Gå til innhold

Hvordan få tak i Karita Bekkemellem?

Anbefalte innlegg

Gjest redd for barnet mitt
Skrevet

Jeg trenger å få skrevet et brev til henne ang. en sak jeg sliter med og ønsker å sette fokus på.

Det dreier seg om samværsrett og foreldres rettigheter til å verne om sine barn.

Jeg er nå kommet til kort i rettsystemet, da jeg ikke lenger får rettshjelp, men samtidig har en klar anbefaling fra sakkyndig om at den andre ikke bør ha samvær pga av barnets psykiske og fysiske helse.

Det dreier seg om en forelder med personlighetsforstyrrelser.

Det har nå vært midlertidig stans av samvær i 2 år fra både tingrett og lagmannsrett i påvente av hovedforhandlinger.

Siste hovedforhandling i lagmannsrett ble avbrutt av motpart (ankesak fra motpart) og dermed ble ikke saken gjennomført.

Jeg ble da tvunget til selv å ta ut ny stevning for å få gjennomført saken, men nå får jeg ikke dispensasjon pga av saken har vært i retten så mange ganger. Har holdt på siden 2003. (Hovedsaklig blitt stevnet).

Barnevernet sier jeg må nekte samvær, men da risikerer jeg at det blir brukt mot meg, i tillegg til at jeg risikerer dagbøter.

Barnevern nekter å uttale seg (fordi de er redde for søksmål fra motpart), og mener de ikke kan ta parti i saken offentlig.

Det har ingen hensikt å nekte heller, for da vil motpart "kidnappe" barnet (har gjort det tidligere), så da utsetter jeg bare barnet for traumatiske opplevelser.

Jeg får ikke låne penger i banken, får ikke engang refinansiere og bytte bank, fordi jeg har for mye gjeld i forhold til inntekt.

320 000 i året(1,55 mill i gjeld)

Har tre barn å forsørge og er alene med alle.

Det dreier seg om ca. 80 000,- kr. (kostet det for forrige saksforberedelser og da ble ikke saken gjennomført og motpart måtte ta kosten).

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er i totalt villrede.

Advokaten min skulle sjekke om de kunne ta det som pro bono sak,og engasjerer seg personlig i denne saken for hun synes historien er så tragisk og har så vondt av barnet.

Det har vært mange hendelser som et barn aldri burde opplevd.

Jeg har kjempet og kjempet, men nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Det er slik en enorm belastning å vite at du nå etter 2 år må sende sende barnet tilbake til det helvete det var.

Endelig hadde vi begynt å få litt orden i hverdagslivet vårt og kunne slappe av, uten å være redd for hvilken tilstand barnet kom hjem i.

Hva f...... skal jeg gjøre????

Jeg har derfor lyst til å sende en mail og fortelle min historie til Bekkemellem, det er mange som sliter med dette...

Skrevet

Hvorfor går du ikke til barnevernet?

Les hva hun skriver:

"Barnevernet sier jeg må nekte samvær, men da risikerer jeg at det blir brukt mot meg, i tillegg til at jeg risikerer dagbøter. Barnevern nekter å uttale seg (fordi de er redde for søksmål fra motpart), og mener de ikke kan ta parti i saken offentlig."

Og jeg tror det så gjerne. Barnevernet er livredde for sånne saker.

Skrevet

Hvorfor går du ikke til barnevernet?

Jeg har gått til barnevernet, jeg har hatt kontakt med de helt siden bruddet i 03.

De vil ikke hjelpe meg. De sier de ikke har anledning til å vær partiske, men at de sitter på gjerdet og venter og ser hva som skjer.

De sier de støtter meg på at jeg gjør det riktige (altså kjemper i rettssystemet).

Men visste at denne dagen kom, da jeg ikke lenger ville få rettshjelp og spurte de om hva jeg da skulle gjøre.

Joda, da måtte jeg bare komme til de og de skulle se hva de kunne gjøre.

Nå slår de hånden av meg.

Jeg har spurt om de i det minste kunne skrive en anbefaling til retten om at de anså saken som så viktig for barnet at den burde gjennomføres, men fikk nei til svar og ønsket meg lykke til videre!

Ikke si det til meg, men til barnet mitt, sa jeg.

Jaja, vi stoler på at du gjør det riktige, du er en god mor, får jeg til svar.

Samtidige sier de at jeg er en dårlig mor om jeg sender barnet mitt dit!!

Mener du virkelig at jeg skal sende barnet mitt dit?, sa jeg.

Nei, sier saksbehandler, du vet jo hva vi alle mener om det. Men du kan da vel bare nekte å sende barnet avgårde??

Så her står jeg...og er så oppgitt. Etter to år uten samvær (barnet er 4), forteller det fortsatt om hva som har skjedd hos samværforelder og hvordan jeg skal tas avdage.

Barnet husker ennå innlærte setninger om enkelte detaljer ved mitt liv som jeg aldri har snakket om, men som er sårende for de to andre barna mine.

Skrevet

Jeg har gått til barnevernet, jeg har hatt kontakt med de helt siden bruddet i 03.

De vil ikke hjelpe meg. De sier de ikke har anledning til å vær partiske, men at de sitter på gjerdet og venter og ser hva som skjer.

De sier de støtter meg på at jeg gjør det riktige (altså kjemper i rettssystemet).

Men visste at denne dagen kom, da jeg ikke lenger ville få rettshjelp og spurte de om hva jeg da skulle gjøre.

Joda, da måtte jeg bare komme til de og de skulle se hva de kunne gjøre.

Nå slår de hånden av meg.

Jeg har spurt om de i det minste kunne skrive en anbefaling til retten om at de anså saken som så viktig for barnet at den burde gjennomføres, men fikk nei til svar og ønsket meg lykke til videre!

Ikke si det til meg, men til barnet mitt, sa jeg.

Jaja, vi stoler på at du gjør det riktige, du er en god mor, får jeg til svar.

Samtidige sier de at jeg er en dårlig mor om jeg sender barnet mitt dit!!

Mener du virkelig at jeg skal sende barnet mitt dit?, sa jeg.

Nei, sier saksbehandler, du vet jo hva vi alle mener om det. Men du kan da vel bare nekte å sende barnet avgårde??

Så her står jeg...og er så oppgitt. Etter to år uten samvær (barnet er 4), forteller det fortsatt om hva som har skjedd hos samværforelder og hvordan jeg skal tas avdage.

Barnet husker ennå innlærte setninger om enkelte detaljer ved mitt liv som jeg aldri har snakket om, men som er sårende for de to andre barna mine.

Hmmm - det høres helt merkelig ut - ja, skriv til Karita du:

http://www.dep.no/bld/norsk/kontakt/bn.html

Skrevet

Les hva hun skriver:

"Barnevernet sier jeg må nekte samvær, men da risikerer jeg at det blir brukt mot meg, i tillegg til at jeg risikerer dagbøter. Barnevern nekter å uttale seg (fordi de er redde for søksmål fra motpart), og mener de ikke kan ta parti i saken offentlig."

Og jeg tror det så gjerne. Barnevernet er livredde for sånne saker.

ja -så det etterpå.

Gjest Få et nytt liv.
Skrevet

Bytt identitet og røm til utlandet. Politiet hjelper deg.

Skrevet

Bytt identitet og røm til utlandet. Politiet hjelper deg.

Skulle gjerne gjort det, men det er ikke så lett.

Og hahaha...politiet er det ikke mye hjelp i.

Barnet har vært vitne til vold, utsatt for vold, blitt kidnappet, jeg har blitt truet, ranet og forfulgt og plaget.

Fikk besøksforbud, men dette ble anket og opphevet uten at jeg engang ble informert om dette.

Ikke mye hjelp å få, bare en klapp på skulderen og lykke til!

Gjest Få et nytt liv.
Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men det er ikke så lett.

Og hahaha...politiet er det ikke mye hjelp i.

Barnet har vært vitne til vold, utsatt for vold, blitt kidnappet, jeg har blitt truet, ranet og forfulgt og plaget.

Fikk besøksforbud, men dette ble anket og opphevet uten at jeg engang ble informert om dette.

Ikke mye hjelp å få, bare en klapp på skulderen og lykke til!

Herlighet. Så ille.

Ville sterkt ha vurdert å gjort det på egen hånd da. Med kun noen av nærmeste pårørende som tause hjelpere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...