Gå til innhold

Vil det hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest vil slippe toll
Skrevet

For en stund tilbake fikk jeg et brev fra tollvesenet da jeg hadde bestilt noe fra utlandet, brevet var en fullmakt som jeg måtte skrive under på for å få varen jeg hadde bestilt. Fullmakten gikk ut på at tollvesenet skulle ha lov til å sjekke alle varene jeg bestiller. Jeg skrev under, og nå sjekker de som sagt alt jeg bestiller. Ganske irriterende.

Nå er det noe jeg vil bestille fra utlandet igjen, og jeg lurer på om hvis jeg får en venninne til å bruke hennes registreringskonto og hennes addresse, men betaler med mitt bankkort, om tollvesenet fortsatt vil sjekke varen? Nettsiden jeg skal bestille fra pleier å sette prisen til under 200kr men det hjelper lite når alt jeg bestiller går hjennom tollen likevel.

Gjest vil slippe toll
Skrevet

Det er vel tilfeldig hva de sjekker?

Ikke hvis du har skrevet under den fullmakten.

Skrevet

Ikke hvis du har skrevet under den fullmakten.

Hvilken fullmakt er dette?

Jeg har fått et slikt brev et par ganger, men det har kun dreid seg om enkeltpakker, altså at jeg har gidd fortollingsfullmakt per pakke!

Visste ikke at det gikk an å gi automatisk fortollingsfullmakt for alle pakkene man får tilsendt fra utlandet..

Gjest vil slippe toll
Skrevet

Jeg har fått et slikt brev et par ganger, men det har kun dreid seg om enkeltpakker, altså at jeg har gidd fortollingsfullmakt per pakke!

Visste ikke at det gikk an å gi automatisk fortollingsfullmakt for alle pakkene man får tilsendt fra utlandet..

Det visste ikke jeg heller men det gjør det tydeligvis, for alt jeg bestiller fra utlandet nå må jeg betale toll på.

hare1365380455
Skrevet

Jeg trodde også at det var for en pakke; ikke alt man bestiller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...