Gå til innhold

Baking... marengs

Anbefalte innlegg

Gjest kammerpiken
Skrevet

Hvorfor blir ikke marengsbunnen jeg prøve å lage sprø??

3 eggehviter + 200 g sukker. Har stekt den i langpanne 3 timer på 100 grader, og den blir bare seig. Hva gjør jeg feil?

Skrevet

hihi *venter spent på svar*

Det blir min marengs også, så ungene mine kaller det "tyggiskake" ;)

Skrevet

Har ikke erfaring, men har hørt at man må bruke vanlig over- og undervarme, ikke varmluft. Kan det være forklaringen?

Gjest kammerpiken
Skrevet

Har ikke erfaring, men har hørt at man må bruke vanlig over- og undervarme, ikke varmluft. Kan det være forklaringen?

Njei.... har ikke brukt varmluft. Men jeg har googlet litt og det kan hende jeg ikke rengjorde bollen bra nok. Fettrester kan visste være årsaken til mislykket marengs.

Skrevet

Njei.... har ikke brukt varmluft. Men jeg har googlet litt og det kan hende jeg ikke rengjorde bollen bra nok. Fettrester kan visste være årsaken til mislykket marengs.

Ja, det var det andre jeg leste, men som jeg glemte å skrive i svaret mitt :)

Skrevet

Litt bakepulver. Settes inn i kald ovn + nederste rille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...