Gå til innhold

Åndenes hus? (TVNorge)

Gjest mer mellom himmel og jord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er avslørt utallige ganger på nettet.

Ikke bare det, det er nettopp "de åndelige" som tror at jorden er flat, mens vitenskapen påpeker at den ikke er det.

Med vennlig hilsen

Finnes det noen mennesker i vår verden i dag som fortsatt tror jorden er flat?

Jeg har selv sett programmer om temaet som har vist seg å være bløff. Og det er disse få programmene som får folk flest til å tvile enda mer. Men det er langt i fra alle.

Åndenes makt er en av dem.

Og jeg har ikke tenkt å overbevise. Det har jeg ikke behov for.

Skrevet

Jeg interesserer meg for det, fordi disse bedragerene ("klarsynte") snylter på pårørende til forsvunne personer, til mordofre, osv.

Jeg endrer på overskiften fordi det er lettere å se hvor i tråden man er. Det blir mer oversiktelig, rett og slett.

Med vennlig hilsen

Jeg kan ikke si at de finner det siste rette svaret kanskje, men det virker som at de kommer frem til mye interresant, som stemmer. Jeg vil ikke si de er bedragere, jeg har ikke det svart på hvitt.(ikke opplevd)

Spennende serie.

Med vennlig hilsen :)

Skrevet

Det er for lett å jukse, og ekte spøkelser er mildt sagt mangelvare, så jeg går ut fra at de gjør det.

Skrevet

Finnes det noen mennesker i vår verden i dag som fortsatt tror jorden er flat?

Jeg har selv sett programmer om temaet som har vist seg å være bløff. Og det er disse få programmene som får folk flest til å tvile enda mer. Men det er langt i fra alle.

Åndenes makt er en av dem.

Og jeg har ikke tenkt å overbevise. Det har jeg ikke behov for.

Hei,

The American Flat Earth Society ble nedlagt i 1967, pga. manglende medlemskap!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

The American Flat Earth Society ble nedlagt i 1967, pga. manglende medlemskap!

Med vennlig hilsen

Ja, da vil det vel si det samme som at -alle- mennesker i dag er av den oppfatning av at jorden er rund.

Og det tok sin tid før menneskene forsto dette.

Og da gjentar jeg at det vil ta like lang tid for menneskene å forstå at det finnes mer enn hva man kan se og fysisk ta på.

-Og dit er vi ikke kommet enda...

Skrevet

Jeg interesserer meg for det, fordi disse bedragerene ("klarsynte") snylter på pårørende til forsvunne personer, til mordofre, osv.

Jeg endrer på overskiften fordi det er lettere å se hvor i tråden man er. Det blir mer oversiktelig, rett og slett.

Med vennlig hilsen

"Jeg interesserer meg for det, fordi disse bedragerene ("klarsynte") snylter på pårørende til forsvunne personer, til mordofre, osv."

Enig med deg. De utnytter sårbare folk i en vond og vanskelig situasjon - som er villige til å klamre seg til hvert minste håp.

Skrevet

Til informasjon:

Politiet i både Norge og Danmark bekrefter at de ALDRI noensinne har fått klarsynt hjelp som har ført til at et mord ble oppklart.

Slike "tips" er faktisk til bry, og ikke til hjelp.

Med vennlig hilsen

Min honnør til sør for hans konsekvente påpekning av useriøsitet og kvasivitenskap.

Anbefaler dette nettstedet:

http://www.skepsis.no/

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja det er mer mellom og himmel og jord enn vi er klar over. Jeg har aldri opplevd slike som det handler om i Åndenes hus. Men jeg har opplevd gode ånder som jeg kjenner. Så jeg vet at det finnes!

Skrevet

Tror ikke det er rigget til nei, selv om de selvsagt lager det litt ekstra skummelt med musikk og klipp innimellom. Men at det er mer mellom himmel og jord er jeg ikke i tvil om.

Skrevet

Ja, da vil det vel si det samme som at -alle- mennesker i dag er av den oppfatning av at jorden er rund.

Og det tok sin tid før menneskene forsto dette.

Og da gjentar jeg at det vil ta like lang tid for menneskene å forstå at det finnes mer enn hva man kan se og fysisk ta på.

-Og dit er vi ikke kommet enda...

Folk tror på tyngdekraften, selv om man ikke kan "ta på den".

Det du sier kunne du like godt sagt om julenissen - at i fremtiden vil folk tro på ham.

Neppe.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Folk tror på tyngdekraften, selv om man ikke kan "ta på den".

Det du sier kunne du like godt sagt om julenissen - at i fremtiden vil folk tro på ham.

Neppe.

Med vennlig hilsen

De aller fleste oppegående mennesker forstår hva som menes med begrepet "se og fysisk ta på", mulig du ikke er en av dem...?

Ellers noe flåsete innlegg jeg skal holde meg for god til å kommentere.

Skrevet

De aller fleste oppegående mennesker forstår hva som menes med begrepet "se og fysisk ta på", mulig du ikke er en av dem...?

Ellers noe flåsete innlegg jeg skal holde meg for god til å kommentere.

Det endrer overhodet ikke på poenget - du kan påstå at "dette vil folk påstå i fremtiden" akkurat som noen for 1000 år kunne påstå at folk i fremtiden vil skjønne at jorden er trekantet.

Det holder selvsagt ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...