Gå til innhold

Å bo på en plass uten bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må da bli kjedelig, hverken bil eller bilder;-)

Skrevet

Skrova i Lofoten er en øy uten vei og uten biler, men likevel et levende samfunn.

Det går båt fra Svolvær.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Skrova i Lofoten er en øy uten vei og uten biler, men likevel et levende samfunn.

Det går båt fra Svolvær.

Sikker på at det ikke er biler på Skrova? Da jeg var der på lofotfiske (!) for ... å guri land ... 28 år sida ... var der en lastebil. :-D

Gjest Bare innom
Skrevet

Det må da bli kjedelig, hverken bil eller bilder;-)

Hehe.BILER ikke bilder da vettu

Skrevet

Brønnøya i Asker (Rett ved Nesøya) er vel bilfri?! Var det sist jeg var der iallefall.

Skrevet

Sikker på at det ikke er biler på Skrova? Da jeg var der på lofotfiske (!) for ... å guri land ... 28 år sida ... var der en lastebil. :-D

Såvidt jeg vet, er det i hvert fall ingen ordentlige bilveier der.

Men noen "arbeidskjøretøy" kan vel forekomme allikevel.

Skrevet

Det går båt fra Svolvær.

Der er vei, men ikke lang vei. Det er biler der, og det går ferge dit.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Leste en gang at Røst (eller var det Værøy?) hadde den største biltettheten i Norge. Finnes det mer enn en hundgammel lastebil på Skrova bør de konkurrere stort med Røst (eller var det Værøy?). Skrova er jo knapt mer enn en litt stor holme.

Skrevet

OK, da er mine opplysninger en smule foreldet.

Det er lenge siden jeg var på de kanter, så det er ikke så rart.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Såvidt jeg vet, er det i hvert fall ingen ordentlige bilveier der.

Men noen "arbeidskjøretøy" kan vel forekomme allikevel.

Arbeidsverktøy, hehe, der sa du det! Husker jeg lurte fælt på om det i det hele tatt gikk an å starte den lastebilen...

Skrevet

Leste en gang at Røst (eller var det Værøy?) hadde den største biltettheten i Norge. Finnes det mer enn en hundgammel lastebil på Skrova bør de konkurrere stort med Røst (eller var det Værøy?). Skrova er jo knapt mer enn en litt stor holme.

Mange av de som bor på skrova har egen båt, og pendler med båt til jobb, f.eks i Svolvær. Antall biler på Skrova kjenner jeg lite til, men det er vei der, selv om ikke alle har bil ;-)

Skrevet

Litt forskjell på bilder og biler da, men :)

Jeg har vært på Friesland i Nederland. Der er det bilfritt. Det var utrolig sjarmerende og koselig der.

Vi syklet masse og gikk flotte turer.

Sukk, vil tilbake!!!

Skrevet

Hehe.BILER ikke bilder da vettu

Jada, skjønte det, men kunne ikke dy meg:-) Som en annonse jeg leste engang ang. bildemontering. Trodde de monterte broderier og andre bilder, men det var jo biler de demonterte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mange av de som bor på skrova har egen båt, og pendler med båt til jobb, f.eks i Svolvær. Antall biler på Skrova kjenner jeg lite til, men det er vei der, selv om ikke alle har bil ;-)

Trodde nesten alle på Skrova hadde båt, jeg da. Jaja, kanskje ikke alle familiemedlemmer har hver sin, men alle husstander. :-D

Skrevet

Trodde nesten alle på Skrova hadde båt, jeg da. Jaja, kanskje ikke alle familiemedlemmer har hver sin, men alle husstander. :-D

he he, det er nok endel båter i eie der ja. Slik er det her nord, på øyer, ved kysten.

Naust og fjæra er jo "noe man bare har". (hvis en ikke bor i "byene"/tettstedene da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...