Gå til innhold

Hvor dyrt kan det bli når gearet på bilen har røket?

Anbefalte innlegg

Gjest kaffeserveringsdama
Skrevet

Hvor dyrt kan det på det verste bli når gearet har røket? Bilen er 7 år gammel og jeg er ikke verdens rikeste...

Skrevet

Dersom du må skifte hele girkassen, er i alle fall det svinedyrt. Husker ikke i farten hvor mye.

Men kanskje de bare kan reparere den?

Skrevet

Med ny girkasse pluss jobben kan det godt komme opp imot 25-30 000,- dessverre..

Jeg har et tips til deg for å få det litt billigere: Ring merkeverksted og få opplysninger om girkassenummer etc. Deretter ringer du rundt til bilopphøggere, kanskje du kan få tak i en brukt girkasse. Da sparer du massevis av tusen. (Men vær helt sikker på at du kjøper riktig girkasse - du _må_ ha riktig nummer på girkassa, bilmodell, bilnummer, evt chassinr.. Mye av dette står i vognkortet. Du må kanskje ringe ganske mange steder før du får napp, men det er verdt et forsøk.

Hvis du får f.eks Snap Drive eller et annet ikke merkeverksted til å sette kassa inn for deg, sparer du noen lapper der også. Hvis du gjør det på denne måten kan det hende du klarer jobben for rundt 10 000,-

Lykke til!

Skrevet

Spørs ka biltype du har:-) BMW, Mercedes å audi er bilar med dyre deler til :-(

Skrevet

Det koster fort 30 lapper. Men ring vrakplasser, de har ganske sikkert gearkasse til bilen din. Du trenger ikke nødvendigvis å ha nummeret på kassa som blir nevnt her, men du må oppgi årsmodell og type bil.

Prisen kan variere, men fra kr. 1.500,- og oppover, avhengig av biltype, alder og kjørte km. Noen gearkasser er svært dyre, selv på en vrakplass, men er det en helt standard kasse koster det ikke all verden.

Så får du noen til å skifte den for deg.

Dette vil du spare vannvittig mye penger på.

Men hva er galt? Det er ikke sikkert at det er selve kassa som er ødelagt.

Jeg skifter ei gearkasse på en kveld på en vanlig personbil, hvis det ikke er noe spesielt ved bilen.

Gjest kaffeserveringsdama
Skrevet

Hele kassa, eller staget?

Aner ikke. De har ikke fått undersøkt ennå og jeg har ikke peil på om det blir 2 eller 30 lapper

Gjest det kostet vår.
Skrevet

Kommer sikkert an på type bil, men vår kostet nøyaktig

27 500,- kr da den røk rett før jul, og da ble det ikke ny girkasse, men rehab på den gamle, da det ble mye billigere.

Skrevet

Kommer sikkert an på type bil, men vår kostet nøyaktig

27 500,- kr da den røk rett før jul, og da ble det ikke ny girkasse, men rehab på den gamle, da det ble mye billigere.

Uff, jammen er det dyrt med bil :-(

Skrevet

Har girkassen røket på en 7 år gammel bil?

Hvilket merke og hvor mye har den gått spør nå jeg.

En girkasse skal vare bilens levetid, men du har jo ingenting du skal ha sagt nå da, så sant du ikke kjøpte den nylig brukt fra en forhandler...

Skrevet

Oj, jeg hadde en Golf hvor automatgiret gikk i 1990 og da kostet det jammen 45 000 kr,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...