Gå til innhold

Hvordan finner man tegnet for "i annen"

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

.. for eksempel når man skal skrive to kvaderatmeter 2m2

Hvordan finner man tegnet slik at det siste to tallet kommer litt høyere opp?

...klør seg i hodet...

Skrevet

Jeg kan det i Word:

Merk 2-tallet, velg Format - Skrift og kryss av for "Hevet" under "Effekter".

Skrevet

Sånn: ²

Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram).

Skrevet

Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram).

Så flott, jeg fikk det også til! :-)

Men hvor finner man oversikt over alle de kodene, som f.eks. alt+0178 osv.?

Skrevet

Så flott, jeg fikk det også til! :-)

Men hvor finner man oversikt over alle de kodene, som f.eks. alt+0178 osv.?

På pc-en, under

Start-menyen

Accessories (hva heter det på norsk, tilbehør?)

System Tools

Character Map

Finn det symbolet du vil ha, og lim inn, eller sjekk nede til høyre hva koden er.

Det er også nettsider med oversikt over disse, men orker ikke å finne de fram nå. Er sjuk (en elendig kombinasjon av halsevondt, kvalm og fryser, til tross for at termometeret ikke viser feber), så jeg bør tusle tilbake til senga...

Skrevet

På pc-en, under

Start-menyen

Accessories (hva heter det på norsk, tilbehør?)

System Tools

Character Map

Finn det symbolet du vil ha, og lim inn, eller sjekk nede til høyre hva koden er.

Det er også nettsider med oversikt over disse, men orker ikke å finne de fram nå. Er sjuk (en elendig kombinasjon av halsevondt, kvalm og fryser, til tross for at termometeret ikke viser feber), så jeg bør tusle tilbake til senga...

Jippi! En ny verden åpnet seg for meg!

Tusen takk og god bedring!

fuji1365380447
Skrevet

tusen takk, og god bedring!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvor finner dere alle disse kombinasjonene? Jeg mener, dere går vel ikke rundt og husker dem? :-D

Skrevet

Hvor finner dere alle disse kombinasjonene? Jeg mener, dere går vel ikke rundt og husker dem? :-D

Det står i Geminis svar noen linjer lenger ned.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det står i Geminis svar noen linjer lenger ned.

Jepp, så de tetterpå - som vanlig. :-D

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

I word kan en bare holde nede Ctrl tasten og trykke på + knappen. Vil en ha nedsenket skrift blir det Ctrl - Shift og 0. Vil en tilbake til vanlig skrift igjen, så trykker en det samme en gang til. Enkelt og greit! En kan også legge inn egne kombinasjoner for tegn som en bruker mye. (som f.eks alfa, beta og my, som jeg bruker veldig mye!)

Forsto ikke helt dette med "0178", det har jeg aldri brukt.

Caloni Makaroni
Skrevet

I word kan en bare holde nede Ctrl tasten og trykke på + knappen. Vil en ha nedsenket skrift blir det Ctrl - Shift og 0. Vil en tilbake til vanlig skrift igjen, så trykker en det samme en gang til. Enkelt og greit! En kan også legge inn egne kombinasjoner for tegn som en bruker mye. (som f.eks alfa, beta og my, som jeg bruker veldig mye!)

Oi..og jeg som har måttet opp med musepekeren og trykke og trykke hver gang jeg skal skrive en kjemirapport! Tusen takk for snarveitips! :D

Skrevet

I Word er det enklest å gjøre slik du beskriver.

Men trådstarter skrev ikke noe om hvor dette skulle brukes. Tastekombinasjoner med Alt-tasten og tall er imidlertid noe man kan bruke i nesten alle programmer, også i innlegg her på DOL om man vil :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...