Gjest melkeallergiker Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 jeg er allergisk mot melk. Jeg har kjøpt noen skolebrød i det siste, som jeg har trodd har vært melkefrie. Siden jeg har hatt magetrøbbel i helgen lurer jeg på om det kan ha blitt laget med margarin. De i bakeriet mente at det ikke var melk i dem. Hva tror dere? 0 Siter
annegunn Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Mye bakevarer er bakt med margarin med melk, også brød. De på bakeriet har sikkert ikke peiling. 0 Siter
Gjest melkeallergiker Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Mye bakevarer er bakt med margarin med melk, også brød. De på bakeriet har sikkert ikke peiling. jeg spurte om det var laget med smør, noe de sa nei til. Kan det likevel være smør, men hete noe annet? 0 Siter
annegunn Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 jeg spurte om det var laget med smør, noe de sa nei til. Kan det likevel være smør, men hete noe annet? Men de er jo sikkert laget med margarin? Margarin inneholder vanligvis melk. Vi har en melkeallergiker i familien, og har erfart at det der er slett ikke lett 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Du får ligge unna dem denne uka og se. Min erfaring er at bakeriene har nøyaktige lister over innhold, men som annegunn sier kan de jo være bakt med margarin med melk f.eks. 0 Siter
....AV Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Be om å få se listen over ingredienser. Det har de som regel på bakeriene, jeg har fått se flere ganger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.