Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har magesmerter som jeg mistenker er magesår, eksamen er om to uker og jeg har behov for smertestillende pga plager i arm/rygg. Finnes det noen typer smertestillende som er mer skånsomme mot magen enn andre? Vil ikke dra til legen før etter eksamen, for legekontorene er overfulle og ventetiden er laaang.

Lurer også på om noen har noen gode råd til å bli kvitt sene -og muskelbetennelser over hele kroppen! Har fått "diagnosen" fibromyalgi, men det er jo bare tull! (smertene er reelle, da...)Jeg trenger ikke et navn på smertene, men vil gjerne vite hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem!!Har prøvd div. smertestillende/ betennelsesdempende medisiner, naprapati, kinesologi,akupunktur, soneterapi, vært hos kiropraktor og fysioterapeut,psykomotorisk fysioterapi, psykolog + trener og prøver å spise bra mat. Er lei av tabletter og å gå til legen, og håper at noen vet om en mirakelkur! På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26414-magesmerter-og-smertestillende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til agathe

Hvis du tror du har magesår vil jeg til tross for evt lange køer anbefale at du tar en tur til legen! Hvis det "bare" er en magekatarr- hvilket høres mer trolig ut, kan du feks forsøke Zantac 75mg eller Link som fåes reseptfritt. Når det gjelder bruk av smertestillende medikamenter bør du unngå Ibux ol. Ta heller Paracet da det irriterer slimhinnene i magesekken mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...