vinteren. Det er ingen som måker for meg, jeg har ikke garasje til bilen og må stå og fryse ræva av meg mens jeg skraper vinduene, jeg er heldig hvis jeg får parkeringsplass når jeg kommer hjem om ettermiddagene, fortauene blir ikke måkt, og det er umulig å komme fram med barnevogn.

Og før snøen kommer skikkelig, er det litt snøfall som ligger noen dager før det blir mildvær, så smelter alt og det regner litt, så blir det kaldt og fryser på slik at det er glatt og jævlig overalt.

Og t-banen er aldri i rute når det er skikkelig kaldt eller mer enn noen cm snøfall.

Og jeg HATER fortsatt å gå på ski.

Må le litt av innlegget ditt. Det er virkelig tydelig at du ikke liker vinteren:)

Du nevner en del mindre bra ting med vinteren.

Spesielt det med å skulle slite seg rundt med barnevogn.

Det er ikke mer enn 3 vintre siden jeg også var avhengig av barnevogn, men det hadde jeg visst glemt.

Jeg husker at jeg ofte var både var svett og sliten allerede før jeg var kommet frem til jobben:)

Skrevet

Jeg ble dratt med ut på ski hver eneste, bidige helg hele vinteren og etterhvert hatet jeg det!

Eksen min var ikke glad i å gå på ski og det var mange år jeg knapt hadde ski på beina.

Så begynte jeg å rusle på plankene igjen etterhvert og syntes det var koselig. I fjor vinter hadde jeg ny kjæreste og han elsker å gå på ski på fjellet så vi okkuperte familiehytta deres så ofte vi bare kunne i hele fjorvinter! Det var herlig! Nå er hytta overført til et av søsknene hans så vi kan ikke låne den i samme utstrekning lenger, dessverre. :o(

Og så har jeg lært å kjøre snøscooter! Og det er kult det!!! Blir forhåpentligvis en liten tur nå på onsdag om vær og føre holder - gleder meg vilt!

Dere får sikkert låne hytta innimellom eller bli med på tur.

Synes det blir ekstra hyggelig når vi tar med oss venner eller familie jeg. Vi har også sagt til familiene våre at de kan låne leiligheten på fjellet når de ønsker og når den er ledig. Bare fint at den blir brukt.

Jeg er foresten helt enig med deg i at å kjøre snøskuter er kult. Jeg har bare gjort det en gang da, men da kjørte vi fra Longyerbyen til Barentsburg. Jeg og mannen min i hver vår scuter og med hver vår unge sittende på.

En fantastisk opplevelse som overgår alle sydenturer:)

Skrevet

Dere får sikkert låne hytta innimellom eller bli med på tur.

Synes det blir ekstra hyggelig når vi tar med oss venner eller familie jeg. Vi har også sagt til familiene våre at de kan låne leiligheten på fjellet når de ønsker og når den er ledig. Bare fint at den blir brukt.

Jeg er foresten helt enig med deg i at å kjøre snøskuter er kult. Jeg har bare gjort det en gang da, men da kjørte vi fra Longyerbyen til Barentsburg. Jeg og mannen min i hver vår scuter og med hver vår unge sittende på.

En fantastisk opplevelse som overgår alle sydenturer:)

Gud, så mange skrivefeil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...