Gå til innhold

Citroën C4 Picasso

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Citroeng vært noe å satste på noen gang? Det er det første spørsmålet.

Det andre er at den er forferdelig dyr. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt en slik bil for den prisen.

Nå vet ikke jeg hvor gammel denne biltypen er, men jeg så på 2006 og 2007 modellen og de ligger jo på nærmere 350.000,- Vannvittig pris på for noe sånt

Skrevet

Det andre er at den er forferdelig dyr. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt en slik bil for den prisen.

Nå vet ikke jeg hvor gammel denne biltypen er, men jeg så på 2006 og 2007 modellen og de ligger jo på nærmere 350.000,- Vannvittig pris på for noe sånt

For det første klarer du jo ikke stave navnet engang..

Citroen er av de bilene som er lavest i serviceutgifter, PSA er verdens ledende ihenhold til utvikling av dieselmotorer.

Angående C4 Picasso, har selv en vanlig C4, og det vil jo selvfølgelig være noen barnesykdommer.

C4 Picasso er en helt ny modell!

Den roses av media..

Prøv..

Kvaliteten er det ingenting å si på, Citroen ilikhetmet de andre franske så er de faktisk kåret til VERDENS sikreste biler av Euro NCAP.

Skrevet

For det første klarer du jo ikke stave navnet engang..

Citroen er av de bilene som er lavest i serviceutgifter, PSA er verdens ledende ihenhold til utvikling av dieselmotorer.

Angående C4 Picasso, har selv en vanlig C4, og det vil jo selvfølgelig være noen barnesykdommer.

C4 Picasso er en helt ny modell!

Den roses av media..

Prøv..

Kvaliteten er det ingenting å si på, Citroen ilikhetmet de andre franske så er de faktisk kåret til VERDENS sikreste biler av Euro NCAP.

Stavelsen ble litt feil ja.

Det var nok en fryd å påpeke, hehe.

Joda, men de har fortsatt en stor utfordring når det gjelder kvalitet når bilene blir eldre. Det rangler omtrent i fra hverandre.

Nå har vi en helt nye Citroen her på jobben og jeg må si at jeg ikke er så veldig imponert over. Feil allerede etter få dager. Det kan selvsagt være et uhell, men ut i fra min erfaring med bil, som jeg vil si er god, ut i fra at jeg holder på med bilsport, så forbauser det meg heller ikke.

Skrevet

Stavelsen ble litt feil ja.

Det var nok en fryd å påpeke, hehe.

Joda, men de har fortsatt en stor utfordring når det gjelder kvalitet når bilene blir eldre. Det rangler omtrent i fra hverandre.

Nå har vi en helt nye Citroen her på jobben og jeg må si at jeg ikke er så veldig imponert over. Feil allerede etter få dager. Det kan selvsagt være et uhell, men ut i fra min erfaring med bil, som jeg vil si er god, ut i fra at jeg holder på med bilsport, så forbauser det meg heller ikke.

Du er en av med negativ erfaring ja..

Det betydde forøvrig ingenting for meg å påpeke det, men det sier en del om alderen til personen...

Skrevet

Du er en av med negativ erfaring ja..

Det betydde forøvrig ingenting for meg å påpeke det, men det sier en del om alderen til personen...

*lol*...

Gjest bilbilbilbil
Skrevet

Takk for innspill.

Vi skulle i utgangspunktet velge mellom Opel Zafira, VW Touran, Mazda 5 og Citroën C4 Picasso. Nå står det mellom Touran og Picasso.

Hittil ser det ut til at Picassoen har desidert best bagasjeplass og er dessuten mer fleksibel i sine interiørløsninger.

Har lyst på en bil vi kan stole på, dog.

Skrevet

Takk for innspill.

Vi skulle i utgangspunktet velge mellom Opel Zafira, VW Touran, Mazda 5 og Citroën C4 Picasso. Nå står det mellom Touran og Picasso.

Hittil ser det ut til at Picassoen har desidert best bagasjeplass og er dessuten mer fleksibel i sine interiørløsninger.

Jeg hadde uten tvil valgt Touran fordi denne vil holde seg bedre i pris enn Picasso'en. Jeg tror også, uten at jeg kjenner Touran særlig godt at den er bedre generelt, nå tenkte jeg på driftssikkerhet.

Ikke sikkert at det er så store forskjellen i de første årene når det er nytt, så dere må vurdere litt hvor lenge dere vil ha bilen også.

Men hvis dere ikke bytter inn Citroen'en inn i en annen Citroen, så tror jeg at prisfallet er mye større på denne enn på en VW.

Interessen for en brukt eldre Citroen er ikke all verden.

Men når det er sagt så er Citroen svært god bil å kjøre.

I tillegg kommer jo selvsagt mye følelse inn i bilde også. Man skal jo trives bak rattet på bilen.

Skrevet

Takk for innspill.

Vil rette på mrxx, eldre Citroener sliter med litt verditap ja, men de nye de holder akkurat som snittet!

Folk begynner å ta lærdom at fransk er ikke fransk for 10 år siden...

I tillegg er de jo tøffe!

Gjest bilbilbilbil
Skrevet

Vil rette på mrxx, eldre Citroener sliter med litt verditap ja, men de nye de holder akkurat som snittet!

Folk begynner å ta lærdom at fransk er ikke fransk for 10 år siden...

I tillegg er de jo tøffe!

Touranen var for liten, har nettopp prøvekjørt den.

Picassoen var noe hakkete i de to første girskiftene ved automatgir, dessuten har den ikke automatisk holdfunksjon ved bakkestart. Ellers var den både penere, mer fleksibel og ikke minst større. Den hadde også svært god sittekomfort i alle seter, selv for oss voksne. God å kjøre var den også og hadde svært gode speil og frontruteutsikt.

Vanskelig dette her. Stoler i grunn mer på VW enn Citroen, men Touranen var som sagt for liten for to lange voksne + en baby med stort bilsete og barnevogn.

Dette er en bil vi har tenkt å ha i mange år framover, og det er dessuten fryktelig mye penger vi skal brenne av på bilen.

Gjest bilbilbilbil
Skrevet

Jeg hadde uten tvil valgt Touran fordi denne vil holde seg bedre i pris enn Picasso'en. Jeg tror også, uten at jeg kjenner Touran særlig godt at den er bedre generelt, nå tenkte jeg på driftssikkerhet.

Ikke sikkert at det er så store forskjellen i de første årene når det er nytt, så dere må vurdere litt hvor lenge dere vil ha bilen også.

Men hvis dere ikke bytter inn Citroen'en inn i en annen Citroen, så tror jeg at prisfallet er mye større på denne enn på en VW.

Interessen for en brukt eldre Citroen er ikke all verden.

Men når det er sagt så er Citroen svært god bil å kjøre.

I tillegg kommer jo selvsagt mye følelse inn i bilde også. Man skal jo trives bak rattet på bilen.

Picassoen var noe hakkete i de to første girskiftene ved automatgir, dessuten har den ikke automatisk holdfunksjon ved bakkestart. Ellers var den både penere, mer fleksibel og ikke minst større. Den hadde også svært god sittekomfort i alle seter, selv for oss voksne. God å kjøre var den også og hadde svært gode speil og frontruteutsikt.

Vanskelig dette her. Stoler i grunn mer på VW enn Citroen, men Touranen var som sagt for liten for to lange voksne + en baby med stort bilsete og barnevogn.

Dette er en bil vi har tenkt å ha i mange år framover, og det er dessuten fryktelig mye penger vi skal brenne av på bilen.

Hva med Ford Galaxy og VW Sharan?

Skrevet

Hva med Ford Galaxy og VW Sharan?

Kjøp ikke Galaxi, den har altfor mange småfeil. Kjenner flere som har eller har hatt slike og de klager alle.

Da hadde jeg heller gått for VW, uten tvil.

Gjest bilbilbilbil
Skrevet

Kjøp ikke Galaxi, den har altfor mange småfeil. Kjenner flere som har eller har hatt slike og de klager alle.

Da hadde jeg heller gått for VW, uten tvil.

Ford Galaxy = VW Sharan

Det er identiske biler, bare selve merkeskiltet som skiller.

Tror kanskje du er noe skeptisk til andre bilmerker.

Gjest Tutta fra kalkutta
Skrevet

Vi har en citroen xsara 2000 modell. Den har kjørt 200 000. Er fornøyd egentlig. Har vært noen dyre servicer m reperassjoner siste året ca 10 000, men når man ikke har billån lengre synes jeg det går greit ca en gang i året.Og vi kjører MYE. Vi planlegger å kjøre den til den ikke går mer, så gjenkjøpsprisen er ikke så interessant for oss. Og jeg har begynt å snuse litt på C4 7 seter .

Skrevet

Ford Galaxy = VW Sharan

Det er identiske biler, bare selve merkeskiltet som skiller.

Tror kanskje du er noe skeptisk til andre bilmerker.

Nja, så enkelt er det nok ikke

Gjest bilbilbilbil
Skrevet

Nja, så enkelt er det nok ikke

? Ikke så enkelt hva?

Skrevet

Hører det du sier..

Men VW har svært dårlig rykte når det kommer til forhandler/service.

Citroen har bare sitt gamle rykte å slite med, det gode biler.

De er de mest miljøvennlige, samtidig som er de sikreste bilene man kan få.

Citroen C5 var faktisk den første bilen som fikk full pott hos ENCAP.

For all det, kjøp tysk, men fransk er faktisk bedre.

Dessuten er PSA ledende i verden på diesel motorer :-)

Kjøper du en Touran så får du en diesel motor som er utgått, siden VW tviholder på sin urgamle teknologi.

PSA = Citroen - Peugeot, bruker Common Rail teknologi.

Nå skal ikke jeg prøve meg å forklare, men en flunk ny VW ryker det av potta.

Men min C4 Hdi kommer det ikke ett dunst ut av...

Sier litt..

Gjest Elextra
Skrevet

Leide en slik sist vi var i syden. Ganske ok, særlig var den både romslig og moderne inni. Grei å kjøre til "småkjøring". Ikke så god på langjøring/hurtigkjøring, så vidt jeg husker, spesielt fjæringen var dårlig, hvilket ga litt dårlig veigrep. Og bilen var helt ny...

Skrevet

Leide en slik sist vi var i syden. Ganske ok, særlig var den både romslig og moderne inni. Grei å kjøre til "småkjøring". Ikke så god på langjøring/hurtigkjøring, så vidt jeg husker, spesielt fjæringen var dårlig, hvilket ga litt dårlig veigrep. Og bilen var helt ny...

Når var du i syden sist da?

C4 Picasso er en flett ny modell.

Du snakker gjerne om Xsara Picasso?

Gjest Elextra
Skrevet

Når var du i syden sist da?

C4 Picasso er en flett ny modell.

Du snakker gjerne om Xsara Picasso?

Dette var snakk om nå sist november, men du har nok rett: Det var antakelig en Xsara Picasso.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...