Gå til innhold

Kake med surmelk - lukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bakt sjokoladekake med surmelk. Konsistensen er veldig fin, men lukta og ettersmaken er så ekkel at jeg nesten ikke klarer å spise den. Er både surmelk og mye natron i kaka. Kan noe av dette skyldes lukta og smaken?

Skrevet

Har utallige ganger spist en kjempegod sjokoladekake (langpannekake) laget med natron og surmelk, uten å merke noen slik bismak/lukt.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg lager ofte sjokoladekake med surmelk og natron, og har akdri opplevd bismak eller ettersmak, den smaker bare godt.

Kan melka ha vært dårlig?

Skrevet

Jeg lager ofte sjokoladekake med surmelk og natron, og har akdri opplevd bismak eller ettersmak, den smaker bare godt.

Kan melka ha vært dårlig?

Nei melka var helt fin den.

Gjest Shira12
Skrevet

Nei melka var helt fin den.

Da vet jeg ikke, men som sagt, jeg har laget slike kaker mange ganger og smaken har vært helt normal.

Skrevet

Det høres veldig rart ut. Jeg har en sånn kake stående på benken nå, og det er ingen vond lukt eller bismak. Ungene elsker akkurat den kaka pga at den er så saftig og god.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det høres veldig rart ut. Jeg har en sånn kake stående på benken nå, og det er ingen vond lukt eller bismak. Ungene elsker akkurat den kaka pga at den er så saftig og god.

Hørtes godt ut. Har du en oppskrift å dele? :-)

Skrevet

Hørtes godt ut. Har du en oppskrift å dele? :-)

Dette er gubbens oppskrift. Jeg har aldri laget den selv, men han får den alltid til.

200 gram margarin, 600 gram hvetemel, 500 gram sukker, 4 ss kakao, 3 ts natron, 1 liter kulturmelk.

175'C i 30 min.

Skrevet

Jeg husker mannen laget pannekaker med natron. De hadde en merkelig, beisk ettersmak.

Tok du i for mye natron, kanskje?

Skrevet

Jeg husker mannen laget pannekaker med natron. De hadde en merkelig, beisk ettersmak.

Tok du i for mye natron, kanskje?

Fulgte oppskriften, dvs. 6 ts selvom jeg stussa litt over det. Syns 6 ts hørtes mye ut.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette er gubbens oppskrift. Jeg har aldri laget den selv, men han får den alltid til.

200 gram margarin, 600 gram hvetemel, 500 gram sukker, 4 ss kakao, 3 ts natron, 1 liter kulturmelk.

175'C i 30 min.

Tusen takk! Den skal prøves.

Skrevet

Fulgte oppskriften, dvs. 6 ts selvom jeg stussa litt over det. Syns 6 ts hørtes mye ut.

Til langpannekake? Og ca 1 liter melk? Mja, det synes jeg også høres litt mye ut.

Skrevet

I min oppskrift på kefirkake skal det være 6 ts bakepulver eller 3 ts natron. Det er en langpannekake og man bruker en hel liter kefir. Den smaker ikke surt. Kanskje surmelka du brukte var litt gammel? Da blir den surere, men det er ikke farlig å spise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...