Gjest ikke nå Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Er uføretrygdet selv og i tillegg har jeg et barn som er funksjonshemmet. Dermed blir det mye kontakt med trygdekontoret. Men problemet er det at jeg klarer rett og slett ikke de folkene som sitter på kontoret her i kommunen. Jeg føler at jeg ikke får noen hjelp og opplysninger som jeg er ute etter. De er forferdelig frekke og tror de (det gjelder et par stykker av de som arbeider der.)vet alt, selv om jeg har vært i kontakt med andre trygdekontor og fått motsatte opplysninger. Jeg ringte en gang og spurte om å få dekning til briller til min datter. Det fikk jeg ikke. Dette klagde vi på skriftelig, og truet med Rikstrygdeverket. Da plutselig kom pengene på konto dagen etterpå. Spørsmålet mitt er så: Kan jeg henvende meg til et annet trygdekontor for å få hjelp og veiledning? Eller finnes det eventuelt en innstans man kan klage til i fylket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Det skal en del til å få lov å skifte trygdekontor, da må det normalt være inhabilitet inne i bildet. Men det du i alle fall kan gjøre er å klage på saksbehandler. Hvis trygdeetaten i ditt fylke har gitt ut serviceerklæring vil du der finne fremgangsmåte for slike klager. (se trygdeetaten.no) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Det skal en del til å få lov å skifte trygdekontor, da må det normalt være inhabilitet inne i bildet. Men det du i alle fall kan gjøre er å klage på saksbehandler. Hvis trygdeetaten i ditt fylke har gitt ut serviceerklæring vil du der finne fremgangsmåte for slike klager. (se trygdeetaten.no) Service-erkl. for ditt fylke finner du via denne siden: http://trygdeetaten.no/etat/index.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.