Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Datteren min (17) hadde urinveisinfeksjon i forrige uke.

Var hos legen, var lite utslag på urinprøven, men hadde masse symtomer.

Fikk pencilinkur som skulle tas i tre dager. Tok de da onsdag, torsdag og fredag. Var i grunn bra på lørdag, søndag og i går også tror jeg.

Men i dag klager hun over vondt igjen. Men mest vondt når hun IKKE er på do.

Kan det være at hun ikke ble kvitt uvi'en på den tre dagers kuren?

Burde hun gå til legen igjen for å sjekke dette? Eller bare se det an litt til?

Har aldri hatt uvi jeg, så jeg er egentlig blank på dette området.

Håper noen har noen gode råd.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hadde gått til legen igjen.

Noen ganger tar ikke den første kuren UVIèn, og det er ikke sikkert at den var lang nok.

Hun skal uansett ikke ha vondt.

Skrevet

Når jeg hadde urinveisinfeksjon viste det ikke på prøvene. Legen sa likevel at det ikke var alltid det gjor det, men i følge symptomene mine hadde jeg nok uvi!

Skrevet

Det kan hende hun har fått tilbakefall ja. Sist jeg måtte ha en kur for UVI fikk jeg med nok til 6 dager. Legen sa at jeg kunne ha som utgangspunkt at det var en tredagers kur, men hvis jeg ikke følte meg helt kvitt symptomene skulle jeg fortsette i tre dager til. Jeg måtte ta i 6 dager og da var jeg kvitt det.

Et godt tips for henne er å kjøpe tranebær og ta dette både under antibiotikakuren og et par uker etter også, gjerne enda lenger hvis hun orker. Da reduseres faren for tilbakefall. Evt kjerringrokk-te, det er ufarlig, billig og kjøpes på apotek. Dette gjorde jeg og har ikke hatt UVI siden. Føler jeg litt symptomer så tar jeg c-vitamin og tranebær igjen.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det kan hende hun har fått tilbakefall ja. Sist jeg måtte ha en kur for UVI fikk jeg med nok til 6 dager. Legen sa at jeg kunne ha som utgangspunkt at det var en tredagers kur, men hvis jeg ikke følte meg helt kvitt symptomene skulle jeg fortsette i tre dager til. Jeg måtte ta i 6 dager og da var jeg kvitt det.

Et godt tips for henne er å kjøpe tranebær og ta dette både under antibiotikakuren og et par uker etter også, gjerne enda lenger hvis hun orker. Da reduseres faren for tilbakefall. Evt kjerringrokk-te, det er ufarlig, billig og kjøpes på apotek. Dette gjorde jeg og har ikke hatt UVI siden. Føler jeg litt symptomer så tar jeg c-vitamin og tranebær igjen.

Tusen takk for gode råd.

Er det tranebær-tabletter du bruker, eller juice?

Hun fikk med resept på 20 tabletter, men beskjed om å bruke bare i 3 dager. 1 tablett 3 ganger daglig. Men 2 tabletter når kuren startet da. Så hun har jo bare brukt halve tablettesken.

Tusen takk for gode råd.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg hadde gått til legen igjen.

Noen ganger tar ikke den første kuren UVIèn, og det er ikke sikkert at den var lang nok.

Hun skal uansett ikke ha vondt.

Tusen takk for svar.

Tar en tur til legen i ettermiddag vi.

Skrevet

Tusen takk for gode råd.

Er det tranebær-tabletter du bruker, eller juice?

Hun fikk med resept på 20 tabletter, men beskjed om å bruke bare i 3 dager. 1 tablett 3 ganger daglig. Men 2 tabletter når kuren startet da. Så hun har jo bare brukt halve tablettesken.

Tusen takk for gode råd.

Jeg kjøpte sånne kapsler på helsekosten, men det er like bra med juice. Bare et spørsmål om smak og behag :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Når jeg hadde urinveisinfeksjon viste det ikke på prøvene. Legen sa likevel at det ikke var alltid det gjor det, men i følge symptomene mine hadde jeg nok uvi!

Tusen takk for svar.

Sender henne en tur til legen igjen i ettermiddag jeg.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg kjøpte sånne kapsler på helsekosten, men det er like bra med juice. Bare et spørsmål om smak og behag :o)

Ok.

Tusen takk for svar igjen.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...