Gå til innhold

Har jeg fått virus??

Anbefalte innlegg

Gjest jeg trenger råd
Skrevet

(Jeg har lagt inn dette innlegget på Data også, men her på Åpent er det visst oftere aktivitet)

Det har nylig skjedd to ting med min maskin:

1) Jeg oppdager at inne på mappene med mine Word-filer, har det lagt seg masse kopier av filene mine, og "kopi av kopi". Også masse tmp filer ligger der. Dette har aldri skjedd før.

2) Når jeg åpnet Word programmet i dag, åpnet det seg en hel haug med sider (filer) som er helt tomme, og som jeg må lukke igjen en for en.

Jeg har et oppdatert Norton-virusprogram som funker daglig.

Skrevet

Hei:)

Kan ikke si noe sikkert, men merkelig er det iallfall... Min sønn på 14 advarte meg i helgen om å være skeptisk til og åpne word-filer, han hadde hørt om virus fra et forum han er på...

Sjekk på antivirus selskapets hjemmesider...

Skrevet

Det er ikke typisk virusaktivitet. Word vil åpne .tmp filer som ligger i sist brukte mappe. Samme som Word gjør etter å ha blitt startet opp etter et uriktig avbrudd. Hvordan alle .tmp filene er blitt dannet er det mange svar på.

Skrevet

Kan ikke si noe sikkert, men merkelig er det iallfall... Min sønn på 14 advarte meg i helgen om å være skeptisk til og åpne word-filer, han hadde hørt om virus fra et forum han er på...

Med nye versjoner av Word er det ikke så farlig. Bare ikke svar ja på å kjøre makroer hvis du ikke vet bestemt at det skal være makroer i det.

Skrevet

Med nye versjoner av Word er det ikke så farlig. Bare ikke svar ja på å kjøre makroer hvis du ikke vet bestemt at det skal være makroer i det.

:) der kom jeg på det ja! hehe det var visst makroer han snakket om da han sa jeg måtte være kritisk til word dokumenter..

Skrevet

Antivirus-programmet mitt (norton) har stoppet flere virus-mailer i det siste ja. Har ikke lagt merke til hva slags vedlegg det har vært i disse, de går rett i søpla med en gang.

Skrevet

Antivirus-programmet mitt (norton) har stoppet flere virus-mailer i det siste ja. Har ikke lagt merke til hva slags vedlegg det har vært i disse, de går rett i søpla med en gang.

Jeg har fått 1!

tror nok keinstein var inne på noe når det gjelder macro, husker sønnen min nevnte dette. men jeg har ei urgammal office pakke:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...