Gå til innhold

Nabokrangling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet før om naboene mine som innimellom krangler så busta virkelig fyker!

I går kveld toppet det seg med en vanvittig krangel, de hylte og skrek, ropte og brølte så voldsomt at søstra mi som bor 2 etasjer over dem hørte dem godt! Jeg var redd ungene skulle våkne og bli redde, men de sov heldigvis godt.

Jeg synes de krangler veldig ofte (ukentlig?) og både søstra mi og jeg var enige om at dersom noen hadde kommet opp og bedt om hjelp så var vi sannelig ikke sikre på om vi hadde tort å åpne døra.

Det er skikkelig ubehagelig, men hva gjør man om det tar helt av igjen? Ringer politiet? Dette er i Trondheim , har de ressurser til å ta seg av husbråk i det hele tatt?

hidi, the scorpion
Skrevet

Politiet skal ta husbråk alvorlig, for det kan fort utvikle seg stygt...

Skrevet

Det er vel en del av jobben deres det å rykke ut ved melding om husbråk

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg hadde ringt, ja. Ved mistanke om mishandling får saken høy prioritet. Forklar saken, og at dette forekommer ukentlig.

Skrevet

Jeg hadde ringt, ja. Ved mistanke om mishandling får saken høy prioritet. Forklar saken, og at dette forekommer ukentlig.

Jeg aner jo ikke om det er mishandling av noe slag, men jeg vet de har tenåringsbarn. Alikevel er det skikkelig ubehagelig.

Utarter det som i går flere ganger så tror jeg sannelig at jeg tar en telefon.

punky brewster
Skrevet

Ja, huff slikt er ubehagelig. Opplevde det et par ganger der jeg bodde før, hørtes ut som de sloss også.

Lå å tenkte på å ringe politiet den gangen, men terskelen er for stor til å ta skrittet, men lå å tenkte på om hva om noen ble drept. Hørtes nesten slik ut.

Bor det barn i den leiligheta? Trur min terskel hadde vært mindre om jeg viste at det fantes små barn oppi all kranglinga.

Skrevet

Ja, huff slikt er ubehagelig. Opplevde det et par ganger der jeg bodde før, hørtes ut som de sloss også.

Lå å tenkte på å ringe politiet den gangen, men terskelen er for stor til å ta skrittet, men lå å tenkte på om hva om noen ble drept. Hørtes nesten slik ut.

Bor det barn i den leiligheta? Trur min terskel hadde vært mindre om jeg viste at det fantes små barn oppi all kranglinga.

Ikke småbarn, men ett eller to tenåringsbarn. Leiligheten er forøvrig så innrøkt at når døra har vært åpnet bare noen sekunder så stinker det i hele oppgangen. :-|

Skrevet

Selv om det er ubehagelig å ta den telefonen til politiet så er det bedre enn om noen blir alvorlig skadet eller drept der. Kanskje kan det føre noe godt med seg om du bryr deg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke småbarn, men ett eller to tenåringsbarn. Leiligheten er forøvrig så innrøkt at når døra har vært åpnet bare noen sekunder så stinker det i hele oppgangen. :-|

Tror ikke du kan klage på røkinga der inne, kun bråk...he, he

Men er det er borettslag dere kan ta saken opp med?

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg aner jo ikke om det er mishandling av noe slag, men jeg vet de har tenåringsbarn. Alikevel er det skikkelig ubehagelig.

Utarter det som i går flere ganger så tror jeg sannelig at jeg tar en telefon.

Ja, det er viktig å bry seg, men sånt er virkelig ubehagelig.

Skrevet

Tror ikke du kan klage på røkinga der inne, kun bråk...he, he

Men er det er borettslag dere kan ta saken opp med?

Har vurdert om jeg skal sende en mail til styret, men vil de foreta seg noe da?

Skrevet

Ja, det er viktig å bry seg, men sånt er virkelig ubehagelig.

Det som gjør det ekstra vanskelig er at de ikke er etnisk norske, men fra øst-europa tror jeg. Men i alle fall faren i huset snakker godt norsk for han var oppom i et ærend her om dagen.

Gjest Styrelederen
Skrevet

Ja, styret må ta dette opp med vedkommende. Jeg er selv styreleder og har hatt en lignende sak. Det ble helt slutt på bråket etter dette. Lykke til.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det bør de! Folk har ikke lov til å bråke som de vil i et borettslag. Da vil styret kunne sende dem en advarsel, uten at ditt navn blir blandet inn.

De skriver bare at det har innkommet endel klager fra beboere der og der etc.

Skrevet

Sånt ukentlig hadde jeg ikke funnet meg i. Det er ikke mye husfred å få da. Man skal ikke trenge å være redd for at ungene skal våkne å blir skremte heller. Jeg ville ringt å snakket med politiet ja! Du kan jo være anonym om du vil?

Skrevet

Ja, styret må ta dette opp med vedkommende. Jeg er selv styreleder og har hatt en lignende sak. Det ble helt slutt på bråket etter dette. Lykke til.

Jeg innrømmer at jeg er litt redd for at de skal la det gå ut over ungene om de får klager da - regner med de vil skjønne hvor det kommer fra.

Skal tenke litt mer på det og konferere med søstra mi i etasjen over.

Skrevet

Ja, det bør de! Folk har ikke lov til å bråke som de vil i et borettslag. Da vil styret kunne sende dem en advarsel, uten at ditt navn blir blandet inn.

De skriver bare at det har innkommet endel klager fra beboere der og der etc.

Problemet er at de garantert vil skjønne hvor klagen kommer fra - det er ikke så mange som kan høre dem liksom... Og siden jeg har to små unger så er jeg redd det skal gå utover dem på noen måte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Problemet er at de garantert vil skjønne hvor klagen kommer fra - det er ikke så mange som kan høre dem liksom... Og siden jeg har to små unger så er jeg redd det skal gå utover dem på noen måte.

Søstera di hørte det jo òg...

Slikt skal bare ikke forkomme uten at styret gir advarsel til beboeren. Klart folk og barn blir redde av husbråk!

Tror en advarsel fra styret, om at neste gang vil politiet bli tilkalt, bør holde i første omgang. Blir for for ille i mellomtiden ringer du rett til politiet.

Skrevet

Søstera di hørte det jo òg...

Slikt skal bare ikke forkomme uten at styret gir advarsel til beboeren. Klart folk og barn blir redde av husbråk!

Tror en advarsel fra styret, om at neste gang vil politiet bli tilkalt, bør holde i første omgang. Blir for for ille i mellomtiden ringer du rett til politiet.

Ok, med dere i ryggen sender jeg en mail til styret i første omgang! :o)

Gjest ferskentre
Skrevet

Tenåringsbarn kan trenge hjelp de også, den alderen er ofte sårbar og vanskelig, om ikke foreldrene skal krangle voldsomt også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...