Gå til innhold

Hvordan bygge opp immunforsvaret?

Anbefalte innlegg

Min mann har hatt lungebetennelse, og etter dette fått infeksjonsutløst astma. Hva kan vi bruke av homøpatiske midler for å bygge opp immunforsvaret hans? Er det i den grad personavhengig at han bør oppsøke en homøpat, eller finnes det midler som er så vidt vanlige til slik bruk at han kan prøve det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264905-hvordan-bygge-opp-immunforsvaret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en referanse til dokumentasjonen? Er nysgjerrig på dette stoffet.

Hm. Jeg har dokumentasjon i papirform på kontoret mitt, men de har det kanskje på apoteket.

Ellers har jeg dette:

NBG® (Norske BetaGlukaner) har gjennomgått omfattende sikkerhetsdokumentasjon.

Stoffet har ikke vist noen toksiske effekter, selv i doser langt høyere enn det som er anbefalt daglig bruk. Stoffet utløser heller ikke allergiske reaksjoner, da potensielt allergifremkallende komponenter som naturlig finnes i gjærceller er fjernet.

Beta glukan fra bakegjær er klassifisert som GRAS av US FDA

Beta-glukan fra bakegjær er klassifisert som GRAS (Generally Regognized as Safe) av US Federal Drug Administration, "Appendix A Food Additives," Yeast extract (Bakers) " FL/ADJ, GRAS, See Specs 184.1983. Washington DC. http://www.fda.gov 1997.

Studie på mennesker

Humant sikkerhetsstudie ble utført i regi av The North Karelia Project i Finland i perioden 30.september 2002-17.februar 2003.

Tittel på studien:

A "proof-of-concept", double blind, parallell group study comparing the immune modulating and lipid lowering effects of beta-1,3/1,6-glucan (Immutol®) with that of placebo (cellulose) in subjects with mild to moderate hypercholesterolemia.

Annonse

NBG, betaglukaner. Med dokumentert effekt (for en gangs skyld) ;-)

Derfor selges de på apotek.

Ellers finnes ayurvediske urter, jeg anbefaler influ-guard.

Hva heter det hvis jeg skal ha det på apoteket? Etter to langvarige antibiotikakurer ser jeg ikke ut til å komme meg. Og jeg som aldri er syk.

Hva heter det hvis jeg skal ha det på apoteket? Etter to langvarige antibiotikakurer ser jeg ikke ut til å komme meg. Og jeg som aldri er syk.

Det heter NBG og står for Norske Beta Glukaner. Jeg skal ned å kjøpe en boks nå selv... Har ikke hatt antydning til sykdom etter at jeg begynte på de og nå har jeg vært tom en uke... Alle rundt meg er sjuke av influensa og forkjølelse, så nå er det best å være føre var.

Hvis du har hatt antibiotikakurer, anbefaler jeg probiotika som i innlegget "rød på tissen" (Handler som sopp).

Hadde en kamerat som var ødelagt etter en hestekur antibiotika forrige uke. Slapp, trøtt, dårlig i magen og generelt sjuk. Gav han en kur mot virus, en drøss med probiotika og NBG. I dag er han i knallform og på jobb for første gang på mange uker.

Det heter NBG og står for Norske Beta Glukaner. Jeg skal ned å kjøpe en boks nå selv... Har ikke hatt antydning til sykdom etter at jeg begynte på de og nå har jeg vært tom en uke... Alle rundt meg er sjuke av influensa og forkjølelse, så nå er det best å være føre var.

Hvis du har hatt antibiotikakurer, anbefaler jeg probiotika som i innlegget "rød på tissen" (Handler som sopp).

Hadde en kamerat som var ødelagt etter en hestekur antibiotika forrige uke. Slapp, trøtt, dårlig i magen og generelt sjuk. Gav han en kur mot virus, en drøss med probiotika og NBG. I dag er han i knallform og på jobb for første gang på mange uker.

Tusen takk for råd, da skal jeg få kjøpt det så fort jeg kan. Probiotika har jeg faktisk tatt under begge antibiotikakurene men det er tydelig at antibiotikakurene har tatt knekken på immunforsvaret for jeg har stort sett vært dårlig siden jeg var ferdig med en siste til nyttår. Jeg har aldri vært sjuk så lenge.

Gjest plutoplumbo

Hm. Jeg har dokumentasjon i papirform på kontoret mitt, men de har det kanskje på apoteket.

Ellers har jeg dette:

NBG® (Norske BetaGlukaner) har gjennomgått omfattende sikkerhetsdokumentasjon.

Stoffet har ikke vist noen toksiske effekter, selv i doser langt høyere enn det som er anbefalt daglig bruk. Stoffet utløser heller ikke allergiske reaksjoner, da potensielt allergifremkallende komponenter som naturlig finnes i gjærceller er fjernet.

Beta glukan fra bakegjær er klassifisert som GRAS av US FDA

Beta-glukan fra bakegjær er klassifisert som GRAS (Generally Regognized as Safe) av US Federal Drug Administration, "Appendix A Food Additives," Yeast extract (Bakers) " FL/ADJ, GRAS, See Specs 184.1983. Washington DC. http://www.fda.gov 1997.

Studie på mennesker

Humant sikkerhetsstudie ble utført i regi av The North Karelia Project i Finland i perioden 30.september 2002-17.februar 2003.

Tittel på studien:

A "proof-of-concept", double blind, parallell group study comparing the immune modulating and lipid lowering effects of beta-1,3/1,6-glucan (Immutol®) with that of placebo (cellulose) in subjects with mild to moderate hypercholesterolemia.

At det er sikkert å bruke, betyr ikke at det virker. Gidder du finne referanse til studier gjort på stoffet neste gang du er på kontoret?

At det er sikkert å bruke, betyr ikke at det virker. Gidder du finne referanse til studier gjort på stoffet neste gang du er på kontoret?

Jeg gidder da ikke å scanne den, for å legge den ut her...

Da foreslår jeg at du kontakter de som har gjort studien og ber om dokumentasjonen selv.

Er det ikke bra nok det du fikk? Nei da får du heller la være å ta det. Det er ikke meg imot at jeg er mer åpen enn deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...