Gå til innhold

Liker dere vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja! Vinteren er den beste årstiden. Spesielt utover nå, fra slutten av januar og til slutten av mars.

Vi var mye på ski da jeg var barn, og det har jeg tatt med meg videre. Det var riktignok noen få år i overgangen ungdom/voksen da skiene stod mest stille.

Skrevet

Dere får sikkert låne hytta innimellom eller bli med på tur.

Synes det blir ekstra hyggelig når vi tar med oss venner eller familie jeg. Vi har også sagt til familiene våre at de kan låne leiligheten på fjellet når de ønsker og når den er ledig. Bare fint at den blir brukt.

Jeg er foresten helt enig med deg i at å kjøre snøskuter er kult. Jeg har bare gjort det en gang da, men da kjørte vi fra Longyerbyen til Barentsburg. Jeg og mannen min i hver vår scuter og med hver vår unge sittende på.

En fantastisk opplevelse som overgår alle sydenturer:)

Hytta er ikke sååå stor, dessuten innrømmer jeg glatt at når jeg har barnefri så frister det lite å tilbringe hele helga sammen med to andre småunger. Ungene er herlige de altså, misforstå meg rett!

Men når kjæresten og jeg er på hytta vil jeg kunne ligge så lenge vi vil om morran, knulle uten å tenke på ikke å lage lyd, slange seg i sofaen i bare ullundertøy og kline og kose på stua før man legger seg. :o) Altså ikke akkurat ting man gjør med svigerfamilien rundt seg... ;o)

tzatziki1365380058
Skrevet

Vinteren er ok, men mørket kan jeg ikke fordra!

Vinter med sommerlyse morgener og ettermiddager hadde vært noe!!

Skrevet

Jeg blei dratt ut på ski da jeg var liten, og hata det.

Forøvrig likte jeg vinteren ganske godt da jeg var liten. Naboungene og jeg var ute og akte i hagen på kveldene når det var blitt mørkt, og morfar hadde måka slik at vi hadde perfekte doserte svinger i løypa vår. :) Også hadde vi noen skikkelig kule snøhuler i brøytekantene i ei blindgate nedafor nabokompisen min. :)

Etter at jeg flytta hjemmefra liker jeg ikke vinteren. Det er ingen som måker for meg, jeg har ikke garasje til bilen og må stå og fryse ræva av meg mens jeg skraper vinduene, jeg er heldig hvis jeg får parkeringsplass når jeg kommer hjem om ettermiddagene, fortauene blir ikke måkt, og det er umulig å komme fram med barnevogn.

Og før snøen kommer skikkelig, er det litt snøfall som ligger noen dager før det blir mildvær, så smelter alt og det regner litt, så blir det kaldt og fryser på slik at det er glatt og jævlig overalt.

Og t-banen er aldri i rute når det er skikkelig kaldt eller mer enn noen cm snøfall.

Og jeg HATER fortsatt å gå på ski.

psst...det er ikke nødvendig å fryse...

Skrevet

Jeg liker snø fordi det gir muligheter til å gå på ski:-)))

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker sommeren langt bedre enn vinteren.

Er glad i å gå på ski, og liker vinteren etterhvert som det blir litt lysere. Er ikke særlig glad i desember- og januarmørket. Nå merker jeg allerede at det er lysere, og nyter det :).

Skrevet

Vinter på fjellet, med sol og snø, passe kaldt og ski - jatakk!

Vinter i Bergen? Måtte det bli mai snart!!!

Skrevet

Hytta er ikke sååå stor, dessuten innrømmer jeg glatt at når jeg har barnefri så frister det lite å tilbringe hele helga sammen med to andre småunger. Ungene er herlige de altså, misforstå meg rett!

Men når kjæresten og jeg er på hytta vil jeg kunne ligge så lenge vi vil om morran, knulle uten å tenke på ikke å lage lyd, slange seg i sofaen i bare ullundertøy og kline og kose på stua før man legger seg. :o) Altså ikke akkurat ting man gjør med svigerfamilien rundt seg... ;o)

Å ja, du er i den fasen enda:)

Husker godt den tiden jeg og mannen min ikke hadde behov for andre mennesker rundt oss:o)

Skrevet

Husker godt den tiden jeg og mannen min ikke hadde behov for andre mennesker rundt oss:o)

Den fasen er jeg i fortsatt også. Ikke til å tro at vi snart har vært sammen i 7 år, vi er intenst nyforelsket. Sånn kriblende og "tenker på deg hele tida".

Men jeg liker vinter og snø. Men hater at det snør!

Skrevet

Jeg liker vinteren veldig godt.

Liker så klart også sommeren veldig godt, liker i grunn alle årstidene jeg.

Men jeg vil ha snø på vinteren da. Deilig å være ute på skitur, ute å ake med minstemann. Vi er mye ute på vinteren. Har vært på ski med minstemann på 5 år både i går og i dag, i tillegg til at vi har vært ute og akt.

Nei, vinteren er herlig den.

"Liker så klart også sommeren veldig godt, liker i grunn alle årstidene jeg"

Det er en måned i året jeg ikke kan fordra og det er november. Til dels også oktober.Ihvertfall slutten av oktober.

Skrevet

Utpå våren har vi vært i lag i to år og jepp - vi er fremdeles i den fasen. :o)

Dessuten har svigerinnefamilien heeeelt andre vaner ved matbord og barneoppdragelse og sånt enn meg så jeg får nesten fnatt innimellom... Men jeg sier ingenting altså, folk får gjøre som de vil for meg. :o)

Skrevet

Den fasen er jeg i fortsatt også. Ikke til å tro at vi snart har vært sammen i 7 år, vi er intenst nyforelsket. Sånn kriblende og "tenker på deg hele tida".

Men jeg liker vinter og snø. Men hater at det snør!

Da er du heldig, men dere har kanskje ikke barn og har god tid til hverandre?

Om jeg ikke akkurat blir helt skjelven av å se på mannen min lenger etter 17 år, synes jeg ihvertfall at han er den kjekkeste mannen jeg vet om på 49 år og han holder seg fantastisk mye bedre enn mange som er mye yngre enn han.

Han er en flott mann og har gode gener og joda det kribler fortsatt innimellom:)

Må bare si når jeg først har deg her. Jeg hører på dine og SDD råd. Jeg gjør som du sier.Løper i oppoverbakke på tredemøllen, sykler og trener med tyngre vekter etter SDD`s råd.

Føler meg allerede bedre og i helga fikk jeg et par skiturer uten barn på slep også:)

Hilsen en selvtilfreds (og muligens litt selvopptatt)

Skrevet

Jeg liker snø fordi det gir muligheter til å gå på ski:-)))

Du høres skremmende nyfrelst ut.

Skrevet

psst...det er ikke nødvendig å fryse...

:P

Skrevet

NEI!

Nå har jeg vært på 2 sydenturer i vinter - og det gjør det enda verre å komme hjem.

Gjest kroner og øre
Skrevet

Liker ikke vinteren. Bor i Nordnorge, brrr. I løpet av helga falt det 43 cm med snø, måket hele søndag. Børsting og skraping av bil, dyrere strømutgifter, våte og kalde barn, man må balle seg inn med masse klær før en går ut. En må tørke klærne inne, jeg liker ikke å gå på ski - pæs å komme seg opp bakkene på bakglatte ski. Appelsiner og kakao smaker like godt på verandaen enn i marka. Det er greit med 2-3 mnd med snø og kulde. Men når snøen kommer i oktober og ligger til i april, så kan jeg styre min begeistring. Vurdert å flytte til snøfattig omr - så får se om jeg gjør noe ut av det.

Skrevet

:P

Dessverre har jeg ikke lært meg til å tolke tegn.

Derimot har jeg god innsikt i hvordan kle seg i kulda, i motsetning til visse andre...

Skrevet

Dessverre har jeg ikke lært meg til å tolke tegn.

Derimot har jeg god innsikt i hvordan kle seg i kulda, i motsetning til visse andre...

meget mrsmt.

Skrevet

meget mrsmt.

Du kan få delta på kurs:-) I kurset inngår praktisk utprøving av vinterklær slik at deltagerne f.eks. kan oppleve effekten av å ha noe på øra når det er kaldt...

Kursavgiften må riktignok betales på forhånd, da det er en viss risiko for at enkelte deltagere trekker seg underveis grunnet traumatiske barndomsopplevelser med ull. Selv om da andre tekstiler benyttes, ser det ut som om traumene reaktiveres ved bruk av de fleste vinterplagg. Dersom kursdeltageren makter å gjennomføre hele kurset, er det dog godt håp om fullstendig bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...