Gå til innhold

Burde denne forhatte figuren gå løs på gata?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synest ikke slike folk bør få gå fritt rundt omkring i det hele tatt. Hadde noen gjort noe slikt mot et ev mine barn hadde min største frykt vært å møte vedkommede på gata som en fri person. Jeg hadde fryktet mine egne reaksjoner og hva jeg kunne vært i stand til.Jeg tror folk kan forandre seg, det gjør jeg, men hvilke muligheter ga han sine offer?? Det er lett å angre, men enkelte gjerninger finnes det rett og slett ingen angrefrist på!!!

Enig.

Skrevet

Herregud.

Skjer mye rart her vet du, ikke rart jeg tar ting med ro.

Skrevet

Enig.

Bortsett fra at jeg tror at ingen slike brutale personer noen gang blir normale.

Skrevet

Jeg er nok ikke så hard, ungene er ungene mine uansett tror jeg. Men nå har som sagt ikke mine gjort noe i nærheten engang så jeg vet virkelig ikke.

Jeg tenker at situasjonen er så fjern at det ikke er noe å føle på.

En barnemorder ville jeg tenke på som et rovdyr og fått avlivet straks. En hund som drepte et barn ville fått 6 grovkalibrede rett i hovedskapet.

Men et mennske er det ikke lov å gjøre slik med.

En far jeg så på TV bare ventet på at hans datters morder skulle slippes ut, og så skulle han pakke sakene og gå på jakt. Smilet som bredte seg over ansiktet hans lovet ikke godt. Han sa det ville bli hans største fornøyelse....

Skrevet

Jeg tenker at situasjonen er så fjern at det ikke er noe å føle på.

En barnemorder ville jeg tenke på som et rovdyr og fått avlivet straks. En hund som drepte et barn ville fått 6 grovkalibrede rett i hovedskapet.

Men et mennske er det ikke lov å gjøre slik med.

En far jeg så på TV bare ventet på at hans datters morder skulle slippes ut, og så skulle han pakke sakene og gå på jakt. Smilet som bredte seg over ansiktet hans lovet ikke godt. Han sa det ville bli hans største fornøyelse....

Jeg skjønner den siden også.

Skrevet

Jeg er enig i at permisjon innvilges for tidlig, men at ofrenes pårørende skal kunne bestemme er for drøyt..

Hva slags tilstander ville det bli?

Skrevet

Skjer mye rart her vet du, ikke rart jeg tar ting med ro.

Jeg tenkte på deg når jeg leste om hun som ble voldtatt i sitt eget hjem. Jeg er glad jeg bor her jeg.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde orket han. Om man leste hva han gjorde....men det hadde vært en sorg for livet.

Huff, fryktelig. Vi får inderlig håpe vi aldri kommer i en slik situasjon...

Skrevet

Vi vil ikke at hevn skal være det styrende i rettsystemet.

Men offre har som regel en birolle i sin egen sak. Det at det blir brukt et så banalt ord som "fornærmet" i voldtektssaker,voldssaker etc sier kanskje litt om offeret eller pårørendes stilling.

Det Stine sofies stiftelse er med på å sette fokus på. Barns rettsikkerhet som fornærmet i vold og sedelighet eller drapssaker og pårørerendes rettigheter er prisverdig.

Og klart det gir henne ekstra tyngde tatt i betraktning den tragiske baneheia-drapene enten vi liker det eller ikke.

straffenivpet i vold og sedelighetssaker også når det gjeldder barn er skremmende lave.

De i Baneheia får i norsk sammenheng svært streng straff. Og det at vi sier 19 år for voldtekt og drap av 2 små barn er strengt og at man fortsatt fortjener en ny sjanse ut i frihet.

Hva hvis han vil bli barnehageansatt? han har jo sonet straffen sin og blablabla

Skrevet

Så lenge vi ikke har livsvarig fengsel eller dødsstraff her i Norge, så må det jo bli slik at folk må tilbake til et vanlig liv. Han er jo et menneske han også, tross alt.

Skrevet

Så lenge vi ikke har livsvarig fengsel eller dødsstraff her i Norge, så må det jo bli slik at folk må tilbake til et vanlig liv. Han er jo et menneske han også, tross alt.

Vi hadde to massemordere i Norge for mer enn 100 år siden, to barnepleiere som drepte fler enn 30 barn.

De lot som de kunne omplassere uønskede barn og tok penger for det, så drepte de barna og gravet dem ned. Trolig drepte de flere andre steder i landet, men ingen vet.

Knaskje jeg/vi finner noe om det.

De hadde hus på Ekeberg utenfor Oslo, hvor det ble gravet opp 37 spebarn.

Skrevet

All sympati fro de etterlatte, ikke misnt for foreldrene i den forferdelige Baneheia-saken.

Men nå får denne mora roe seg ett lite hakk ned. Dette siste utspillet grenser nesten til mental forstyrrelse.

Skrevet

All sympati fro de etterlatte, ikke misnt for foreldrene i den forferdelige Baneheia-saken.

Men nå får denne mora roe seg ett lite hakk ned. Dette siste utspillet grenser nesten til mental forstyrrelse.

Det er vel slik at frustrasjon må ta en retning. Gjerningmennene er selvsagt førstevalg. Media fyrer oppunder og sprer det frustrerte budskap for alt folket.

Neste gang får de vel ta og skyte fyren. Men vent til han har sittet inne og slipper ut. "Nå skal jeg endelig nyte livet - PANG"

tzatziki1365380058
Skrevet

Det blir feil om ofrene skal nekte disse permisjoner. Men jeg synes de kan få være med å påvirke mer enn de gjør i dag.

Jeg kan godt forstå moren til Stine Sofie som frykter å møte han på gata, eller at noen av hennes barn gjør det. Kristiansand er jo ikke så stort. Om de ble varslet i forkant, når uhyrene skulle få perm ville de få mulighet til å forberede seg mentalt på dette.

Helst kunne jeg sett at gjerningsmennene ved perm, kunne få permen et sted langt unna hjembyen. Vadsø kunne feks vært et alternativ.

Ada og familien bor i Grimstad mens Andersen-familien bor i Kristiansand. Så sjansen for at de skulle møte ham på gata var ikke spesielt stor. Det dreide seg jo om juledagene også, da de fleste holder seg innomhus uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...