Gå til innhold

Trøtt hele dagen, får ikke gjort noe særlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å holde meg våken om dagene, det er helt uutholdelig.

Heldigvis (kan en vel si) har jeg ikke jobb, siden jeg studerer hjemme.

Jeg har lavt stoffskifte, og tar medisin for det. Sist jeg målte nivået, var det alt for lavt, så nå er jeg i en periode der jeg øker dosen. Skal sjekke det igjen om et par måneder.

Jeg kan sove 10-12 timer og ikke være uthvilt, det er så ille at jeg ikke får opp øynene, det er som om de "setter seg fast" i øyelokkene og det gjør fysisk vondt å åpne de. I tillegg er hele kroppen utrolig tung og slapp, jeg vil bare sove videre.

Men (heldigvis), pga en hund jeg har, er jeg nødt til å stå opp for å lufte den etc, så jeg sover aldri seinere enn til kl 11-12.

Nå nylig har jeg kjøpt meg en dagslyslampe som jeg har tatt i en halvtime hver dag nå i snart en uke. Kan ikke si jeg har merka noe som helst, men jeg skal fortsette med den siden det sto en skal bruke den i ca 14 dager.

Hele dagen går jeg hjemme og prøver å lese (som ikke er noe problem når det kommer til selvdisiplin), men er så trøtt at jeg oppdager at jeg har lest samme sida om og om igjen.

Jeg sykler hver dag og går turer, spiser normalt og legger meg ca 23 om kvelden.

Så hvorfor er jeg så uopplagt og trøtt? Jeg har folk jeg må besøke snart og ting som skal gjøres. Men etter å ha gjort dagens gjøremål er jeg så utslitt at jeg må bare sette meg ned og prøve å holde meg våken, evt lese litt. Trist, men sitter egentlig og venter på at det skal bli kveld sånn at jeg kan legge meg (vet at hvis jeg sover 1-2 timer midt på dagen får jeg ikke sove til natta igjen).

Skrevet

En ting til...

ser at dette oppleves som fryktelig klaging, men jeg skriver ikke for å få "stakkars deg"-innlegg altså. Vil bare få ordna opp i dette sånn at jeg får gjort ting om dagene!