Gå til innhold

Søke jobb og referanser...??

Anbefalte innlegg

Nyttårsjenta'
Skrevet

Jeg trives helt ok i min jobb men søker likevel jobb på siden. Jobbet jeg har nå har jeg haft i 6 år og det er det eneste "relevante" jobbet jeg har haft etter min utdanning. Jeg vil jo ikke si på jobben min at jeg er ute og leter så hvordan gjør jeg det da med referanser...???

Gjest jobbsøkeren,
Skrevet

Jeg brukte en kollega som referanse, kalte det da kollega referanse og forklarte at jeg ikke ville si til min leder at jeg søkte jobb i tilfelle jeg ikke fikk jobben. Det var helt greit. Men jeg hadde en referanse til fra en tidligere jobb.

Skrevet

Du kan oppgi referanser fra en leder og en kollega, som du vet vil gi deg denne referansen hvis de blir spurt.

Men du skriver at du ikke vil at referansene skal kontaktes før etter du har snakket med dem. Til de du søker jobb kan du oppgi at du ikke vil at der du jobber nå skal vite noe før du er aktuell i stillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...