Gå til innhold

Februar, ren og pen...så langt

Anbefalte innlegg

Gjest Ellipse

Jeg har så lyst til at februar skal bli en "ren" måned, uten spisekick og uten oppkast.

Jeg har mine store tvil om det er mulig, men skal gi det et forsøk...

Så forferdelig sliten, og kjenner at hjertet ikke trives helt om dagen.

Bare følte for å dele dette med noen. Kankjse sjansen er større for å klare det da. Men kjenner jeg meg selv rett, har jeg sprukket allerede i kveld:(

Ha en fin dag, alle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264508-februar-ren-og-pens%C3%A5-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Skal vi klare det sammen??

Gå inn for å klare oss en måned, så kan vi heller sprekke i mars? =)

Takk for at du skrev dette, for jeg fikk litt inspirasjon til å klare det en måned. Ikke spy, ikke overspise og ikke sulte meg.

Lurer på om jeg klarer det? En måned er lenge. Kanskje vi skal begynne med ei uke? og så to... og tre...

Men vi kan jo klare det? Kan vi ikke? Det hadde vært fint å klare det for en gang skyld!

Gjest Psyk av alt

Takk for at du skrev dette, for jeg fikk litt inspirasjon til å klare det en måned. Ikke spy, ikke overspise og ikke sulte meg.

Lurer på om jeg klarer det? En måned er lenge. Kanskje vi skal begynne med ei uke? og så to... og tre...

Men vi kan jo klare det? Kan vi ikke? Det hadde vært fint å klare det for en gang skyld!

Klarer dere dette utne hjelp? Seriøst?

Jeg hadde anorexi/bulemi i en del år. Jeg trengte profesjonell hjelp og medisiner (Fontex) for å komme ut av det.

Det blir så leit for dere å sette dere mål som dere kanskje ikke har mulighet til å gjennomføre...

liljensverden

Jeg hadde anorexi/bulemi i en del år. Jeg trengte profesjonell hjelp og medisiner (Fontex) for å komme ut av det.

Det blir så leit for dere å sette dere mål som dere kanskje ikke har mulighet til å gjennomføre...

jeg får hjelp. går i samtale, men den dreier seg stort sett mer om årsakene.

hadde vært greit å klare et opphold i sykdommen en måneds tid..

Gjest Psyk av alt

jeg får hjelp. går i samtale, men den dreier seg stort sett mer om årsakene.

hadde vært greit å klare et opphold i sykdommen en måneds tid..

Ja, det skjønner jeg meget godt.

Og jeg skal innrømme, selv om jeg fikk hjelp, så var det til slutt jeg selv som gjorde jobben. Men styrken jeg trengte for å klare det kom nok fra terapi og medikamenter.

Jeg endret livsstil fullstendig. Byttet ut overspising og underspising med trening og fysisk aktivitet. Følte da at jeg fikk kontroll på kroppen på en sunnere og annen måte. Selv om det muligens er to sider av samme sak, greide jeg da å bygge meg sterkere, fysisk og mentalt. Og spiste sunt etterhvert fordi jeg kjente at jeg trengte energi for å klare å trene.

Etterhvert ble mat mer en nødvendighet i sunn forstand enn noe jeg for all del måtte kvitte meg med i form av oppkast \, avføringsmidler osv.

Etter en stund, ett års tid kanskje, muligens seks mnd, var jeg mer normalisert.

Men det krever litt styrke å ikke overdrive treningen til et sykt nivå.

Men jeg greide det jeg altså!

Har ikke snev av dette nå, vet det aldri kommer tilbake og har på kjøpet trent siden og spist sunt. Herlig.

Det er jo bare så utrolig mye vakrere med en sunn, trent kropp, med kondisjon og muskulatur, enn en utslitt , utspydd og fortært kropp.

Jeg husker jeg var livredd for å legge på meg (selvsagt). men det ble ikke slik jeg trodde. Kroppen ble sunnere, sterkere og muskuløs og sterk! Og da føler man seg vel, det kan jeg love dere!!

Dette var min oppskrift på å bli frisk. Ikke sikkert det funker for alle, men da har jeg ihvertfall fortalt hvordan jeg kom ut av det.

Lykke til jenter!

Gjest Ellipse

Oi, nå ble jeg glad! Tenk at _jeg_ kunne inspirere noen litt, da! :-)

Jeg gjør gjerne et forsøk sammen med deg! Ikke overspise, ikke kaste opp, og ikke sulte seg. It´s a deal! :o)

Ja, det er sikkert lurt å starte med en uke først...og som sagt, jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut, har det med å sprekke samme dag allerede. Men jeg skal nå gjøre mitt beste! Lettere når vi er to,kanskje?!:o) Føler litt forpliktelse overfor deg nå, hehe. (Vil flere henge seg på "prosjektet" er de selvsagt velkommen til det)

Lykke til i dag, Liljen!

Sender deg en klem

Annonse

Oi, nå ble jeg glad! Tenk at _jeg_ kunne inspirere noen litt, da! :-)

Jeg gjør gjerne et forsøk sammen med deg! Ikke overspise, ikke kaste opp, og ikke sulte seg. It´s a deal! :o)

Ja, det er sikkert lurt å starte med en uke først...og som sagt, jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde ut, har det med å sprekke samme dag allerede. Men jeg skal nå gjøre mitt beste! Lettere når vi er to,kanskje?!:o) Føler litt forpliktelse overfor deg nå, hehe. (Vil flere henge seg på "prosjektet" er de selvsagt velkommen til det)

Lykke til i dag, Liljen!

Sender deg en klem

Ja, vi begynner med ei uke! =)

Det er en deal!

Hver kveld skriver vi inn en liten "jeg har klart det!" eller en "klarte det dessverre ikke!"

Føler også litt forpliktelse nå, men det er bra! =)

OK!DA ER VI I GANG!! =)

Hei,

Kjempebra at du sette deg opp mål :)

Jeg vet ikke om det er sånn for deg, eller om det er de riktige ordene å komme med akkurat nå. Men jeg vet av meg selv at jeg har en tendens til å tenke enten/eller når det gjelder dette. Mislykkes jeg en dag, så er løpet kjørt. Spesielt når jeg har gått så inn for å klare det. En utfordring for meg er å klare å tenke at okay, det gikk ikke så bra idag, men det kommer en ny dag imorgen. Og neste gang klarer jeg det kanskje lengre. Å bli frisk fra bulimi er en prossess med 1 skritt fram, 3 tilbake 2 fram, osv.

Står kanskje i fare for å motsi meg selv nå, for er selv inne i en periode hvor det går ganske dårlig med maten. Og motivasjonen er ikke helt tilstede.

Men jeg ønsker deg virkelig lykke til!

Gjest Ellipse

Ja, vi begynner med ei uke! =)

Det er en deal!

Hver kveld skriver vi inn en liten "jeg har klart det!" eller en "klarte det dessverre ikke!"

Føler også litt forpliktelse nå, men det er bra! =)

OK!DA ER VI I GANG!! =)

Huff, sprakk litt jeg...:((

Ble for tøft, fikk så angst...Spiste ikke så mye, men ble for mye..Herregud for en viljestyrke!

Jeg som var så motivert før i dag. F***ings mat!

Men jeg gir ikke opp, prøver igjen i morgen!

Håper det har gått bedre for deg!

Gjest Ellipse

Hei,

Kjempebra at du sette deg opp mål :)

Jeg vet ikke om det er sånn for deg, eller om det er de riktige ordene å komme med akkurat nå. Men jeg vet av meg selv at jeg har en tendens til å tenke enten/eller når det gjelder dette. Mislykkes jeg en dag, så er løpet kjørt. Spesielt når jeg har gått så inn for å klare det. En utfordring for meg er å klare å tenke at okay, det gikk ikke så bra idag, men det kommer en ny dag imorgen. Og neste gang klarer jeg det kanskje lengre. Å bli frisk fra bulimi er en prossess med 1 skritt fram, 3 tilbake 2 fram, osv.

Står kanskje i fare for å motsi meg selv nå, for er selv inne i en periode hvor det går ganske dårlig med maten. Og motivasjonen er ikke helt tilstede.

Men jeg ønsker deg virkelig lykke til!

Takk for oppmuntringen!

Blir mye enten-eller,ja. Shit, er vanskelig dette,og det gikk på ræva i dag:( Men jeg bare må prøve-prøve-prøve. Det er bare jeg selv som kan gjøre jobben, og jeg orker rett og slett ikke ha det slik som dette stort lengre:-/

Ny dag i morgen...da skal jeg gå hardere til verks. Jeg må håpe og tro at jeg skal klare å overvinne denne forbanna dritten, ellers kan jeg legge meg foran et tog med det samme, føler jeg:(

Merker i det minste at kamplysten og motivasjonen er kommet tilbake til meg. Den har vært borte leeeenge. Så det er en positiv ting det i hvert fall. Håper du også klarer å hente fram motivasjonen!

Gjest Ellipse

Jeg får også profesjonell hjelp (men for lite føler jeg, og ikke hjelper det noe heller). Men til syvende og sist kan ingen gjøre deg frisk, uten deg selv.

Jeg har prøvd fontex før, uten hell, men har lyst til å teste det ut igjen...Jeg fikk beskjed om at jeg hadde for lavt bmi til at medisinen kunne hjelpe, og ble derfor anbefalt å slutte+ det ble mye annet tull.

Har vært veldig oppgitt en lang stund, og ikke orket å kjempe mot bulimien. Men nå har motivasjonen dukket opp litt igjen! Det må jeg bare utnytte, føler jeg.

Er sikkert urealistisk å tro at jeg skal klare å komme utav dette-så fast i klisteret som jeg tydeligvis sitter, men hva har jeg hvis jeg ikke har håpet om at det skal gå en dag?

Vel, det gikk til h***** med planen min i dag, men prøver igjen i morgen.

Det var inspirerende å lese innlegget ditt!!! Så utrolig sterkt gjort! Jeg tror jeg må satse på å trene mer. Tror det er veien å gå.

Har noen spørsmål, hvis du gidder å svare: Hvor lang tid tok det deg å bli kvitt spiseforstyrrelsen? Var du veldig syk? Hvilken behandlingsform fikk du?

Ha en bra kveld.

Huff, sprakk litt jeg...:((

Ble for tøft, fikk så angst...Spiste ikke så mye, men ble for mye..Herregud for en viljestyrke!

Jeg som var så motivert før i dag. F***ings mat!

Men jeg gir ikke opp, prøver igjen i morgen!

Håper det har gått bedre for deg!

Kjære Ellipse!

Det gjør ikke noe at du sprakk. Vi begynner igjen i morgen og prøver en gang til. Vi kommer til å sprekke mange flere ganger før vi er friske. Så lenge vi kjemper mot sykdommen har vi lov å sprekke en gang i blandt.

Jeg har hatt besøk av ei venninne i kveld. Spiste og spiste og spiste og spiste. Så du er nok ikke aleine. Og ikke kunne jeg spy, for jeg hadde besøk. Vil jo ikke bli avslørt. Så nå sitter jeg her i sofaen og føler meg som et to tonns blylodd.

Akk o ve!

Men i morgen vettu... I morgen er en ny dag. Da begynner vi på nytt!

I morgen klarer vi det kanskje! =)

Klem fra Liljen

Annonse

liljensverden

Kjære Ellipse!

Det gjør ikke noe at du sprakk. Vi begynner igjen i morgen og prøver en gang til. Vi kommer til å sprekke mange flere ganger før vi er friske. Så lenge vi kjemper mot sykdommen har vi lov å sprekke en gang i blandt.

Jeg har hatt besøk av ei venninne i kveld. Spiste og spiste og spiste og spiste. Så du er nok ikke aleine. Og ikke kunne jeg spy, for jeg hadde besøk. Vil jo ikke bli avslørt. Så nå sitter jeg her i sofaen og føler meg som et to tonns blylodd.

Akk o ve!

Men i morgen vettu... I morgen er en ny dag. Da begynner vi på nytt!

I morgen klarer vi det kanskje! =)

Klem fra Liljen

I går klarte jeg det!! =)

I går spiste jeg helt normalt. Spydde ikke, irriterte meg ikke over maten og fikk ikke angst etterpå.

I går var en god dag!

Hvordan gikk det med deg, Ellipse?

liljensverden

I går klarte jeg det!! =)

I går spiste jeg helt normalt. Spydde ikke, irriterte meg ikke over maten og fikk ikke angst etterpå.

I går var en god dag!

Hvordan gikk det med deg, Ellipse?

Tror jaggu meg jeg skal klare det i kveld også!!! =)

Har kanskje spist litt lite, men litt mat har jeg fått i meg.

SEIER!

Gjest Ellipse

Hvordan går det med deg nå?

Det er søndag nå.. du skrev ikke no i går. Ikke det at du må, du velger selv. Jeg bare lurer på hvordan det går med deg?

Klem fra Liljen

Hei Liljen! Hvordan går det med deg?? Glemte helt å skrive i går,og de første to dagene gikk det bokstavelig talt i dass(var nok ikke så motivert som jeg trodde...) men har nå klart meg i 2 dager...!Ikke så mye å skryte av, men en forbedring ihvertfall:-)

liljensverden

Hei Liljen! Hvordan går det med deg?? Glemte helt å skrive i går,og de første to dagene gikk det bokstavelig talt i dass(var nok ikke så motivert som jeg trodde...) men har nå klart meg i 2 dager...!Ikke så mye å skryte av, men en forbedring ihvertfall:-)

Syns det er knallmye å skryte av jeg!!! =) FLink er du!

Jeg har også hatt to bra dager, men i kveld kjenner jeg at jeg ikke er like motivert. Kjenner suget etter å bare spise, spise og spise. Prøver å holde igjen, for jeg har det bedre om jeg klarer å la være. Men det sliter på meg.

Dessverre vil ikke suget bort. Kjenner trangen til destruktivitet, men jeg SKAL, SKAL, SKAL klare det!

Ei uke MÅ vil klare! =)

Hvordan er din kveld?

Gjest Ellipse

Syns det er knallmye å skryte av jeg!!! =) FLink er du!

Jeg har også hatt to bra dager, men i kveld kjenner jeg at jeg ikke er like motivert. Kjenner suget etter å bare spise, spise og spise. Prøver å holde igjen, for jeg har det bedre om jeg klarer å la være. Men det sliter på meg.

Dessverre vil ikke suget bort. Kjenner trangen til destruktivitet, men jeg SKAL, SKAL, SKAL klare det!

Ei uke MÅ vil klare! =)

Hvordan er din kveld?

Takk, snill du:)

Huff, er ikke lett med det suget. Det akn bli så sterkt..Hva med å se på en film, eller gjøre noe med hendene; tegne, lage kort/skrive, strikke? Det kan iblant hjelpe meg.

Jeg har en bra kveld, har vært og trent-det gjorde susen, tror jeg:-)

Sender mange gode tanker og styrkeklemmer din vei.

Ikke bli for lei og skuffet over deg selv om du sprekker da, du har jo "holdt" i mange dager nå! Men tenk hvilken seier om du står i mot i kveld også...og for en deilig følelse i morgen...!Tenk på det! Jeg har troen på at du kan klare det, Liljen:-) Stå på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...