Poetica Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 Hei, for noen uker siden la jeg inn et spørsmål om dette, men fikk ikke svar fra legen. Prøver derfor på nytt og håper på svar. Jeg har en kul som i form minner om et egg delt vertikalt. Den ligger nede på venstre side av ribbeina, gjør overhodet ikke vondt, og er litt bevegelig i massen, men kan ikke flyttes på. Den er ca 5 cm bred, 3-4 cm lang og 1-2 cm høy. Den synes godt. Jeg har vel hatt den i ett par års tid, men jeg har liksom ikke tenkt på den. Men i og med at jeg har gått ned i vekt, så synes den bedre og bedre, og jeg må innrømme at om jeg ikke bekymrer meg veldig, så tenker jeg mye på den. Mannen min er foreløpig mer bekymret enn meg. Jeg skjønner jo at det kan være alt fra fettkul til kreftsvulst, men lurer på hvilken undersøkelse jeg må gå i gjennom for å finne det ut. Kan vanlig allmennpraktiserende lege sjekke den, eller må jeg regne med å henvises til et sykehus eller annet? Jeg skal til lege den 21 dm. Bør jeg egentlig bekymre meg for dette? Det er vel sannsynligvis noe ufarlig? Jeg må innrømme at jeg tenker en del på det, mer og mer, faktisk, men føler meg allikevel ganske sikker på at det ikke er noe farlig... På forhånd takk for evt svar! ) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26403-kul-p%C3%A5-ribbeinalegen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 3. mai 2001 Del Skrevet 3. mai 2001 Kjære Poetica. En allmenpraktiserende lege kan i hvertfall starte utredningen av deg ved klinisk gjennomgang ,evnt.prøvetakning og evnt.røntgen/ultralyd.Hvis legen din finner det nødvendig,vil du evnt.bli henvist til spesialist for prøvetakning av kulen du nevner.I utgangspunktet synes jeg det høres fredlig ut,men det er fint at du skal til en vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26403-kul-p%C3%A5-ribbeinalegen/#findComment-108477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.