Gå til innhold

Finnes det...

Gjest Princess Peach

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

...lokk til å ha over maten i mikrobølgeovnen så det ikke spruter rundt overalt inni der?

Noen som vet om/hvor slikt kan kjøpes?

Gjest gladpack
Skrevet

Vanlig plastfolie / glad-pack fungerer fint. det tåler mikroovn. Stikk evt ull hvis det er mye damp som skal ut.

Skrevet

Jeg vet at sånne lokk finnes, men dessverre vet jeg ikke hvor man kjøper dem. Ville sjekket på vanlige butikker som tilbords f.eks.

Det går helt fint å bruke plastfolie, forresten.

Skrevet

Du får i alle fall kjøpt panner og kar som du kan ha i mikroovn. Spør der de selger slike ovner.

Er du oppe alt forresten?

Gjest bik bok
Skrevet

Det finnes på Expert, Lefdal, Elkjøp osv. Det koster ca. 100-200 kr. for flere lokk i ulike størrelser.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vanlig plastfolie / glad-pack fungerer fint. det tåler mikroovn. Stikk evt ull hvis det er mye damp som skal ut.

Synes det er upraktisk og grisete med gladpack, så jeg vil gjerne ha et lokk, hvis det finnes. :)

Skrevet

Det finnes spesiell plastfolie til bruk i mikroovn.

Ellers har Tupperware bra former med lokk for tilberedelse og oppvarming i mikroovn. Helt greie å servere fra også.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det finnes på Expert, Lefdal, Elkjøp osv. Det koster ca. 100-200 kr. for flere lokk i ulike størrelser.

Oi, der hadde jeg aldri tenkt på å se etter. Takk for tipset. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det finnes spesiell plastfolie til bruk i mikroovn.

Ellers har Tupperware bra former med lokk for tilberedelse og oppvarming i mikroovn. Helt greie å servere fra også.

Har prøvd den folien, men det blir så mye gris. Jeg tenker på et lokk som man setter over tallerkenen, altså. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du får i alle fall kjøpt panner og kar som du kan ha i mikroovn. Spør der de selger slike ovner.

Er du oppe alt forresten?

Ja, er så tett i nesen at jeg våkner tidlig for tida. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg vet at sånne lokk finnes, men dessverre vet jeg ikke hvor man kjøper dem. Ville sjekket på vanlige butikker som tilbords f.eks.

Det går helt fint å bruke plastfolie, forresten.

Takk for tips. :)

Plastfolie blir for mye styr og gris, derfor ønsker jeg meg et lokk. :)

Skrevet

Kan du ikke bruke en annen tallerken? Her i huset blir det stadig brukt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kan du ikke bruke en annen tallerken? Her i huset blir det stadig brukt.

Tallerkenene våre er buede i kanten, så vi får ikke en annen tallerken til å ligge over. :)

Skrevet

Tallerkenene våre er buede i kanten, så vi får ikke en annen tallerken til å ligge over. :)

Da blir det nok værre:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Da blir det nok værre:-)

Jepp. :)

Men jeg fikk et tips om at det fantes lokk på Elkjøp e.l., så det skal jeg se etter neste gang jeg skal dit. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tror jeg kjøpte mitt på en Jernia-butikk en gang, betalte kanskje en femtilapp. Eller, var det på Clas Ohlson jeg kjøpye det? *blank* I alle fall, det er ganske høyt og akkurat så stort at det passer til en middagstallerken.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tror jeg kjøpte mitt på en Jernia-butikk en gang, betalte kanskje en femtilapp. Eller, var det på Clas Ohlson jeg kjøpye det? *blank* I alle fall, det er ganske høyt og akkurat så stort at det passer til en middagstallerken.

Takk for tips, skal sjekke neste gang jeg er på bytur. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Takk for tipset! Bikbok var først ute, men jeg hadde aldri tenkt på å sjekke i en elektrobutikk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...