Gå til innhold

lages skolebrød vanligvis med smør/melk?

Anbefalte innlegg

Gjest melkeallergiker
Skrevet

jeg er allergisk mot melk. Jeg har kjøpt noen skolebrød i det siste, som jeg har trodd har vært melkefrie.

Siden jeg har hatt magetrøbbel i helgen lurer jeg på om det kan ha blitt laget med margarin. De i bakeriet mente at det ikke var melk i dem.

Hva tror dere?

Skrevet

Mye bakevarer er bakt med margarin med melk, også brød.

De på bakeriet har sikkert ikke peiling.

Gjest melkeallergiker
Skrevet

Mye bakevarer er bakt med margarin med melk, også brød.

De på bakeriet har sikkert ikke peiling.

jeg spurte om det var laget med smør, noe de sa nei til. Kan det likevel være smør, men hete noe annet?

Skrevet

jeg spurte om det var laget med smør, noe de sa nei til. Kan det likevel være smør, men hete noe annet?

Men de er jo sikkert laget med margarin? Margarin inneholder vanligvis melk.

Vi har en melkeallergiker i familien, og har erfart at det der er slett ikke lett :(

Skrevet

Du får ligge unna dem denne uka og se. Min erfaring er at bakeriene har nøyaktige lister over innhold, men som annegunn sier kan de jo være bakt med margarin med melk f.eks.

Skrevet

Be om å få se listen over ingredienser. Det har de som regel på bakeriene, jeg har fått se flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...