Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en sønn på fire år med barneastma. Han har gått på ventoline og flutide i ett år, morgen og kveld. Med en gang vi prøver å redusere får han luftveisproblemer.

Har selvfølgelig ingen tepper og sånn i huset. Nå har jeg hørt at det går an å få økonomisk støtte til husvask når man har astmabarn.

Han går i barnehage og er normalt aktiv så lenge han tar medisinen sin, men blir fort sliten.

Stemmer det at man kan få støtte til husvask?

hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26479-astma-og-%C3%B8k-st%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg vet at man får støtte til fysioterapi, men jeg har aldri hørt om gratis husvask. Jeg tror at det viktige er sengetøyet, særlig hodeputen. Det sies nå at dun er bedre enn syntetiske stoffer, dette har gått på omgang, men altså for øyeblikket er det dun som skal være best. Viktig er det også at om han omgås barn som har dyr, at disse barna ikke bringer med seg hjemmeklær til barnehagen, men har barnehagetøy uten dyrehår.Siden han har det bra med riktige medisiner, så skulle det vel ikke være de største problemene for ham, heldigvis. Det er ofte at disse barna blir symptomfrie i lange perioder når de blir litt større.

Dere kan få hjelpestønad, snakk med trygdekontoret om dette. En lege må bevitne at han faktisk har astma, og at det trengs ekstra tiltak for hans del.

mvh

Takk skal du ha!

Vi skal til lege igjen i morgen, har du noen erfaring med hva som er ekstratiltak?

Jeg vasker/tørker ekstra godt, har ingen tepper i huset, og har "luftvasker" (Venta). Jeg har jo ingen ekstreme utgifter på dette, men bruker en del tid på det for jeg gjør det selv. Hvis det er snakk om hjelpestønad - er det noen økonomiske kriterier i forhold til vår inntekt?

hilsen

Takk skal du ha!

Vi skal til lege igjen i morgen, har du noen erfaring med hva som er ekstratiltak?

Jeg vasker/tørker ekstra godt, har ingen tepper i huset, og har "luftvasker" (Venta). Jeg har jo ingen ekstreme utgifter på dette, men bruker en del tid på det for jeg gjør det selv. Hvis det er snakk om hjelpestønad - er det noen økonomiske kriterier i forhold til vår inntekt?

hilsen

For å få hjelpestønad må det kunne bevises at barnet har spesielle behov pga sykdom/funksjonshemming som krever ekstra oppfølging av foreldrene. Utover det spiller det ingen rolle hvilken inntekt man har etc.

Du kan evt spørre på trygdeforum på hvilke regler som gjelder.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...