vårsol Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Har en sønn på 5år som har vært plaget en stund(1-2mnd.)med blod etter toalettbesøk.Første gangen hadde han nok hard avføring,og han hadde ondt og brukte lang tid for å bæsje.Det var da litt blod på papiret da jeg tørket han.Etter dette har han blødd nesten hver gang han har vært på do,selv om han ikke har hard avføring nå.Det er såpass mye at i går så jeg at han hadde blødd noen dråper i doskålen etter at han hadde bæsjet ferdig,en god del da jeg tørket han også.Kan ikke se sår/rifter i endetarmen,men virker "hoven".Det ser ut som blodet må komme litt lenger inn i tarmen.Er dette hemoroider?Hva annet kan det være(utelukker noen form for misbruk!)Vil ikke en rift gro etter en mnd.s tid?Har forøvring fått en del "utslett/eksem" på rompa også,det er sikkert sandlopper ...Nevøen fikk det samtidig etter at de var ute i sanda og lekte..Dette ble veldig omstendig og mye...takk for svar uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26480-5-%C3%A5ring-bl%C3%B8r-i-endetarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Til vårsol Høyst trolig er dette rifter som har oppstått pga hard avføring og mye pressing. Disse riftene vil ofte ikke sees ved vanlig inspeksjon fordi de sitter litt lenger inne. Jeg antar sannsynligheten for hemorroider eller andre funn som liten. Forsøk med salver, feks Alcos anal noe dgr.(brukes gjerne ved hemorroider, men kan også brukes ved sårhet, rifter etc.) Unngå kraftig tørking og prøv og holde avføringen "løs og fin". Hvis ingen bedring oppsøk lege! Hudreaksjonen etter sandlopper vil ofte forsvinne spontant, men hvis de kløes på kan det bli større lokalreaksjon. Bruk av f eks reseptfri Hydrokortisonkrem kan dempe kløen noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26480-5-%C3%A5ring-bl%C3%B8r-i-endetarmen/#findComment-108663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.