fuji1365380447 Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 .. for eksempel når man skal skrive to kvaderatmeter 2m2 Hvordan finner man tegnet slik at det siste to tallet kommer litt høyere opp? ...klør seg i hodet... 0 Siter
laban Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Jeg kan det i Word: Merk 2-tallet, velg Format - Skrift og kryss av for "Hevet" under "Effekter". 0 Siter
Gemini Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Sånn: ² Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram). 0 Siter
Mandolaika Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Sånn: ² Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram). Så flott, jeg fikk det også til! :-) Men hvor finner man oversikt over alle de kodene, som f.eks. alt+0178 osv.? 0 Siter
Gemini Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Så flott, jeg fikk det også til! :-) Men hvor finner man oversikt over alle de kodene, som f.eks. alt+0178 osv.? På pc-en, under Start-menyen Accessories (hva heter det på norsk, tilbehør?) System Tools Character Map Finn det symbolet du vil ha, og lim inn, eller sjekk nede til høyre hva koden er. Det er også nettsider med oversikt over disse, men orker ikke å finne de fram nå. Er sjuk (en elendig kombinasjon av halsevondt, kvalm og fryser, til tross for at termometeret ikke viser feber), så jeg bør tusle tilbake til senga... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 På pc-en, under Start-menyen Accessories (hva heter det på norsk, tilbehør?) System Tools Character Map Finn det symbolet du vil ha, og lim inn, eller sjekk nede til høyre hva koden er. Det er også nettsider med oversikt over disse, men orker ikke å finne de fram nå. Er sjuk (en elendig kombinasjon av halsevondt, kvalm og fryser, til tross for at termometeret ikke viser feber), så jeg bør tusle tilbake til senga... Jippi! En ny verden åpnet seg for meg! Tusen takk og god bedring! 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Skrevet 29. januar 2007 Sånn: ² Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram). tusen takk, og god bedring! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Sånn: ² Alt+0178 (men tallene må være på numerisk tastatur, altså helt til høyre på vanlig tastatur, eller taster med annen farge på laptop-tastatur, hos meg blå skrift, må trykke Fn-tasten og Alt-tasten og de blå tallene samtidig for å få det fram). Hvor finner dere alle disse kombinasjonene? Jeg mener, dere går vel ikke rundt og husker dem? :-D 0 Siter
laban Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Hvor finner dere alle disse kombinasjonene? Jeg mener, dere går vel ikke rundt og husker dem? :-D Det står i Geminis svar noen linjer lenger ned. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Det står i Geminis svar noen linjer lenger ned. Jepp, så de tetterpå - som vanlig. :-D 0 Siter
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 I word kan en bare holde nede Ctrl tasten og trykke på + knappen. Vil en ha nedsenket skrift blir det Ctrl - Shift og 0. Vil en tilbake til vanlig skrift igjen, så trykker en det samme en gang til. Enkelt og greit! En kan også legge inn egne kombinasjoner for tegn som en bruker mye. (som f.eks alfa, beta og my, som jeg bruker veldig mye!) Forsto ikke helt dette med "0178", det har jeg aldri brukt. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 I word kan en bare holde nede Ctrl tasten og trykke på + knappen. Vil en ha nedsenket skrift blir det Ctrl - Shift og 0. Vil en tilbake til vanlig skrift igjen, så trykker en det samme en gang til. Enkelt og greit! En kan også legge inn egne kombinasjoner for tegn som en bruker mye. (som f.eks alfa, beta og my, som jeg bruker veldig mye!) Forsto ikke helt dette med "0178", det har jeg aldri brukt. Oi..og jeg som har måttet opp med musepekeren og trykke og trykke hver gang jeg skal skrive en kjemirapport! Tusen takk for snarveitips! 0 Siter
Gemini Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 I word kan en bare holde nede Ctrl tasten og trykke på + knappen. Vil en ha nedsenket skrift blir det Ctrl - Shift og 0. Vil en tilbake til vanlig skrift igjen, så trykker en det samme en gang til. Enkelt og greit! En kan også legge inn egne kombinasjoner for tegn som en bruker mye. (som f.eks alfa, beta og my, som jeg bruker veldig mye!) Forsto ikke helt dette med "0178", det har jeg aldri brukt. I Word er det enklest å gjøre slik du beskriver. Men trådstarter skrev ikke noe om hvor dette skulle brukes. Tastekombinasjoner med Alt-tasten og tall er imidlertid noe man kan bruke i nesten alle programmer, også i innlegg her på DOL om man vil 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.