Gå til innhold

Burde denne forhatte figuren gå løs på gata?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å vite om ett menneskesinn er mulig å "heles".

Det disse guttene gjorde, er en så grotesk handling, at det er vanskelig å se på menneskene bak som "offere" i noen som helst sammenheng.

Allikevel tror jeg at mennesket er mer enn hva det gjør. Alle mennesker har positive og negative sider. Som mor til en overgriper, tror jeg det er mulig å la de positive sidene være de dominerende.

Jeg tror ikke du blir noe bedre menneske av å stenges inne, uten noen form for gleder å se frem til.

Det at han her feiret jul hjemme sammens med familien, tror jeg kan være godt for både han og familien. Det har gått mange år, og han er ikke lenger noen "liten" gutt.

Jeg tror heller ikke han har noe stort ønske om å vanke "løs" på gata. Han vet hva han har gjort, og han er nok klar over hatet flere mennesker har mot han.

Jeg tror derfor han i størst mulig grad ønsker å isolere seg i noe mer trygge omgivelser, enn Markens i Kristiansand.

Skrevet

Det er vanskelig å vite om ett menneskesinn er mulig å "heles".

Det disse guttene gjorde, er en så grotesk handling, at det er vanskelig å se på menneskene bak som "offere" i noen som helst sammenheng.

Allikevel tror jeg at mennesket er mer enn hva det gjør. Alle mennesker har positive og negative sider. Som mor til en overgriper, tror jeg det er mulig å la de positive sidene være de dominerende.

Jeg tror ikke du blir noe bedre menneske av å stenges inne, uten noen form for gleder å se frem til.

Det at han her feiret jul hjemme sammens med familien, tror jeg kan være godt for både han og familien. Det har gått mange år, og han er ikke lenger noen "liten" gutt.

Jeg tror heller ikke han har noe stort ønske om å vanke "løs" på gata. Han vet hva han har gjort, og han er nok klar over hatet flere mennesker har mot han.

Jeg tror derfor han i størst mulig grad ønsker å isolere seg i noe mer trygge omgivelser, enn Markens i Kristiansand.

Jeg tror jammen ikke jeg hadde ønsket at en sønn som er i stand til å voldta og flå en liten pike var velkommen til julemiddag engang.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror jammen ikke jeg hadde ønsket at en sønn som er i stand til å voldta og flå en liten pike var velkommen til julemiddag engang.

Er jammen med enig...Når jeg hørte skrikene til den lille jenta på 3-4 år som ble voldtatt, og tenker på hva barn må gjennomgå, så nei...

De skulle vært i fengsel, lenge, lenge...

Skrevet

Fryktelig vanskelig spørsmål.

Jeg synes ingenting om at drapsdømte får permisjoner så tidlig. Men så synes jeg heller ikke noe om de milde straffen som blir gitt i Norge generelt heller, jeg da.

Men om etterlatte skal ha klagerett synes jeg blir vanskelig. Som moren til Andersen sier, det blir lett hevngjerrighet ut av det.

Kanskje greit å prøve det for retten?

Skrevet

Men hva hvis det var sønnen din. Han som du ga liv til, ammet, skiftet bleie på, bysset i søvn, trakk den første tanna på, kysset godnatt, fulgte til skolen første gang, stelte i stand konfirmasjon til.

Hva hvis det var han som hadde gjort dette? Ville du slå hånda av ham?

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Men jeg håper at jeg kunne være en støtte for sønnen min selv om jeg selvsagt ikke kunne godta det han hadde gjort.

Skrevet

Ikke helt lett å sette seg inn i disse mødrenes situasjon... Men om de skal ha permisjon så måtte det vel kunne gått an å treffe sin familie et helt annet sted enn der tingene skjedde? Litt skjermet permisjon på en måte....

Gjest Aviaana
Skrevet

Det blir feil om ofrene skal nekte disse permisjoner. Men jeg synes de kan få være med å påvirke mer enn de gjør i dag.

Jeg kan godt forstå moren til Stine Sofie som frykter å møte han på gata, eller at noen av hennes barn gjør det. Kristiansand er jo ikke så stort. Om de ble varslet i forkant, når uhyrene skulle få perm ville de få mulighet til å forberede seg mentalt på dette.

Helst kunne jeg sett at gjerningsmennene ved perm, kunne få permen et sted langt unna hjembyen. Vadsø kunne feks vært et alternativ.

Skrevet

Det blir feil om ofrene skal nekte disse permisjoner. Men jeg synes de kan få være med å påvirke mer enn de gjør i dag.

Jeg kan godt forstå moren til Stine Sofie som frykter å møte han på gata, eller at noen av hennes barn gjør det. Kristiansand er jo ikke så stort. Om de ble varslet i forkant, når uhyrene skulle få perm ville de få mulighet til å forberede seg mentalt på dette.

Helst kunne jeg sett at gjerningsmennene ved perm, kunne få permen et sted langt unna hjembyen. Vadsø kunne feks vært et alternativ.

De blir varslet - men ønsker å også kunne klage for å hindre permisjonen.

Skrevet

Er jammen med enig...Når jeg hørte skrikene til den lille jenta på 3-4 år som ble voldtatt, og tenker på hva barn må gjennomgå, så nei...

De skulle vært i fengsel, lenge, lenge...

Arbeidsleirer i Sibir er kanskje ikke så dumt når alt kommer til alt.

Skrevet

Jeg synest ikke slike folk bør få gå fritt rundt omkring i det hele tatt. Hadde noen gjort noe slikt mot et ev mine barn hadde min største frykt vært å møte vedkommede på gata som en fri person. Jeg hadde fryktet mine egne reaksjoner og hva jeg kunne vært i stand til.Jeg tror folk kan forandre seg, det gjør jeg, men hvilke muligheter ga han sine offer?? Det er lett å angre, men enkelte gjerninger finnes det rett og slett ingen angrefrist på!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Arbeidsleirer i Sibir er kanskje ikke så dumt når alt kommer til alt.

Nei, det hadde vært en særdeles god idè!

Mine sønner kunne bare glemt å komme hjem på "ferie", etter en slik forbrytelse.

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde vært glad i sønnen min uansett hva han hadde gjort.

Naboens sønn drepte vaktmesteren her foran alle ungene og hun er like glad i ham likevel og jeg kan faktisk forstå henne.

Skrevet

Nei, det hadde vært en særdeles god idè!

Mine sønner kunne bare glemt å komme hjem på "ferie", etter en slik forbrytelse.

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å svar på det før vi sjøl har vært der.

Men jeg må si jeg er kjempeglad for at sønnen min aldri har gjort noe slikt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er mulig å svar på det før vi sjøl har vært der.

Men jeg må si jeg er kjempeglad for at sønnen min aldri har gjort noe slikt.

Har gitt beskjed til mine to! Kan tilgi dere stort sett alt, men ikke vold mot barn, da er dere på egen hånd...

Og jeg er hard!

Skrevet

Har gitt beskjed til mine to! Kan tilgi dere stort sett alt, men ikke vold mot barn, da er dere på egen hånd...

Og jeg er hard!

Jeg er nok ikke så hard, ungene er ungene mine uansett tror jeg. Men nå har som sagt ikke mine gjort noe i nærheten engang så jeg vet virkelig ikke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er nok ikke så hard, ungene er ungene mine uansett tror jeg. Men nå har som sagt ikke mine gjort noe i nærheten engang så jeg vet virkelig ikke.

Ikke mine heller. Men jeg er ganske sikker på reaksjonen min! Avsky!

Og hadde min sønn vært delaktig i mord på to tiåringer, så hadde jeg kun følt avsky...

Ren og skjær avsky!!!

Skrevet

Men hva hvis det var sønnen din. Han som du ga liv til, ammet, skiftet bleie på, bysset i søvn, trakk den første tanna på, kysset godnatt, fulgte til skolen første gang, stelte i stand konfirmasjon til.

Hva hvis det var han som hadde gjort dette? Ville du slå hånda av ham?

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Men jeg håper at jeg kunne være en støtte for sønnen min selv om jeg selvsagt ikke kunne godta det han hadde gjort.

Jeg tror ikke jeg hadde orket han. Om man leste hva han gjorde....men det hadde vært en sorg for livet.

Skrevet

Jeg tror at jeg hadde vært glad i sønnen min uansett hva han hadde gjort.

Naboens sønn drepte vaktmesteren her foran alle ungene og hun er like glad i ham likevel og jeg kan faktisk forstå henne.

Herregud.

Skrevet

Ikke mine heller. Men jeg er ganske sikker på reaksjonen min! Avsky!

Og hadde min sønn vært delaktig i mord på to tiåringer, så hadde jeg kun følt avsky...

Ren og skjær avsky!!!

HELT ENIG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...