Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er deppa. I løpet av det neste halve året ser det ut til at vi må kjøpe hus. Flytte til Norge. Jeg får diare bare av tanken.

Siden vi har levet et slaraffenliv uten skatt, kommunale avgifter, lån, eller andre regninger, så ser jeg for meg et voldsomt kultursjokk når vi atter setter labbene i skatteonanistenes rike.

Nå titter vi så smått på noen prosjekterte eneboliger. Å kjøpe nytt høres forlystende ut selv om det koster skjorta.

Det er de ekstrautgiftene jeg lurer på?

-Hva koster det å få satt opp en garasje? Dobbelgarasje?

-Koster det penger å få koblet til strøm og vann? Hvor mye?

-Hva annet skal man betale for? Jeg vet om tinglysning og dokumentavgift, etc.

Sukk!

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålene dine, men jeg lurer bare på hvor du bor nå, uten alle disse utgiftene.

Holder nemlig på å omtrent gå personlig konkurs av alle disse utgiftene, så kunne tenkt meg et lite kultursjokk andre veien..:-)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålene dine, men jeg lurer bare på hvor du bor nå, uten alle disse utgiftene.

Holder nemlig på å omtrent gå personlig konkurs av alle disse utgiftene, så kunne tenkt meg et lite kultursjokk andre veien..:-)

Det er såre enkelt. Først skaffer du deg en utdannelse som funker over hele verden.

Deretter (og dette er VOLDSOMT problematisk for nordmenn) river du deg løs fra Bestemorsveien 1, og drar ut så snart muligheten byr seg.

Dog bør utdannelsen være av en sånn art at arbeidsgivere ramler over for å få deg til å signere kontrakt. Ergo kan du be om skattfri lønn, og (nesten) alle utgifter dekket.

Vær forberedt på de nevnte arbeidgivere lyver så det renner av dem. De er tross alt utlendinger.

Har du ikke baller til å takle denne situasjonen, samt til å takle et voldsomt kultursjokk når du er omgitt av MASSE (det er virkelig mange av dem) utlendinger, så bli hjemme hos mamma.

Det gjør de aller fleste, og det er trist.

Skrevet

Det er såre enkelt. Først skaffer du deg en utdannelse som funker over hele verden.

Deretter (og dette er VOLDSOMT problematisk for nordmenn) river du deg løs fra Bestemorsveien 1, og drar ut så snart muligheten byr seg.

Dog bør utdannelsen være av en sånn art at arbeidsgivere ramler over for å få deg til å signere kontrakt. Ergo kan du be om skattfri lønn, og (nesten) alle utgifter dekket.

Vær forberedt på de nevnte arbeidgivere lyver så det renner av dem. De er tross alt utlendinger.

Har du ikke baller til å takle denne situasjonen, samt til å takle et voldsomt kultursjokk når du er omgitt av MASSE (det er virkelig mange av dem) utlendinger, så bli hjemme hos mamma.

Det gjør de aller fleste, og det er trist.

Ho-Ho :o) Godt svart, er jo omtrent sånn det er :-)

Er trygdet, så "lønna" mi får jeg anywhere.., men det var det med skattefri lønn da, og alle utgifter dekket. Spørs vel om trygdekontoret/NAV er villige til akkurat det.

Om ikke jeg direkte har _baller_, så har jeg ihvertfall guts til å takle masse utlendinger.

Har de siste par år tenkt i de baner, bosette oss utenlands et sted, for perioder. (vinterhalvår). Det som har stoppet oss, er økonomi - eller mangelen på overskuddspenger. Sånn som jeg har regnet det ut, vil det rett og slett bli for dyrt foreløpig. Har jeg misforstått noe vesentlig?

Du må gjerne dele flere erfaringer! Tas imot med takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...